۱۵ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۱:۱۳
کد خبر: ۱۵۹۰۶۹
چند خبر کوتاه از شمال غرب؛

مرکز تخصصی تربیت مربی قرآن در زنجان فعالیت خود را آغاز کرد

خبرگزاری رسا ـ مدیر مسؤول مرکز تخصصی تربیت مربی قرآن کریم زنجان، از آغاز فعالیت‌های این مرکز در قالب فرهنگسرای قرآن و عترت این استان خبر داد.
انس با قرآن

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، سمیه سلیمی، مدیرمسؤول مرکز تخصصی تربیت مربی قرآن کریم استان زنجان‌ با اشاره به این‌که لزوم وجود فضایی مشخص برای برگزاری دورههای تربیت مربی قرآن کریم به‌صورت اصولی و منسجم در استان زنجان به چشم میخورد، گفت: با توجه به این‌که مؤسسه قرآنی جنت‌المأوی، در سالهای اخیر اقدام به برگزاری دورههای تربیت مربی قرآن کریم با کیفیت مطلوب در سطح استان کرده است، این مؤسسه به‌عنوان مرکز تخصصی تربیت مربی قرآن کریم در استان انتخاب شده است.

 

وی خاطرنشان کرد: برگزاری دوره پیش‏نیاز به‌مدت سه ماه پیش از آغاز دوره‌های تربیت مربی و طی فرآیند سه مرحله‌ای برگزاری آزمون تربیت معلم قرآن کریم، از جمله معیارهایی است که جهت آغاز فعالیتهای مرکز تخصصی تربیت مربی قرآن کریم توسط مؤسسه جنت‌المأوی مورد توجه قرار گرفته است.

 

مدیر مسؤول مرکز تخصصی تربیت مربی قرآن کریم استان زنجان، با تأکید بر این‌که برگزاری کارگاه مهارتهای قصه‌گویی قرآنی، به‌عنوان نخستین فعالیت این مرکز در زنجان بوده است، عنوان کرد: با توجه به این‌که برگزاری این کارگاهها در شهرهایی همچون تبریز، قم و مشهد، نتایج مطلوبی را در پی داشته است، اساتید این کارگاه تخصصی جهت برگزاری موفق دوره در زنجان حضور یافتند.

 

سلیمی تصریح کرد: برگزاری کارگاههای تدبر و تفکر در قرآن کریم، احادیث قرآنی، احکام حفظ قرآن کریم، مفاهیم قرآنی، صورت و لحن و تفسیر و علوم قرآنی، از جمله برنامههایی است که در این مرکز به اجرا در می‌آید.

 

وی، دارا بودن اخلاق قرآنی را خصوصیت برجسته و مهم مربیان قرآنی دانست و اظهار کرد: مربیان قرآنی استان باید بدانند که داشتن دغدغه فعالیتهای قرآنی به همراه ایده‌های نو و جذاب برای ارائه مباحث به قرآنآموزان، تنها در کنار اخلاق قرآنی نتیجه بخش است.

 

این فعال قرآنی خاطرنشان کرد: در حال حاضر 46 نفر از خواهران علاقه‌مند به حضور در دورههای تربیت مربی قرآن کریم، در حال گذراندن سوره‌های تجوید، ترتیل و مفاهیم قرآنی بوده و طی آزمونی در فروردین‌ماه سال آینده بیش از 25 نفر از آنان به مرحله نهایی دوره وارد می‌شوند.

 

مدیر مسؤول مرکز تخصصی تربیت مربی قرآن کریم استان زنجان در پایان، یادآور شد: ثبت نام از برادران علاقه‌مند به حضور در دوره‌های این مرکز آغاز شده و آغاز آموزشهای شرکت‌کنندگان نیز از تابستان سال 92 است.

 

نشست فصلی روحانیان طرح هجرت، مستقر و بومی شاهین دژ برگزار شد


نشست فصلی روحانیان طرح هجرت، مستقر و بومی شهرستان شاهین دژ در محل سالن اجتماعات حوزه علمیه امام محمدباقر (ع) شاهین دژ برگزار شد.


حجت الاسلام نقی باقری، امام جمعه شاهین دژ در این جلسه، با اشاره به جایگاه والای تبلیغ در دین مبین اسلام افزود: دین مقدس اسلام، با تبلیغ آغاز شد و در گسترش و نفوذ آن نیز از عنصر دعوت سود برد و اقصی نقاط جهان را در برگرفت و کلمه طیبه الهی و شریعت جاودانه محمدی (ص)، از شرق تا غرب گیتی و در اطراف و اکناف جهان در طوایف، تیره ها، رنگها و نژادهای گوناگون درخت پاک دین مبین اسلام برگ و بر پیدا کرد.


وی ادامه داد: درست است که ما در دین مقدس اسلام برای پیشبرد هدف های الهی و اسلامی جهاد را داریم، اما اصل بر تبلیغ و تبیین است. روحانیان طلایه داران تبلیغ هستند که در این عصر نقش مهم و اثرگذاری را به عهده دارند.


100 مسجد استان اردبیل آماده پذیرایی از میهمانان نوروزی


خیرالله عزیزی، کارشناس امور مساجد تبلیغات اسلامی اردبیل از آمادگی 100 مسجد استان اردبیل برای پذیرائی از میهمانان نوروزی خبر داد و گفت: در آستانه فرارسیدن ایام تعطیلات نوروزی سال 92، به منظور ایجاد امکانات رفاهی برای مسافران و میهمانان در زمینه انجام فرائض دینی، طی بازدیدهای به عمل آمده از مساجد و نمازخانه های بین راهی و هتل ها، تمهیدات لازم برای استفاده هرچه بهتر مسافران از این اماکن در نظر گرفته شده است.


وی از آمادگی 100 مسجد استان اردبیل برای پدیرائی از میهمانان نوروزی خبر داد و اظهار داشت: طبق مصوبات جلسه ستاد تسهیلات نوروزی، هماهنگی لازم با هیئت امناء مساجدشهرهای استان و نمازخانه های بین راهی در خصوص باز بودن مساجد در اوقات سه گانه نماز انجام شده است تا با حضور امام جماعت اعزامی از تبلیغات اسلامی اقامه نماز جماعت، پاسخگوئی به سئوالات مسافران و مشاوره های دینی در مساجد و نمازخانه ها انجام شود.


کارشناس امور مساجد تبلیغات اسلامی اردبیل افزود: با توجه به موقعیت جوی استان اردبیل و احتمال سردی هوا در تعطیلات نوروزی هماهنگی های لازم برای استفاده مسافران از فضاهای مشخص شده در تعدادی از مساجد به عمل آمده است تا میهمانان در صورت نیاز در این اماکن اسکان داده شوند.

 

گفتنی است، این طرح از 28 اسفند 91 تا 15 فروردین 92 در استان اردبیل اجرا می شود.

 

برگزاری گفتمان دینی با موضوع مهدویت و انتظار در میاندوآب


این گفتمان دینی به همت اداره تبلیغات اسلامی میاندوآب و با همکاری آموزش و پرورش این شهرستان، در راستای اجرای سلسله گفتمان های دینی، با موضوع مهدویت و انتظار با حضور چشمگیر دانش آموزان، دبیران و مربیان تربیتی دبیرستان دخترانه شهید بهروزی و با سخنرانی حجت الاسلام مهدی عباسعلی پور از اساتید حوزه های علمیه خواهران و برادران در محل سالن اجتماعات این دبیرستان برگزار شد.


حجت الاسلام عباسعلی پور در این گفتمان با اشاره به اینکه بحث از مهدویت و موعود باوری از اعتقادات راسخ تمامی ادیان و مکاتب الهی به شمار می رود اظهار داشت: در مورد مهدویت و انتظار فرج نه تنها اسلام با دید وسیع خود به آینده بشریت نگاه جامع ای ارائه داده است بلکه تمامی ادیان و به ویژه ادیان بزرگ ابراهیمی نیز از این بحث مستثنی نبوده و در زمینه موعود باوری اعتقاداتی همچون اسلام دارند، اختلاف نظر به صورت عمده صرفاً در مصداق این موعود الهی است که هر یک از ادیان با نامی آن را می خوانند.


وی در ادامه با بیان اینکه جامعه ای می تواند پذیرای مهدی موعود باشد که در آن آمادگی و قابلیت ظهور باشد خاطر نشان کرد: منتظر واقعی کسی است که از آنچه که امام زمانش کراهت دارد، دوری و اجتناب کرده و خود آماده و پا در رکاب ظهور حضرت باشد. منتظر واقعی امام زمان (عج) باید در حوزه اجتماعی، سیاسی و اعتقادی خود تابع محض ولایت باشد.


استاد گفتمان در پایان خاطرنشان کرد: افق فرهنگی ما افق جامعه مهدوی است و صحبت از حرکت فرهنگی بدون تأمل در مولفه های فرهنگ مهدوی حرف صحیحی نیست لذا جامعه ما باید این مولفه ها را بطور دقیق شناخته و بتواند بر اساس آن برای آینده بشریت برنامه های جامع ای را رقم زده و جامعه را برای ظهور آن حضرت مهیا کند./935/د101/س

ارسال نظرات