۱۵ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۸:۳۰
کد خبر: ۱۵۹۱۶۹

چند خبر کوتاه از مدارس علمیه شمال غرب کشور

خبرگزاری رسا ـ حضور طلاب زنجانی در جشنواره قرآنی حوزه‌های علمیه و برگزاری نشست آموزشی توجیهی مسؤولان مدارس علمیه آذر‌بایجان غربی از مهمترین اخبار کوتاه مدارس علمیه شمال غرب است.
حوزه علميه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، طرلان حیدری، ‌معاون فرهنگی مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران زنجان اظهار داشت: چهار نفر از برگزیدگان مرحله استانی مسابقات حفظ قرآن‌ کریم حوزه‌های علمیه زنجان، به جشنواره سراسری قرآن حوزه‌های علمیه خواهران که 17 اسفندماه برگزار می‌شود، راه یافتند.

 

وی با بیان این‌که این مسابقه به‌صورت کتبی در سه سطح حفظ کل، نصف و ثلث قرآن ‌کریم اواسط آبان‌ماه به‌طور همزمان در مدارس منتخب برگزار شد، گفت: امسال هشتمین دوره مسابقات قرآن حوزه‌های علمیه خواهران برگزار می‌شود، کسانی‌که در مرحله استانی مسابقات حفظ قرآن به رقابت پرداختند، از مرحله مدرسه‌ای به این مرحله راه یافته بودند و نفرات برتر این مرحله نیز به مرحله کشوری راه می‌یابند.

 

حیدری زمان برگزاری مرحله کشوری این مسابقات را 17 اسفندماه اعلام کرد و گفت: این مسابقات در رشته های ترجمه و مفاهیم، تفسیر موضوعی، حفظ موضوعی قرآن و روایات، حفظ ترتیبی همراه با ترجمه و قرائت برگزار می شود که مراسم اختتامیه جشنواره سراسری قرآن کریم حوزه‌های علمیه خواهران در مجتمع یاوران مهدی(عج) برگزار می‌شود.

 

برگزاری کارگاه مقاله نویسی در مدرسه الزهرا(س) شاهین‌دژ

 

فاطمه قاسمی، مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) شاهین‌دژ از برگزاری کارگاه دانش‌افزایی و مهارت‌ورزی پژوهشی مقاله‌نویسی در این مدرسه علمیه خبر داد و افزود: این دوره با حضور استاد اکبر ساجدی عضو هیئت علمی دانشگاه تبریز با مدرک سطح 4 حوزه برای طلاب پایه دوم از ساعت 8 صبح الی 4 بعد از ظهر در سالن اجتماعات این مدرسه برگزار شد.

 

وی کارگاه‌های برگزار شده در این دوره را شامل کارگاه انشاءنویسی و کار فردی، کارگاه استفاده از آیات و روایات همراه با کار عملی و ارائه یک آیه یا روایت با شیوه مزبور، کارگاه مقاله نویسی و ارائه ی یک طرح مسئله، آشنایی با انواع پژوهش موضوع محور یا مسئله محور و آشنایی با اولویت‌های انتخاب موضوع (ذوق و علاقه شخصی، اهمیت موضوع، قدرت نویسندگی و ...) ذکر کرد.

 

حضور نماینده مجلس در مدرسه علمیه گرمی

 

حجت‌الاسلام میر‌قسمت موسوی اصل نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی در این دیدار با طلاب مدرسه علمیه حضرت ولی عصر‌(عج) گرمی اظهار داشت: نقش این مرکز علوم دینی در پیشبرد اهداف دینی استان اردبیل غیرقابل انکار بوده است.

 

وی با بیان این‎‌که مدارس علمیه مهم‌ترین پایگاه فکری و فرهنگی در آگاه‌سازی و تقویت فرهنگ دینی جامعه هستند، گفت: طلاب بایستی با فعالیت روزافزون علمی و پژوهشی، حضوری تأثیرگذار در جامعه‌ داشته باشند.

 

نشست آموزشی توجیهی مسؤولان مدارس علمیه آذر‌بایجان غربی

 

اولین نشست آموزشی و توجیهی مدیران و معاونان مدارس علمیه خواهران جدید‌التاسیس استان آذربایجان غربی در محل مدیریت استانی حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی برگزار شد.

 

اعظم پورحیدر، معاون فرهنگی پژوهشی حوزه علمیه خواهران استان آذربایجان غربی با گفت: اولین نشست آموزشی و توجیهی مدارس علمیه جدید التاسیس فاطمه‌الزهرا‌(س) ماکو و چایپاره با حضور مدیران و معاونین این مدارس علمیه برگزار شد که در این نشست آموزش تمام سامانه‌های دیدگاه، آموزش، پذیرش، آمار و اطلاع‌‌رسانی سما برای شرکت‌کنندگان ارائه شد./935/د101/س

 

ارسال نظرات