۱۲ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۵:۴۰
کد خبر: ۱۵۸۶۶۲

چند خبر کوتاه از شمال غرب

خبرگزاری رسا ـ دومین نشست علمی دانشجویان و طلاب آذربایجان شرقی و همایش طلیعه حضور در مدرسه فاطمیه(س) ابهر از مهمترین اخبار کوتاه منطقه شمال غرب است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، همایش طلیعه حضور با همکاری کمیته همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش در مدرسه علمیه فاطمیه(س) ابهر برگزار شد.

 

حجت‌الاسلام حسن بیگدلی، نماینده ولی فقیه در سپاه ناحیه ابهر و امام جمعه موقت ابهر در این همایش به تشریح جایگاه و شأن طلبه پرداخت و اظهار داشت: طلاب علوم دینی بایستی با توجه به سیره بزرگان دین همواره ذی‌طلبگی را مورد توجه قرار دهند.

 

همچنین علی‌رضا قنبری، رییس اداره آموزش و پرورش ابهر، خانم ابوبصیر مشاور این نهاد و خانم بیگ‌وردی مدیر مدرسه علمیه فاطمیه‌(س) در راستای اهداف طلبگی به ایراد سخن پرداختند.

 

دومین نشست علمی دانشجویان و طلاب آذربایجان شرقی

 

حسین دشتی، مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان شرقی گفت: دومین نشست علمی دانشجویان و طلاب علوم دینی کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان شرقی با عنوان «سبک زندگی» و با حضور 400 نفر از دانشجویان و طلاب علوم دینی، روسای دانشگاه­ها، روسای حوزه­های علمیه و سایر مراکز علمی و سازمان­ها برگزار شد.

 

با اعلام این خبر افزود: این نشست با هدف استفاده از ظرفیت بالقوه استعدادهای دانشجویی و  ارتقاء و رشد آگاهی دینی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی دانشجویان به صورت گفتمان­سازی مفهوم سبک زندگی برگزار شد.

 

وی خاطرنشان کرد: 48 مقاله با محوریت «بررسی پژوهشگرانه و محققانه مسائل اساسی سبک زندگی از منظر مقام معظم رهبری » به دبیرخانه این برنامه ارائه شده بود که با داوری هیأت داوران دانشگاه تبریز از 10 مقاله برتر در این همایش تجلیل شد.

 

70 کانون فرهنگی و هنری در مساجد اردبیل افتتاح می شود

 

نادر سقا، مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان اردبیل از افتتاح 70 کانون فرهنگی هنری در گرامیداشت 18 اسفند سالروز تاسیس این نهاد در مساجد اردبیل خبر داد و گفت: این کانون ها در مناطق شهری و روستایی ایجاد شده و البته بیشتر کانون های روستایی است.

 

وی با بیان اینکه هم اکنون 350 کانون مساجد فعال در این استان وجود دارد یادآور شد: 63 درصد این کانون ها در مناطق روستایی و 37 درصد در مناطق شهری است، علاوه بر این، 138 کتابخانه مساجد، 19 کانون تخصصی قرآن، نماز و آموزش و پژوهش، 10 کانون مصلا و 25 هسته پژوهشی نیز در این استان راله اندازی و فعال شده است.

 

سقا محوریت تشکیل کانون های مساجد را مناطق روستایی و دورافتاده برشمرد و تاکید کرد: کانون های فرهنگی و هنری مساجد در مناطق روستایی بهترین مکان برای توسعه فرهنگی شناخته می شود.

 

وی برگزاری همایش تجلیل از حامیان کانون های مساجد را از دیگر برنامه های 18 اسفندماه سالروز تاسیس این نهاد برشمرد و یادآور شد: این همایش روز 17 اسفند 100 حامی مساجد شهری و روستایی در مجتمع فرهنگی فدک اردبیل تجلیل خواهد شد.

 

مسابقه حدیث بیداری در مدرسه علمیه خواهران میاندوآب برگزار شد

 

مسابقه حدیث بیداری به همت معاونت فرهنگی مدرسه علمیه خواهران الزهرا(س) شهرستان میاندوآب برگزار شد.

 

زیبا پرهیز‌کار، مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) میاندوآب با اشاره به برگزاری مسابقه حدیث بیداری در این مدرسه علمیه تصریح کرد: این مسابقه از متن وصیت‌نامه حضرت امام خمینی(ره) تهیه و با انتشار فراخوان و ارسال سوالات مسابقه به ادارات و دانشگاه‌ها و مراکز مختلف این شهر برگزار شد.

 

وی افزود: از مجموع91 نفر شرکت کننده از طلاب، دانش‌آموزان و دانشجویان و دارالقرآن کریم به 3 نفر به قید قرعه جوایز اهدا شد./935/پ202/ب

ارسال نظرات