۱۴ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۷:۵۶
کد خبر: ۱۵۹۰۰۲
آیت الله بوشهری:

تشکیل اتاق فکر اقتصادی برای بهبود وضعیت معیشت مردم

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در بوشهر مدیریت درست در تولید، توزیع و مصرف بهینه را موجب افزایش رفاه و آرامش نسبی در عرصه اقتصاد زندگی فردی و اجتماعی مردم دانست.
نماينده ولي فقيه در بوشهر در ديدار مديران صنعت و معدن بوشهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، آیت الله صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر امروز در دیدار مسؤولان سازمان صنعت، معدن و تجارت با بیان این که، حوزه بازرگانی و تجارت یکی از مهم ترین بخش های زندگی انسان است، اظهار داشت: اِعمال مدیریت درست در تولید، توزیع و مصرف بهینه موجب افزایش رفاه و آرامش نسبی در عرصه اقتصادِ زندگی فردی واجتماعی مردم می شود و اگر در هر یک از اضلاع سه گانه اقتصاد،اختلالی به وجود بیاید، فضای اقتصادی جامعه با چالش های جدی روبرو خواهد شد.

وی در ادامه سخنان خود ضمن تأکید بر ضرورت فرهنگ سازی در عرصه مدیریت مصرف و پرهیز از اسراف، تصریح کرد: باید از فعالان عرصه تولید حمایت های ویژه ای شود، زیرا این حمایت موجب توسعه، پیشرفت و ارتقای سطح کیفی محصولات می شود، و در  مدیریت توزیع نیز، باید با تمرکززدایی، به سمت ایجاد پراکندگی مناسب با توجه به آمایشِ جغرافیای جمعیتی پیش برویم.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر در ادامه با بیان این که باید تلاش شود تا استان بوشهر را در زمینه های گوناگون به خودکفایی برسانیم، پیشنهاد داد: مرکز خرید عمده استان بوشهر، در استان های همجوار به جهت کاهش قیمت تمام شده برای مصرف کننده راه اندازی شود.

امام جمعه بوشهر تشکیل اتاق فکر و استفاده از متخصصان مجرب در عرصه های تجارت و تولید را در ساماندهی وضع اقتصادی و معیشت مردم بسیار موثر دانست.

وی اذعان داشت: باید شرایط فراهم شود تا مردم بتوانند، در سبد غذایی خانوار خود از کالاهای متنوع و ارزان قیمت برخوردار باشند.

آیت الله صفایی بوشهری توسعه تجارت با کشورهای عربی و گرفتن ارز مبادله ای را در کاهش قیمت ها در بازار بسیار موثر دانست و در ادامه خواستار طراحی بسته اقتصادی قوی و برنامه ریزی و مدیریت منطبق بر  آن شد و بیان داشت: فرهنگ سازی و دمیدن روح اعتماد به بازار، می تواند درحل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم بسیار موثر باشد.

وی احترام، خدمت و یاری مردم را به عنوان سه اصل اساسی و مهم در وظایف مسؤولان عنوان کرد و گفت: در شرایط کنونی رعایت این سه اصل، بزرگ ترین عبادت محسوب می شود.

امام جمعه بوشهر همچنین راه اندازی بازارهای مدرن و الکترونیک، بوشهر دریایی ،جزیره های مصنوعی، تجارت الکترونیک و ایجاد سیستم های مجازی و مدیریتی بازارها را در پیشرفت و رسیدن مردم به رفاه بسیار موثر دانست .

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر در پایان خواستار نوسازی بازار بوشهر شد و ابراز امیدواری کرد که استان بوشهر به افق های بلند و شایسته خود دست یابد./9454/پ203/ج

ارسال نظرات