۱۴ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۷:۵۶
کد خبر: ۱۵۹۰۰۱
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

نگاه کاربردی به سیره پیامبر اکرم نیاز جدی جامعه است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله باریک عملیاتی کردن سنت‌های پیامبر گرامی اسلام را زمینه ساز رفع بسیاری از مشکلات جامعه امروز دانست و تصریح کرد: اگر می خواهیم جامعه ای آرام و بی دغدغه داشته باشیم باید سیره پیامبر گرامی اسلام را الگوی زندگی قرار دهیم و آن را احیا کنیم.
نماينده ولي فقيه در قزوين

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله هادی باریک بین، نماینده ولی فقیه در قزوین، امروز در دیدار جمعی از مدیران کانون های مساجد استان نقش تأثیرگذار کانون‌های مساجد در جذب جوانان و نوجوانان اشاره کرد و گفت: فعالیت دینی و فرهنگی این کانون ها زمینه حضور نسل جوان را در مساجد را پر رنگ تر کرده است.

 

وی گسترش فرهنگ قرآنی و ترویج معارف دینی را از دستاوردهای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد دانست و بر ضرورت تقویت و توسعه این مراکز ارزشمند دینی تأکید کرد.

 

آیت الله باریک بین در ادامه سخنان خود مساجد را مهم ترین پایگاه عبادی در اسلام معرفی کرد و گفت: این پایگاه ارزشمند از دوران پیامبر گرامی اسلام همواره مورد توجه بوده و مهم ترین جایگاه برای رسیدگی به امور مسلمین نیز بوده است، از این رو باید از این پایگاه ارزشمند دینی در جهت تقویت باورهای دینی نسل جوان بهره گرفته شود

 

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری جایگاه مساجد در نظام اسلامی را بسیار رفیع و ارزشمند خواند و افزود: باید از این فضای دینی و الهی نهایت بهره معنوی گرفته شود.

 

نماینده ولی فقیه در قزوین با اشاره به این که پیامبر گرامی اسلام ارزش بسیار ویژه ای برای مساجد قائل بودند، ادامه داد: افزون بر معنویت حاکم بر مساجد می توان از دیگر ظرفیت‌های مهم این پایگاه ارزشمند اسلامی نیز بهره گرفت.

 

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری، مساجد را سنگر مبارزه علیه ظلم و استبداد دانست و خاطرنشان کرد: باید برای مقابله با توطئه های فرهنگی دشمن از پایگاه معنوی مساجد بیشتر بهره گیریم.

 

امام جمعه قزوین همچنین بر الگو گیری از سبک زندگی پیامبر گرامی اسلام از سوی جامعه امروز تأکید کرد و گفت: سیره بنی مکرم اسلام باید بیشتر در جامعه اسلامی ترویج و تبیین شود.

 

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری برپایی منظم نماز جماعت در مساجد را نیز ضروری دانست و خاطرنشان کرد:  پیامبر اکرم(ص) به برگزاری نمازهای جماعت و خواندن نماز در اول وقت بسیار تأکید می کردند.

 

آیت الله باریک عملیاتی کردن سنت های پیامبر گرامی اسلام را زمینه ساز رفع بسیاری از مشکلات جامعه امروز دانست و تصریح کرد: اگر می خواهیم جامعه ای آرام و بی دغدغه داشته باشیم باید سیره پیامبر گرامی اسلام را الگوی زندگی قرار دهیم و آن را احیا کنیم.

 

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود همچنین از عدم برگزاری نماز صبح در مساجد استان انتقاد کرد و گفت: برگزاری نماز جماعت در مساجد همواره مورد تأکید دین مبین اسلام قرار گرفته است و باید در این خصوص اهتمام بیشتری صورت گیرد./950/پ202/س

ارسال نظرات