۱۳ اسفند ۱۳۹۱ - ۲۳:۲۷
کد خبر: ۱۵۸۸۸۸
حجت‌الاسلام ذوالنور؛

عمامه اینجا به‌درد می‌خورد

خبرگزاری رسا - دبیر کنگره روحانیت و دفاع مقدس گفت: روحانی رزمنده عمامه‎ای از کوله‌پشتی بیرون آورد، بر سر گذاشت و گفت «من خیابانی روحانی گردانتان هستم، شما تا چند لحظه پیش می‌گفتید حسین جان کربلا، امام حسین و کربلا هنوز پابرجاست».
روحانيت و دفاع مقدس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری، دبیر کنگره روحانیت و دفاع مقدس، یکشنبه شب در برنامه«مقاومت» که از رادیو معارف پخش می‌شد، با اشاره به نابرابری جنگ علیه ایران اسلامی گفت: در این جنگ نابرابر باید رزمندگان تقویت می‌شدند تا کمبودها را کمتر حس کنند و روحانیون جوان این کار را به خوبی انجام دادند.

عمامه اینجا به درد میخورد

وی تأثیر بعضی روحانیان را از تأثیر فرمانده بیشتر عنوان کرد و افزود: سردار حاج خادم یکی از فرماندهان زمان جنگ تعریف می‌کرد که گردانش به اصطلاح کپ کرده و زمین‌گیر شده بود، در اوج نا امیدی و زیر بارش گلوله های دشمن رزمندهای لاغر اندام ایستاد و کلاه آهنی را از سر انداخت.

دبیر کنگره روحانیت و دفاع مقدس خاطرنشان کرد: آن رزمنده کلاه آهنی را که برداشت، کوله‌اش را باز کرده و عمامهای از آن بیرون آورد و بر سر گذاشت و گفت «من خیابانی روحانی گردانتان هستم، شما تا چند لحظه پیش می‌گفتید حسین جان کربلا، امام حسین و کربلا هنوز پابرجاست».

وی ادامه داد: این شهید عزیز که طلبه مدرسه حقانی قم هم بود ندا داد که «هرکس عاشق صحن و سرای حسین است پشت سر من حرکت کند» و گردان بی اختیار از زمین جدا شده و پشت سر او به حرکت در آمد و شهید خیابانی اولین شهید این گردان شد.

حجت‌الاسلام ذوالنور با اشاره به نقش شهید خیابانی که فرمانده گردان هم از عهدهاش بر نیامده بود، اضافه کرد: سردار غلامپور فرمانده قرارگاه کربلا در عملیات 4 و 5 نقل می‌کرد که به خاطر فشار دشمن مجبور به عقب نشینی مواضع یگان‌های مستقر در ضلع شمالی پنج ضلعی اطراف کانال پرورش ماهی شدند.

وی افزود: در راه بازگشت سردار غلامپور صحنه ای از خطابه حماسی یک روحانی که از عقب نشینی رزمندگان جلوگیری می‌کرد و امام را به یادشان میآورد میبیند، تحت تأثیر این خطابه تصمیم به ماندن و پایداری می‌گیرد.

افزایش آمار شهدای روحانیت

دبیر کنگره روحانیت و دفاع مقدس به بیان تأثیر حضور روحانیان در صحنه عملیات‌ها پرداخت و گفت: بر اساس آمار و بررسی‌های بنیاد شهید انقلاب اسلامی درباره حضور اقشار مختلف در دفاع مقدس، آمار شهدای روحانیت دو و نیم درصد (2.5%) بیشتر از سایر اقشار و تعداد این شهدا 2776 نفر بوده است.

وی ادامه داد:‌ به برکت برگزاری یادواره شهدای روحانی در استان‌ها، شهرها و بخش‌های مختلف به آمار جدیدی از حضور روحانیان در جنگ دست پیدا کردیم که بیشتر این افراد به صورت گمنام و بدون اعلام هویت طلبگی در جنگ شرکت کرده و به شهادت رسیده‌اند.

فرمانده سابق تیپ 83 امام جعفر صادق در ادامه با اشاره به اینکه در سرکشی به خانواده شهدای روحانی آدرس‌های جدید کشف شده و بسیاری از خانواده‌ها با معرفی دوست فرزندشان که طلبه بوده و به شهادت رسیده به تکمیل این آمار کمک می‌کنند، خاطرنشان کرد:بعضی شهدای عزیز که فقط به خاطر لقب حاج آقا به عنوان روحانی شهید به حساب آمدهاند از لیست روحانیت خارج شدهاند.

وی اضافه کرد: آمار شهدای روحانیت پس از این حذف و اضافه به تعداد چهار هزار و سیصد و شصت و سه نفر (4363) نفر رسیده و احتمالاً انجام بررسی‌ در استان‌هایی که هنوز یادواره در آن‌ها برگزار نشده این آمار را به بالای پنج هزار نفر برساند.

برگزاری کنگره سراسری شهدای روحانی

دبیر کنگره روحانیت و دفاع مقدس ابراز امیدواری کرد که این طرح تا پایان سال 93 به پایان رسیده و کنگره سراسری شهدای روحانیت برگزار شود.

وی با بیان اینکه ائمه جمعه و نماینده ولی فقیه در هر استان مسئولیت ستاد کنگره شهدای روحانیت را بر عهده دارند، ابراز داشت: دبیر کنگرههای استانی معمولاً نماینده ولی فقیه در سپاه همان استان است و مردم با مراجعه به ستاد کنگره در هر استان می‌توانند کنگره را در جهت شناسایی روحانیان شهید یاری دهند.

حجت‌الاسلام ذوالنور با بیان اینکه تیپ 83 امام جعفر صادق نیز در این زمینه با ستاد کنگره همکاری دارد، افزود: با مراجعه به دفتر بسیج طلاب و بنیاد شهید هر استان هم ثبت روحانیون شهید امکان پذیر است./995/پ202/ن

ارسال نظرات