۱۲ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۲
کد خبر: ۱۵۸۶۶۰
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی قم خبر داد؛

استقرار 50 پایگاه برای برگزاری جشنواره نیکوکاری دراستان قم

خبرگزاری رسا - مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) قم از استقرار بیش از 50 پایگاه در نقاط مختلف این استان برای جمع آوری کمک های مردمی درجشنواره نیکوکاری خبرداد.
جشن نيکوکاري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، عبدالله جلالی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) قم پیش از ظهر امروز در نشست خبری که با حضور خبرنگاران در کمیته امداد امام خمینی(ره) برگزار شد با اشاره به این‌که 14 لغایت 21 اسفند ماه به نام هفته احسان و نیکوکاری نامگذاری شده است، گفت: امسال جشنواره نیکوکاری به شعار «سلامت، توانمندی و تحکیم نهاد خانواده» مزین شده است.
وی افزود: بیش از 50 پایگاه در نقاط مختلف استان برای جمع آوری کمک های مردمی درجشنواره نیکوکاری مستقر می‌شوند که این پایگاه ها علاوه بر قم در توابع زیرمجموعه آن همچون سلفچگان، کهک، جعفریه، قنوات و دستجرد مستقر می‌شوند.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) قم  اظهار داشت: هدف از برگزاری جشن نیکوکاری انفاق، احسان، نودوستی و توجه به نیازمندان است و درصدد هستیم با برگزاری این جشن و کمک مردم نوع‌دوست برخی از نیازهای شب عید نیازمندان را تأمین کنیم تا آنها هم همچون بقیه اقشار جامعه سال نو را با خوشحالی آغاز کنند.
جلالی با بیان این‌که در روز 16 اسفند ماه همزمان با نواخته شدن زنگ احسان و نیوکاری در مدارس استان پایگاه های مستقر در این مدارس کمک های دانش آموزان را جمع آوری خواهند کرد، خاطرنشان کرد: تمام کمک‌های جمع‌آوری شده از هر مدرسه به دانش‌آموزان نیازمند همان مدرسه اختصاص پیدا می‌کند.
وی گفت: در سال گذشته مردم قم در جشن نیکوکاری 4 میلیارد ریال کمک‌نقدی و غیرنقدی به نیازمندان اهدا کردند که امیدوار هستیم این مبلغ در سال جدید با رشد قابل توجهی مواجه باشد چون کمک به دیگران دارای ارزش دینی، معنوی و اجتماعی است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) قم  با اشاره به این‌که پایگاه‌های مستقر جشن نیکوکاری در روز  17 اسفندماه منتظر حضور سبز مردم عزیز و نوع‌دوست هستند، افزود: پایگاهی با همکاری صدا و سیما در میدان آستانه و در جوار حرم کریمه اهل بیت(س) مستقر خواهد شد و این برنامه به صورت زنده از شبکه نور پوشش داده می‌شود.
وی ابراز داشت: پایگاه‌های کمیته امداد در روز 18 اسفندماه هم در محل‌های اقامه نماز جمعه در سطح استان مستقر می‌شوند و کمک‌های مردمی را دریافت می کنند.
جلالی با بیان این که در بعد از ظهر روز 18 اسفندماه برنامه ای با نام عیدانه، با همکاری سیمای استانی مرکز قم ترتیب داده خواهد شد که مردم می توانند از طریق آن کمک های خود را ارایه دهند، افزود: امسال برای شادی نیازمندان پیامی 60 ثانیه ای تهیه شده و مفهوم آن این است که تنها 60 ثانیه برای شاد کردن یک خانواده نیاز است.
وی گفت: جشنواره نیکوکاری از سوی کمیته امداد امام خمینی(ره) و با همکاری آموزش و پرورش، جهاد سازندگی و صدا و سیما انجام می‌شود و مردم می‌توانند نظرات و پیشنهادات خود را به شماره پیامک 30001906 ارسال کنند.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) قم با اشاره به این که مردم می‌توانند کمک‌های نقدی و غیرنقدی خود را به پایگاه‌های مستقر برای کمک به نیازمندان بدهند، اظهار داشت: برای رعایت حال شهروندان جهت کمک‌های نقدی شماره حساب جام بانک ملت 27/13226235 با شناسه 60/22222 در نظر گرفته شده است.
جلالی افزود: علاقمندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به پایگاه اینترنتی www.emdad.ir استان قم مراجعه و یا با شماره تلفن 02516622422 تماس حاصل کنند.
وی با بیان این که آنچه برای ما مهم است میزان مشارکت بالای مردم به عنوان ستون خیمه کمیته امداد امام(ره) با هر مقدار کمک معنوی و مالی است، گفت: مردم قم به صورت میانگین ماهیانه نزدیک به 1 میلیارد و 200 میلیون تومان به نیازمندان کمک می‌کنند که کمک‌رسانی در حوزه صدقات نزدیک به 31 درصد رشد داشته است.
 مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) قم در پایان استان قم را در سطح کشور از لحاظ کمک‌های مردمی سومین استان عنوان کرد و افزود: استان قم بعد از استان‌های یزد و سمنان در رتبه سوم قرار دارد و بالغ بر 20 هزار و صد خانواده را پوشش می‌دهد./907/پ202/ی
ارسال نظرات