۱۴ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۳:۳۵
کد خبر: ۱۵۸۹۱۳
معاون ادبیات و انتشارات بنیاد دفاع مقدس لرستان:

با ایجاد فرصت‌های برابر، نگاه‌ها را به سمت و سوی ارزشی سوق دهیم

خبرگزاری رسا ـ معاون ادبیات و انتشارات بنیاد دفاع مقدس لرستان گفت: با ایجاد فرصت‌های برابر همچون استفاده از پتانسیل بومی، برگزاری جشنواره به صورت منطقه‌ای و تقسیم بندی‌های گروه سنی، نگاه‌ها را به سمت و سویی ارزشی سوق دهیم.
گل واژه مطهر
به گزارش خبرگزاری رسا، محمد تقی عزیزیان، معاون ادبیات و انتشارات بنیاد دفاع مقدس لرستان درباره دومین جشنواره گلواژه‌های مطهر گفت: جشنواره به صورت عام، می‌تواند محیطی باشد برای عرضه تولیدات و تراوشات ذهنی و زبانی هنرمندان و سطح کیفی این گونه برنامه‌ها بسته به اهداف و نوع نگاه برگزارکنندگان، متفاوت است.
وی افزود: اما در معنای خاص جشنواره‌هایی همچون «گلواژه های مطهر» که با مقاصد ترویج فرهنگ و آدابی خاص و تلقین سیر فکری ویژه‌ای برگزار می‌شوند، دنبال ایجاد نگاه نو و تازه‌ای هستند، نگاهی که در جوامع امروزی نسلی را به سمت و سویی ارزشی سوق دهد، نسلی که با توجه به مطالعه‌های رسانه‌ای و تیتروار، دانشی گسترده اما کم عمق دارد.
رییس انجمن شعر بسیج استان لرستان تصریح کرد: برای رسیدن به اهداف موردنظر جشنواره‌ها می‌بایست نکاتی همچون مداومت در برگزاری جشنواره به گونه‌ای که فرصت و انگیزه‌ای در بین اقشار هنرمند فراهم بیاورند تا به عنوان منابعی برای تعالی خود و در درجه دوم، خلق آثار و حضور در جشنواره، مورد مطالعه قرار دهند بابد مد نظر قرار گیرد.
وی ایجاد فرصت‌های برابر چه از بعد مسافتی و چه از بعد علمی و ادبی در این دست جشنواره‌ها، برای نمونه برگزاری جشنواره به صورت منطقه‌ای(همزمان در چند منطقه کشور)، استفاده از پتانسیل بومی و یا به صورت تقسیم بندی های گروه سنی از دیگر راه‌های رسیدن به اهداف جشنواره‌ها برشمرد.
عزیزیان در پایان اظهار داشت: برگزاری این جشنواره‌ها، می توانند از فراموشی و کمرنگ شدن مبانی فکری و اندیشه های ناب فرهنگ اسلامی و تقلیل وجهه اندیشمندان به ویژه شهید مطهری در فرهنگ عامه و در نزد خواص پیشگیری کنند./907/د102/پ
ارسال نظرات