۱۳ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۷:۱۴
کد خبر: ۱۵۸۸۴۴

اجرای طرح آرامش بهاری در 154 امامزاده خراسان رضوی

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی از اجرای طرح آرامش بهاری همزمان با ایام نوروز در سطح 154 امامزاده این استان خبر داد.
اجرای طرح آرامش بهاری در 154 امامزاده خراسان رضوی

حجت الاسلام آخوندی، معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد گفت: یکی از برنامه های هر ساله اوقاف و امور خیریه، برگزاری نشست های علمی در مجامع مختلف و اصناف از جمله حوزه های علمیه است.

 

وی افزود: این نشست ها که از اواخر بهمن ماه آغاز شده و تا پایان سال ادامه خواهد داشت، با هدف نشر و تبلیغ فرهنگ وقف و در خصوص تبیین احکام و مسائل وقف و موقوفات و لزوم وقف های جدید تاکنون در 9 مدرسه علمیه مشهد به صورت کارگاهی و سخنرانی برگزار شده است.

 

حجت الاسلام آخوندی در ادامه با اشاره به اجرای طرح «نشاط بهاری» در ایام عید نوروز گفت: هر ساله طرح نشاط بهاری از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه در امامزداگان سراسر کشور اجرا می شود که در خراسان رضوی نیز از هفته آخر اسفند تا 15 فروردین در سطح 154 امامزاده اجرا خواهد شد.

 

وی با بیان این که این امامزادگان اغلب در شهرهای کاشمر، نیشابور، تربت حیدریه، طرقبه، مشهد، قوچان و سبزوار واقع شده اند، افزود: در این طرح که سال گذشته با مشارکت بیش از سه میلیون نفر برگزار شد، 80 روحانی حضور دارند.

 

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، برگزاری مراسم تحویل سال و پخش پیام رهبر معظم انقلاب، برپایی خیمه های معرفت، اجرای گفتمان های دینی با محوریت سبک زندگی، غرفه حجاب و عفاف، مشاور خانواده، اقامه نماز جماعت، برگزاری مسابقات، قرائت ادعیه، ایستگاه های صلواتی، اسکان موقت زائران و ارائه خدمات رفاهی را از برنامه های طرح نشاط بهاری عنوان کرد.

 

33 امامزاده خراسان رضوی میزبان طرح میقات الرضا هستند

حجت الاسلام آخوندی در خصوص طرح میقات الرضا نیز ابراز داشت: در این طرح که سال گذشته برای نخستین بار اجرا شد، امامزاده هایی که حداکثر در پنج کیلومتری جاده های اصلی مشرف به مشهد مقدس قرار دارند، شناسایی و در آن ها تمهیدات خاص از جمله نمازخانه، سرویس بهداشتی، فروشگاه، نمایشگاه محصولات فرهنگی، امام جماعت و مشاور دینی در نظر گرفته شده است.

 

وی یادآور شد: این امامزادگان در شهرستان های بردسکن، تربت جام، تربت حیدریه، جوین، چناران، درگز، داورزن، رشتخوار، سبزوار، طرقبه و شاندیز، مشهد و قوچان قرار دارند.

 

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با بیان این که بیش از 249 بقعه متبرکه و امامزاده شناخته شده در استان وجود دارد، ابراز امیدواری کرد: با تأمین اعتبار لازم در آینده نزدیک، طرح میقات الرضا برای دیگر ایام سال که مشهدمقدس پذیرای زائران زیادی از سراسر کشور است، به اجرا در آید./930/ت302/ب

ارسال نظرات