۱۳ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۱:۰۷
کد خبر: ۱۵۸۷۵۵
امام جمعه موقت تهران:

بسیاری از مشکلات ناشی از غرور است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین صدیقی با بیان این‌که طلبه نباید بگوید که من از همه برتر و با ایمان‌تر هستم، گفت: بسیاری از بلایا و مشکلات نشأت گرفت از غرور و خودبرتر بینی است.
حجت الاسلام صديقي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران صبح امروز در جمع اساتید و طلاب مدارس علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) و سالار شهیدان تبریز با تأکید بر این‌که رسالت طلاب نسبت به گذشته حساس‌تر و مهم است، اظهار داشت: طلاب بایستی نسبت به برخی مسائل تغییر نگرش داشته باشند.

 

وی با اشاره به این‌که یک طلبه علوم دینی هیچ فضیلتی نسبت به دیگر آحاد مردم ندارد، گفت: باید طلبه ها ذهن هایشان را پاک کنند و همیشه تابع مشیت الهی باشند، طلبه نباید به خود بگوید که من از همه برتر و با ایمان‌تر هستم؛ اگر طلبه چنین افکاری در ذهن خود داشته باشد باید منتظر مشکلات بزرگ جامعه بود.

 

استاد حوزه علمیه قم با بیان این‌که بسیاری از بلایا و مشکلات نشأت گرفته از غرور و خودبرتر بینی است، خاطرنشان کرد: یکی از روحانیانی که در فتنه 88 عاملی برخی جریان‌ها بود نیز مبتلا به آفت بود که در نهایت عاقبت خوشی برایش رقم نخورد.

 

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی تصریح کرد: اساس برای یک طلبه باید دعوت به خدا باشد نه برای خود؛ مرحوم حضرت آیت الله بهجت فرمودند؛ جایی که یک روحانی و یا یک طلبه می نشیند جای پیامبر است. معنای این عبارت حقیقی است که باید طلاب و روحانیان به آن آگاه باشند، رسالت طلبه رسالت پیامبر و دعوت به خداست.

 

وی با تأکید بر این‌که طلاب باید دنباله‌رو راه نبوت محمدی باشند، گفت: طلبه باید بر نفس خود غلبه کرده و پا روی هرچیز هوس آلود بگذارد، ما باید خودمان را بشکنیم تا بتوانیم دشمن را بشکنیم؛ طلبه ابتدا باید مجاهد باشد، مجاهدت در عرصه های علمی اساس دیگر ذی طلبگی است، اگر طلبه در درس خواندن نیز قصد قربت نداشته باشد، سوادش به دردی نمی خورد.

 

امام جمعه موقت تهران افزود: ما طلاب باید قدم هایی همچون قدم های آیت الله خوشوقت برداریم، نگاهی به سیره آن عالم ربانی نشان می دهد که وی همیشه و در هر حال در پیشگاه خدا بود؛ این عالم ربانی شخصی بود که امام رضا(ع) و حضرت سیدالشهدا(ع) را دیدار و از امیرالمومنین(ع) جام آب دریافت کرده بود.

 

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی با بیان این‌که معراج پیامبر اسلام و عروج آیت الله خوشوقت از مکه بود، گفت: در آخرین سفر آیت الله خوشوقت به حج، یکی از همسفران به نقل از خودش در مدینه اذعان داشته که دیدم حرم حضرت رسول الله(ص) خیلی شلوغ است و دیگر نای راه رفتن ندارم، به حضرت آقا گفتم ای پیامبر خدا من این همه راه برای خاطر تو آمدم، تو هم برای من چند قدمی بیا، دیدم در آن لحظه آقا رسول الله به سوی بنده آمدند و اشاره فرمودند برو جایی که می گوییم./935/پ203/ج

 

ارسال نظرات