۱۱ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۱
کد خبر: ۱۵۸۵۴۶
دبیر کنگره سید نعمت الله جزایری:

ارتباط تاریخی علمای دین و مردم را نمی‌توان انکار کرد

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با بیان این که حضور گسترده مردم در مراسم افتتاحیه کنگره سید نعمت الله جزایری نشان ارادت آنان به فقها است گفت: در طول تاریخ علما و فضلا علوم دینی ارتباط تنگاتنگی با مردم دارند.
حجت الاسلام سپهر، مدير کل فرهنگ و ارشاد خوزستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام سید لطف الله سپهر، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، صبح امروز در آیین اختتامیه کنگره محدث کبیر سید نعمت الله جزایری، با خوش آمدگویی به حاضران در این مراسم خاطرنشان کرد: روز گذشته روزی ارزشمند برای کشور و استان خوزستان بوده که استان شاهد برگزاری کنگره محدث کبیر تشیع سید نعمت الله جزایری بود.

وی با بیان این که پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی فضای افتتاحیه این کنگره را معنوی ساخت، اظهار داشت: تأکید رهبر انقلاب بر تبیین هر چه بیشتر فقها و رجال دینی بوده است.

حجت الاسلام سپهر با اشاره به این که روز گذشته تعداد بسیاری از اقشار مردم در مراسم افتتاحیه کنگره سید نعمت الله جزایری شرکت کردند گفت: حضور این چنینی مردم نشان از ارادت آنان به عالما و فقها دینی است.

 مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با بیان این که بیش از 15 ماه فعالیت و جلسه های مختلف برای برگزاری این کنگره برگزار شد افزود: شخص نخست این جلسات آیت الله موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در استان، بوده که فعالیت های ماندگاری برای معرفی مفاخر خوزستان انجام داده است.

حجت الاسلام سپهر با اشاره به مقالات ارسالی به دبیرخانه کنگره ابراز داشت: با توجه به بررسی های انجام شده از 18 مقاله برتر در مراسم اختتامیه کنگره تجلیل شد.

دبیر کنگره سید نعمت الله جزایری با بیان این که کارمندان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان فعالیت های بسیاری برای برگزاری این کنگره انجام دادند تصریح کرد: در دیدار اخیر دست اندرکاران کنگره با رهبر معظم انقلاب و با سخنان گهربار ایشان خستگی از وجود کارمندان اداره ارشاد برطرف شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان بیان داشت: مقالات ارسالی به دبیرخانه کنگره در قالب کتابچه چاپ و در اختیار علاقه مندان به آثار پژوهشی خواهد گرفت.

وی در پایان سخنانش از دستگاه، نهاد، ادارات استان خوزستان به ویژه از آیت الله موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان تقدیر و تشکر کرد./9458/پ202/س

 

ارسال نظرات