۱۳ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۴:۰۵
کد خبر: ۱۵۸۷۸۱
آیت الله شبستری:

تأثیر مواضع رهبر انقلاب در مذاکرات هسته ای کاملا مشهود بود

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری گفت: رهنمودهای رهبر انقلاب در دیدار مردم تبریز، تبدیل به بیعت دوباره مردم استان با ولایت فقیه شد که تأثیرات آن را در روابط داخلی و خارجی به وضوح می بینیم.
آيت الله شبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی، امروز در مراسم رونمایی از کتاب «شکوه 29 بهمن» با اشاره به اهمیت قیام تاریخی مردم تبریز در سال 1356 اظهار داشت: این قیام در ابعاد داخلی و خارجی مورد اهمیت قرار گرفت که در نهایت به فروپاشی سلطنت 2500 ساله شاهنشاهی منجر شد.

 

وی با اشاره به این‌که قیام 29 بهمن مردم تبریز عاملی مؤثر در سقوط رژیم پهلوی و روز تاریخی سرافرازی مردم آذربایجان بوده است، تصریح کرد: نقش مردم آذربایجان به ویژه تبریز همواره در مقاطع مختلف تاریخ به ویژه در صد سال اخیر کشور بی بدیل بوده است.

 

امام جمعه تبریز با اشاره به این‌که ابتکار مردم تبریز در بزرگداشت چهلم شهدای 19 دی قم برای راه اندازی قیامی جدید علیه رژیم طاغوت با برکات بسیاری همراه بوده است، گفت: مردم تبریز با قیام 29 بهمن غیرت دینی خود را به نمایش گذشته اند در حقیقت این قیام خونین نمونه ای از حرکت مهم و تاریخ ساز مردم تبریز بوده است.

 

وی یکی دیگر از مهم‌ترین برکات قیام تاریخی 29 بهمن تبریز را دیدار سالانه مردم خطه آذربایجان با رهبر معظم انقلاب اسلامی دانست و گفت: دیدارهای سالانه با رهبر انقلاب به عنوان فرهنگ بسیار خوب نهادینه شده و پنج سال است که مردم با شور و شوق به دیدار معظم له می شتابند.

 

آیت الله شبستری همچنین با اشاره به بخش هایی از رهنمودهای مهم رهبر معظم انقلاب در دیدار امسال مردم استان در آستانه قیام 29 بهمن اظهار داشت: رهنمودهای رهبری در دیدار امسال تبدیل به بیعت دوباره مردم استان با ولایت فقیه شد که تأثیرات آن را در روابط داخلی و خارجی به وضوح می بینیم.

 

نماینده خبرگان رهبری با اشاره به این‌که تأثیر مواضع رهبری در مذاکرات هسته ای کاملا مشهود بود، افزود: رهنمودها و منویات رهبری در دعوت به وحدت در کشور بسیار موثر واقع شده است، از سوی دیگر تأثیر رهنمودهای داهیانه رهبری در پیشرفت مثبت مذاکرات هسته ای 1+5 نشان داد.

 

وی در پایان با قدردانی از دست‌اندرکاران تدوین، نگارش و انتشار کتاب «شکوه 29 بهمن» گفت: پرونده اخروی انسان پس مرگ در چهار صورت همچنان مفتوح می ماند، اقدام به عمل خداپسندانه درختکاری، حفر چاه و جاری کردن قنات، اولاد صالح و کتابی که مردم بعد از او از آن استفاده می‌کنند./935/پ202/س

ارسال نظرات