۱۳ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۲:۵۰
کد خبر: ۱۵۸۷۷۴

چند خبر کوتاه از آذربایجان غربی

خبرگزاری رسا ـ وقف پنج هزار و 607 متر مربع اراضی کشاورزی در سردشت، برگزاری گفتمان دینی ویژه خواهران طلبه در خوی و برگزاری نخستین جلسه ستاد طرح نوروزی آرامش بهاری آذربایجان غربی از جمله اخبار کوتاه این استان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، یک بانوی سردشتی بیش از 5 هزار و 607 متر مربع از اراضی موسوم به نیژو در محدوده شمال شرقی شهرستان سردشت را وقف مسجد جامع این شهرستان کرد.

 

 

خانم فاطمه خضری در حضور سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه ، هیئت امناء ، پیش نماز مسجد جامع سردشت و همچنین فرزند ارشدش رحیم قانعی  همه سهم ارث پدری اش به مساحت بیش از 5 هزار و 607 متر مربع از اراضی موسوم به نیژو در محدوده شمال شرقی این شهرستان را وقف کرد.

 

 در آمد این موقوفه بنابر نیت این بانوی خیر و واقف جهت مصالح مسجد جامع سردشت اعم از حقوق امام جماعت و مدرس، خادمین، طلاب علوم دینی ، تعمیرات، خرید و سایر ملزومات و مزاین ضروری مسجد هزینه خواهد شد.

 

 طبق اعلام واقف از این پس هیچ کس از اولاد و احفاد ایشان حق هیچگونه ادعایی در رابطه با این وقف را نخواهند داشت.

 

برگزاری گفتمان دینی ویژه خواهران طلبه در خوی

سجاد جعفرزاده، کارشناس امورقرآنی اداره تبلیغات اسلامی خوی از برگزاری گفتمان دینی با موضوع مقایسه جایگاه زن در جهان اسلام وغرب خبر داد و گفت: این گفتمان با سخنرانی حجت الاسلام غلامرضا معصومی نیا و با حضور 150 نفر از طلاب خواهر حوزه علمیه الزهراء (س) این شهرستان برگزار شد.

 

حجت الاسلام معصومی نیا در این گفتمان اظهار داشت: مسائل مربوط به حقوق زن، بخشی مربوط به ارث و بخشی مربوط به نکاح، تعدد زوجات، مهریه و مانند آن است.

 

وی گفت: در آیات قرآن در خصوص فعالیت اجتماعی زنان چنین آمده است" با زنها معاشرت نیک و معروف داشته باشید و زن را در مجامع خود راه دهید و اگر خوش آیندتان نیست که آنها در مجامع شما شرکت کنند، این کار ناخوشایند را تحمل کنید زیرا ممکن است خیر فراوانی در این کار باشد و شما ندانید."

 

وی ادامه داد: در دنیای مادی گرای غرب، زنان به عنوان کالا و وسیله ای در دست مردان هستند بطوری که از آنها یا در مسائل جنسی استفاده شده و یا به عنوان کالا به دیگر ممالک اروپایی صادر می شوند، این در حالی است که دین اسلام ارزش ویژه ای برای بانوان قائل شده و همواره خداوند سبحان، پیامبران و ائمه اطهار (ع) جایگاه والا و حقوق مساوی آنها را در جامعه اسلامی متذکر شده اند.

 

 در پایان این گفتمان نیز، به سوالات خواهران طلبه در این زمینه پاسخ داده شد.

 

نخستین جلسه ستاد طرح نوروزی آرامش بهاری

نخستین جلسه ستاد طرح نوروزی " آرامش بهاری" با حضور حجت الاسلام علی مصائبی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی و جمعی از روسای ستادی و معاونین در اداره کل برگزار شد.

 

دراین جلسه مقرر شد نقشه تمامی امامزادگان در بقاع متبرکه و در ورودی های شهر و داخل شهر همراه با آدرس و ذکر مسافت نصب شود .

 

تهیه بسته فرهنگی و تبریک سال نو و اهداء به زائران، آماده سازی محتویات و اقدامات مراسم تحویل سال نو در امامزادگان مجری طرح، نصب تابلو و بروشور های اثر گذار در قالب وقف جدید، راه اندازی سامانه بلوتوث در امامزادگان، برپایی خیمه های معرفت و میزبانی از مبلغان اعزامی از دیگر مصوبات این جلسه بود.

 

همچنین مقرر شد، علاوه بر آمادگی امامزادگان به صورت شبانه روزی، هر شهرستان هفت باب از مساجد را همراه با آدرس کامل جهت اقامه نماز جماعت در ایام نوروزی مشخص کند./936/د101/ب

 

ارسال نظرات