۱۲ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۱:۳۴
کد خبر: ۱۵۸۶۰۰

مراسم بزرگداشت آیت‌الله عبادی در مشهد برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم بزرگداشت هشتمین سالگرد ارتحال آیت الله عبادی، امام جمعه فقید مشهد با حضور اقشار مختلف مردم برگزار شد.
آيت الله سيدمهدي عبادي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام کاظم راشد یزدی شب گذشته در مراسم بزرگداشت هشتمین سالگرد ارتحال آیت الله عبادی، امام جمعه فقید مشهد در محل حسینیه تهرانیها با اشاره به اخلاق نیکو و صبر بسیار بالای ایشان گفت: بنده آیت الله عبادی را از زمانی که آیت الله کفعمی امامت جمعه زاهدان را بر عهده داشت می شناختم.

 

وی با اشاره به اوضاع سیاسی، اجتماعی و اعتقادی سیستان و بلوچستان در آن زمان اظهار داشت: این دریای متلاطم به عالمی نیاز داشت تا وزنه اعتدال شود که ابتدا آیت الله کفعمی و سپس آیت الله عبادی این رسالت عظیم را بر عهده گرفتند و همواره مورد احترام علمای شیعه و سنی بودند.

 

حجت الاسلام راشد یزدی، رشد قابل توجه حوزه های علمیه زاهدان و احیای شعائری چون دهه فاطمیه را از خدمات حضور آیت الله عبادی در زاهدان برشمرد و با اشاره به دشواری های امر امامت جمعه افزود: با این وجود آیت الله عبادی توانست هم در زاهدان و هم در مشهد نقش خود را به خوبی ایفا کند. به یاد دارم وقتی در اوضاع پیچیده مشهد در ان زمان خدمت رهبر معظم انقلاب رسیدم و گفتم امیدوارم آقای عبادی موفق باشند و ایشان فرمودند «ایشان موفق است، ایشان موفق است».

 

وی با اشاره به شهادت دو تن از فرزندان آیت الله عبادی در جنگ تحمیلی، ابراز داشت: در این جنگ که در واقع جنگ جهانی سوم بود شما و پدران شما با نثار خون خود دشمن را زمینگیر کردید در آینده نیز این ملت همه مسائل را در سایه تدابیر رهبر معظم انقلاب حل خواهد کرد.

 

حجت الاسلام راشد یزدی گفت: در دیداری که به اتفاق آیت الله عبادی با رهبری داشتیم ایشان دست روی شانه آیت الله عبادی گذاشته و فرمودند« تو از همه ما گران تر هستی».

 

وی تصریح کرد: هر موجودی از منبعی متناسب با مرتبه وجودی خود، فیض دریافت می کند. عالی ترین جهت وجودی انسان، فهم و درک اوست که اگر از دست بدهد حداقل یک درجه از مراتب وجودی خود سقوط می کند. از سوی دیگر، هرچه انسانی فهمیده تر باشد، وسعت منبعی که فیض به او می رسد نیز بیشتر خواهد بود.


حجت الاسلام راشد یزدی با بیان این که انسان عالم، عالی ترین موجود خلقت است، گفت:  در سوره علق، پست ترین و عالی ترین جهت های انسانی به خوبی با هم مقایسه شده اند. عالم کسی است که کم ترین حرکت فیزیکی اش (خواب) را عبادت می شمرد.

 

وی ادامه داد:  اسلام دین علم است و علم دین، تحولاتی در انسان به وجود می آورد که سایر علوم نمی توانند ایجاد کنند. بنابراین اسلام، علم است نه علمی و بنابراین نیاز به تفقه و آموختن دارد در حالی که سایر ادیان ابراهیمی صرفا علمی بودند.

 

خاطرنشان کرد: هیچ چیز در اسلام، خلاف علم نیست و ذره ای خطا در معارف آن راه ندارد چرا که بر پایه علم الهی(وحی) است.

 

حجت الاسلام راشد یزدی یادآور شد: اگر یک گروه بزرگ مردم از دنیا بروند بر خدا آسان تر است تا این که یک روحانی از دنیا برود. رهبر معظم انقلاب فرمودند «تا عالم اسلام چنین عالمی به وجود آورد چقدر زمان می خواهد» یعنی اینگونه نیست که جای علما به این زودی پر و جبران شود./930/پ202/ع

ارسال نظرات