۱۴ اسفند ۱۳۹۱ - ۲۰:۲۱
کد خبر: ۱۵۹۰۳۲
آیت الله شبستری:

ایجاد اشتغال برای مدد جویان اولویت کمیته امداد باشد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز گفت: کمیته امداد امام خمینی(ره) باید ضمن خودکفایی خانواده‌های نیازمند، به حفظ آبرو و کرامت انسانی آنان نیز توجه داشته باشد.
آيت الله شبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی شب گذشته در دیدار کارکنان کمیته امداد امام خمینی(ره) استان با تقدیر از دست‌اندرکاران این نهاد انقلابی، اظهار داشت: کمیته امداد امام خمینی(ره) از یادگاران ارزشمند بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در نخستین روزهای پیروزی انقلاب بوده است.

 

وی با بیان این‌که خدمات این نهاد انقلابی در راستای محرومیت‌زدایی در طول بیش از سه دهه گذشته قابل توجه بوده است، تصریح کرد: نباید خدمات ارزشمند این نهاد را با برخی عناوین نامناسب خدشه‌دار کرد، سیاست های جدید کمیته امداد در راستای خودکفایی و توانمندسازی خانواده های مستضعف قابل تقدیر است.

 

امام جمعه تبریز با تأکید بر این‌که هدف کمیته امداد گداپروری در جامعه نیست، تصریح کرد: کمیته امداد امام خمینی(ره) باید ضمن خودکفایی خانواده‌های نیازمند، به حفظ آبرو و کرامت انسانی آنان نیز توجه داشته باشد؛ یکی از وظایف این نهاد ایجاد اشتغال برای محرومان و نیازمندان است.

 

آیت الله شبستری با بیان این‌که از دیدگاه اسلام آبروی افراد محترم است و باید حفظ شود، ادامه داد: مددجویان با اشتغال به کار می توانند عزتمند زندگی کنند، مستقل باشند و حتی به کمک کمیته امداد وابسته نباشند، مددجویان و مستمری بگیران کمیته امداد با شرافت زندگی می کنند بنابراین تحقیق و پرس و جو نباید به حیثیت این افراد لطمه وارد کند.

 

نماینده خبرگان رهبری با بیان این‌که خداوند متعال دو قوه عاقله و عاطفه را در نهاد هر انسانی قرار داده تا هر کدام را در جای خود به کار برد، افزود: هر فردی که محروم و بی بضاعتی را می بیند وجدان انسانی ایجاب می کند که هر آنچه در توان دارد به او کمک کند.

 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در پایان با تأکید بر حضور پرشور آحاد جامعه در جشن نیکوکاری در آسانه فرا رسیدن سال نوگفت: خیران نیازمندان واقعی جامعه را فراموش نکنند و در شب عید به آنان کمک کنند، چرا که انصاف نیست فرزندان محرومان در شب عید لباس برای پوشیدن نداشته باشند.

 

همچنین حسین دشتی،مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان شرقی با اشاره به این‌که 16 اسفند زنگ نیکوکاری در تمام مدارس استان نواخته می شود، اظهار داشت: برای همین روز 600 هزار پاکت و 250 هزار قلک در بین دانش آموزان توزیع شده است، همچنین پایگاه های کمیته امداد در روزهای 17 و 18اسفند در مصلاهای نماز جمعه کمک های مردم نیکوکار را جمع آوری خواهند کرد.

 

دشتی با بیان این که شعار امسال به نام همت مردمی، سلامت و توانمندی خانواده ها نامگذاری شده گفت: تاکنون 9 هزار خانوار در دو مرحله در نظام جامع آموزشی خانواده انتخاب و پس از شناسایی چهره به چهره با کمک استادان حوزه و دانشگاه مشاوره شدند، سه هزار خانوار نیز در آینده نزدیک انتخاب و آموزش می بینند./935/پ202/ج

 

ارسال نظرات