۱۴ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۴:۰۳
کد خبر: ۱۵۸۹۲۱
آیت‌الله علوی گرگانی:

پیروی از ولایت تضمین کننده سعادت دنیا و آخرت انسان است

خبرگزاری رسا ـ آیت‌الله علوی گرگانی بر ضرورت توجه مسؤولان به دستورات قرآن تأکید کرد و گفت:‌ آیات الهی باید بر قلب همه نقش بندد و این‌گونه نباشد که برخی آنچه که به نفعشان است پذیرفته و بقیه را توجیه کنند.
آيت الله علوي گرگاني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم پیش از ظهر امروز در دیدار جمعی از فرماندهان و مدیران ارشد حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران، با اشاره به آیات قرآن بر ضرورت پیروی از کلام الهی تأکید کرد و گفت:‌ خداوند صادق است و به وعده‌هایی که داده وفا می‌کند.
وی ادامه داد: تنها کسانی از آیات الهی بهره می‌برند و توشه‌ای برای آخرت خود فراهم می‌کنند که قلب‌هایشان از نور الهی روشن باشد.
این استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه با اشاره به برداشت‌های مختلف مردم از پیامبر اسلام، ابراز کرد: سلمان و ابوجهل هر دو در زمان پیامبر اعظم(ص) حضور داشتند اما یکی راه پیروی از ایشان و سعادت و دیگری راه شقاوت را پیمود.  
آیت‌الله علوی گرگانی با بیان این‌که برخی با این همه آیه و نشانه باز هم معاد را انکار می‌کنند، اظهار کرد: قرآن حجت را بر این افراد تمام و معاد را اثبات کرده است.
وی با تأکید بر این‌که توجه به آیات الهی به هدایت انسان کمک می‌کند، ابراز کرد: امور زندگی بشری باید بر اساس قرآن پایه ریزی شود و خوشبختانه نظام اسلامی بر پایه قرآن بنا شده است.
این استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه بر ضرورت توجه مسؤولان به دستورات قرآن تأکید کرد و گفت:‌ آیات الهی باید بر قلب همه نقش بندد و این‌گونه نباشد که برخی آنچه که به نفعشان است پذیرفته و بقیه را توجیه کنند.
آیت‌الله علوی گرگانی عمل به دستورات الهی را موجب سعادت انسان خواند و ابراز کرد: کسانی که گناه می‌کنند به خاطر شک به دستورات الهی است و کسانی که یقین دارند خلاف امر الهی عمل نمی‌کنند.
وی پیروی از ولایت را امری ضروری دانست و گفت:‌ پایداری سایه ولایت بر سر مردم سبب می‌شود که دشمنان و بدخواهان نظام هیچ گاه نتوانند به دستاوردهای انقلاب ضربه بزنند./927/پ202/ج
ارسال نظرات