۱۵ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۱:۴۵
کد خبر: ۱۵۹۰۷۳
رییس دارالتحقیق شهید مطهری:

توجه به سبک زندگی اسلامی آرامش روانی به دنبال دارد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام قدوسی گفت: اگر همگی به معیارهای دستورات اسلام در طریقه زیستن توجه کنیم، از زندگی لذت و آرامش بیشتری خواهیم داشت.
سبک زندگي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، دوره آموزشی و آشنایی با مبانی سبک زندگی اسلامی ویژه مربیان قرآن شهرستان هشترود امروز با هدف ارتقای فرهنگ زندگی اسلامی و تأکید بر نقش خانواده و بانوان در ترویج ارزش های دینی در جامعه برگزار شد.

 

حجت الاسلام حسین قدوسی، رییس دارالتحقیق شهید مطهری تبریز در این دوره با بیان ظرافت های لازم برای تبیین و ترویج احکام دینی و قرآنی اظهار داشت: اگر همگی به معیارهای دستورات اسلام در طریقه زیستن توجه کنیم، از زندگی لذت و آرامش بیشتری خواهیم داشت.

 

وی با بیان این‌که بحران فکری، استرس‌های کاری و خانوادگی همه نشأت گرفته از گرایش به سمت سبک زنگی غربی است، گفت: سبک زندگی اسلامی بر آرامش و امنیت روانی خانواده در سایه عمل به احکام الهی تأکید دارد، در حقیقت سبک زندگی اسلامی ریشه در باورهای دینی و سنتی ملت ایران دارد.

 

حجت الاسلام قدوسی با اشاره به بخش هایی از توصیه های رهبر معظم انقلاب اسلامی در این خصوص گفت: رهبر انقلاب در سخنانی مهم که در جمع مردم خراسان شمالی داشتند، فرمودند که بُنمایه‌هاى فرهنگ زندگی عبارت است از خردورزى، اخلاق، حقوق؛ اینها را اسلام در اختیار ما قرار داده است، به عبارت دیگر رهبری بر توجه به مسائل معنوی زندگی تأکید داشته‌اند.

 

 این استاد حوزه علمیه با بیان این‌که سبک زندگی اسلامی هویت، ارزش و ماهیتی متفاوت نسبت به سبک زندگی غربی دارد، گفت: سبک زندگی اسلامی با فطرت پاک بشری و ویژگی‌های انسانی همخوانی دارد، به عبارت بهتر عالی‌ترین مفاهیم زندگی شاد و پویا در سبک زندگی اسلامی بیان شده است.

 

حجت الاسلام قدوسی با اشاره به این‌که توجه به سبک زندگی اسلامی آرامش روانی به دنبال دارد، خاطرنشان کرد: سبک زندگی غربی که بر پایه مادیات و به دور از عواطف و توجه به نقش دین در زندگی دنیوی و اخروی طرح‌ریزی شده است، حاصلی جز استرس، روان‌پریشی و گسترش افسردگی نداشته است.

 

رییس دارالتحقیق شهید مطهری تبریز با اشاره به این‌که کانون خانواده و مادران نقش بسیار با اهمیتی در توجه آحاد جامعه به سبک زندگی اسلامی دارند، گفت: سبک زندگی اسلامی بر خلاف سبک زندگی غربی دور از اشرافی‌گری، تجمل‌گرایی، اسراف و مصرف‌گرایی است، در حقیقت سفارش اسلام بر ساده‌زیستی و در عین حال فراهم کردن مقدمات لازم برای آرامش و رفاه است./935/پ202/ب

ارسال نظرات