۱۴ اسفند ۱۳۹۱ - ۲۰:۱۸
کد خبر: ۱۵۹۰۳۰

دیدار وزیران خارجه آمریکا و عربستان

خبرگزاری رسا _بی بی سی گفت: تشکیل جبهه مشترک آمریکا و عربستان علیه ایران و سوریه، بعد از گفتگو بین وزیران خارجه آمریکا و عربستان اعلام شد.
جبهه مشترک آمريکا و عربستان

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، شبکه بی بی سی در خبری گفت: آمریکا و عربستان سعودی از تشکیل جبهه متحد علیه ایران و سوریه خبر دادند.
تشکیل این جبهه متحد بعد از گفتگو بین وزیران خارجه آمریکا و عربستان اعلام شد.
این شبکه به موضوع سوریه اشاره کرد و گفت: وزیران خارجه دو کشور به بشار اسد اخطار دادند که حمایت از مخالفان مسلح سوری را تا سرنگونی حکومت او ادامه خواهند داد.


بی بی سی در خصوص نظر مشترک آمریکا و عربستان در خصوص کشورمان گفت: آنها به رهبران ایران هشدار داند که فرصت برای مذاکره در مورد برنامه هسته ای، محدود است و به پایان نزدیک می شود.
جان کری در سفرش به عربستان علاوه بر دیدار با مقامات سعودی با وزیران خارجه عمان، بحرین و کویت نیز دیدار و گفتگو خواهد کرد.


گفتنی است وزیر امور خارجه آمریکا و سعود الفیصل همتای سعودی وی پس از گفتگوهای مشترک، در کنفرانس خبری به ارائه دیدگاه های مشترک پرداختند  درحالی که خودشان شورشیان سوریه را مسلح می کنند کشورهایی که به دولت سوریه سلاح میدهد را نکوهش کردند.

شایان ذکر است از آنجا که امریکا وهمپیمانانش در منطقه نتوانسته اند توفیقاتی در سوریه داشته باشند هراز چند گاهی برای اینکه به نحوی حضور خودرا درمنطقه پر رنگ جلوه دهند به رجزخوانی علیه جمهوری اسلامی که نقش تعین کننده درمنطقه دارد می پردازند/9161/خ

ارسال نظرات