۱۱ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۵:۴۵
کد خبر: ۱۵۸۵۵۰
امام جمعه زنجان:

غرب ناگزیر به رفتار منطقی با ایران است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین خاتمی گفت: هدف اصلی از اعمال تحریم ها وادار کردن ایران به تسلیم در برابر خواسته های نامشروع غرب بود.
حجت الاسلام والمسلمين علي خاتمي، نماينده ولي فقيه در استان زنجان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت الاسلام والمسلمین علی خاتمی، نماینده ولی فقیه در استان زنجان امروز در خطبه های نماز جمعه با اشاره به روند مذاکرات اخیر ایران و گروه 1+5 در آلماتی قزاقستان اظهار داشت: غرب با تغییر نگرش نسبت به رویه مذاکرات گذشته نشان داد که باید حق هسته‌ای ایران اسلامی را محترم بشمارد.

 

وی با بیان این‌که حضور حماسی و پرشور ملت ایران در راهپیمایی 22 بهمن نشان از شکست غرب در اعمال تحریم های اقتصادی به بهانه انرژی هسته ای بوده است، خاطرنشان کرد: روند دور جدید مذاکرات مطلوب ارزیابی شده است، در این مذاکره طرح پیشین ایران در مذاکرات هسته ای بررسی و غربی ها نسبت به آن ابراز تمایل کردند.

 

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با بیان این‌که غرب ناگزیر به برخورد منطقی با منطق ایرانی اسلامی خواهد بود، ادامه داد: فضای حاکم بر این دوره از مذاکرات برخلاف دوره های پیشین فضای تعامل و همکاری بود، اگر  9 ماه پیش نظام اسلامی پنج شرط را برای ادامه روند مذاکرات اعلام کرد، به دلیل آن بود که غرب رویکرد منطقی در مذاکرات پیش گیرد.

 

وی خاطرنشان کرد: در آن دوران غرب سکوت را بهترین اقدام پیش رو قرار داد و در 9 ماه گذشته با تشدید تحریم ها و فشارهای اقتصادی به ظاهر فلج‌کننده به دنبال آن بود که نظام اسلامی ایران و ملت را به زانو درآورد، غافل از این‌که همین تحریم‌ها بلای جان خود غرب شده است.

 

امام جمعه زنجان با اشاره به این‌که هدف اصلی از اعمال تحریم ها وادار کردن ایران به تسلیم در برابر خواسته های نامشروع غرب بود، تصریح کرد: جمهوری اسلامی در آن پنج پیشنهاد به صراحت اعلام کرده بود که غرب باید حق غنی سازی در ایران را به رسمیت بشناسد و در صورت قطع تمام فشارهای وارده، بنا به فتوای رهبر انقلاب عمل خواهد کرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی با تشریح ابعاد مختلف داخلی و خارجی حضور حماسی ملت ایران در اهپیمایی 22 بهمن امسال گفت: ملت ایران با حضور پرشور و حماسی خود در راهپیمایی22 بهمن امسال ثابت کرده اند که هرگز در مقابل فشارها از حق مسلم و قانونی خود دست بر نمی دارند.

 

وی با اشاره به بخش هایی از سخنان داهیانه رهبر معظم انقلاب اسلامی در ماه های گذشته اظهار داشت: همان‌طور که رهبر انقلاب به صراحت فرمودند؛ نظام اسلامی هیچگاه به دنبال سلاح هسته ای نیست و به آن نیازی ندارد و سایر کشورهای دارای این نوع تسلیحات را نیز به شدت محکوم می کند.

 

امام جمعه زنجان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری رزمایش ولایت 8 در خلیج فارس گفت: پیام اصلی این رزمایش موفق به کشورهای همسایه صلح، دوستی و وحت بوده است، البته پیام مهمی نیز به اشغالگران و مستکبران داشت که نظام اسلامی ایران در دفاع از کیان کشور لحظه‌ای درنگ نخواهد کرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی رزمایش ولایت 8 را موفقیتی بزرگ در اثبات اقتدار ملی ایران برای پاسداری از امنیت آب های خلیج فارس و خاورمیانه دانست و گفت: تمام نیروهای نظامی و انتظامی کشور در این رزمایش نشان دادند که در حفظ امنیت و آرامش داخلی کشور و در پاسداری از حریم هوایی، دریایی و خشکی آمادگی کامل دارند./935/پ201/س

ارسال نظرات