۱۲ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۳:۳۱
کد خبر: ۱۵۸۶۳۰
استاد حوزه و دانشگاه:

رفع دغدغه معیشتی مردم وظیفه مدیران نظام اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که رفع دغدغه معیشتی مردم وظیفه مدیران نظام است، گفت: تلاش همگان باید در راستای افزایش قدرت خرید مردم بوده تا سطح رفاه عمومی در جامعه افزایش یابد.
رفع دغدغه معیشتی مردم وظیفه مدیران نظام اسلامی است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام قنبرعلی شالیکار، استاد حوزه و دانشگاه امروز در جمع مردم بخش دابودشت شهرستان آمل با بیان این که ارزش هر انسان به اندازه درک و فهم او از نظام هستی است، گفت: دنیا تنگنایی برای انسان است که باید به دنبال امور پایان ناپذیر و باقی که همان وجه الله است باشیم.

 

وی با اشاره به این که دنیا باید برای انسان تبیین شود، بیان داشت: اگر درون انسان پاک و حقیقت گرا باشد زیبا خواهد بود و می تواند به مراتب والا در نظام هستی دست یابد.

 

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که جمال و زیبایی به صورت آرایش شده نیست، خاطرنشان کرد: اگر حقیقت انسان کشف شود جمال او خواهد بود که انسان باید به  این امر ارزنده توجه کند.

 

حجت الاسلام شالیکار با تاکید بر این که دنیا مسابقه ای برای انسان است که باید در تلاش باشد پیروز از این میدان بیرون بیاید، گفت: همه اهتمام ما باید این باشد که در امور معنوی از دیگران سبقت گرفته و خود را به نحوی شایسته برای سرای آخرت آماده کنیم.

 

وی با بیان این که انسان باید به اعمال خود توجه داشته باشد و فریب وسوسه های شیطانی را نخورد، بیان داشت: انسان باید در تلاش باشد تا با اعمال خود ره توشه ای برای آخرت خویش فراهم کند تا بدین وسیله به سعادت دست یابد.

 

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این که انسان نباید در امور دنیایی به دنبال بلند پروازی باشد، گفت: آدمی باید در تلاش باشد تا از لحظه های عمر خود به نحوی ارزنده استفاده کرده و خدمتی شایسته به همنوعان خود ارائه کند.

 

 

حجت الاسلام شالیکار با بیان این که در دستورات دینی تاکید فراوانی بر کمک به مستضعفین و نیازمندان شده است، بیان داشت: متأسفانه کم تر در جامعه امروز ما بر به دست آوردن رزق حلال تاکید می شود که همگان باید در این راستا مراقب باشیم.

 

وی با تاکید بر این که انسان باید از هر فرصتی برای احسان و نیکوکاری بهره گیرد، خاطرنشان کرد: اگر در دنیا به نیازمندان کمک کنیم آنان در سرای آخرت یاریگر ما خواهند بود.

 

حجت الاسلام شالیکار گفت: انسان باید در تلاش باشد تا به اندازه توان خود به نیازمندان کمک کرده و دست آنان را بگیرد.

 

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که رفع دغدغه معیشتی مردم وظیفه مدیران نظام است، گفت: تلاش همگان باید در راستای افزایش قدرت خرید مردم بوده تا سطح رفاه عمومی در جامعه افزایش یابد./9501/پ202/ب

ارسال نظرات