۱۴ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۷:۲۳
کد خبر: ۱۵۸۹۸۵
امام جمعه قم:

یاری رساندن در اسلام، با حفظ کرامت انسان‌‌ها است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه قم سنت کمک‌رسانی به نیازمندان را برگرفته از سیره پیامبر و ائمه معصوم(ع) دانست و گفت: بر اساس سیره معصومان(ع)، خدمت‌رسانی به نیازمندان باید با حفظ کرامت آنها باشد.
حجت‌الاسلام والمسلمين سعيدي
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س)، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی، امام جمعه قم در دیدار اعضای ستاد احسان و نیکوکاری و مسؤولان کمیته امداد امام خمینی(ره) قم که در دفتر امام جمعه برگزار شد، اظهار داشت: بدون شک خدمت شما ریشه در باورهای دینی و اعتقادی، به ویژه در بعد ولایت دارد.
وی سنت کمک‌رسانی به نیازمندان را برگرفته از سیره پیامبر و ائمه معصوم(ع) دانست و افزود: کمک به نیازمندان در اسلام جایگاه خاصی دارد و روش آن نیز بر اساس سیره معصومین(ع)، به گونه‌ای است که کرامت افراد نیازمند باید حفظ شود.
تولیت آستان مقدس قم با بیان این که نگرش اسلام در صدقه دادن و یاری رساندن به نیازمندان، در هیچ جای دیگر وجود ندارد، اظهار داشت: در بسیاری از نقاط مختلف جهان، به نیازمندان کمک می‌شود، ولی این که افراد هدف از کمک رساندن را عمل به وظیفه بدانند، دیده نمی‌شود.
وی با اشاره به تأکید اسلام بر صدقه خفیه و آشکار، افزود: صدقه آشکار، برای این است که دیگران نیز در این عرصه تشویق شده و وارد میدان شوند ولی در برخی جاها اسلام بر صدقه خفیه تأکید دارد، در جایی که باید کرامت افراد و نیازمندان حفظ شود و همچنین افرادی که صدقه می‌دهند، دچار ریاکاری نشوند.
امام جمعه قم کمیته امداد امام خمینی(ره) را واسط میان نیازمندان و خیران معرفی کرد وگفت:‌ خیری که صدقه خود را در اختیار کمیته امداد قرار می‌دهد، چون که می‌داند این صدقه برای کمیته امداد نیست، از این رو از آسیب‌هایی چون ریا حفظ می‌‌شود و  از سوی دیگر، افراد نیازمند هم که می‌دانند مستمری و یا خدمتی که کمیته امداد به آنها ارائه می‌شود، از خود نیست، از این رو کرامت آنها نیز حفظ می‌شود.
حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی در ادامه با تأکید بر ضرورت عاری بودن نهاد‌هایی چون کمیته امداد امام خمینی(ره) از هرگونه مسائل حاشیه‌ای، اظهار داشت:‌ ممکن است افراد دارای سلایق مختلفی باشند، ولی این که دیدگاه‌ها و سلایق شخصی در روند کار کمیته امداد تأثیر بگذارد، آسیبی خطرناک است، خدمتی که شما انجام می‌دهید برای خداست و همه افراد با هر دیدگاه و سلیقه‌ای، در صورت نیاز، باید از خدمات کمیته امداد بهره‌مند شوند.
تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) افزود:‌ نگاه سیاسی، اجتماعی و فرهنگی شما، باید همچنان به ولایت وابسته باشد و جریان‌های سیاسی دیگر، ‌تأثیری در رویکرد کمیته امداد نداشته باشد./907/د102/پ
ارسال نظرات