۱۶ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۳:۲۸
کد خبر: ۱۵۹۲۲۹
22 فروردین ماه برگزار می‌شود؛

مراسم ششمین سالگرد ارتحال آیت‌الله فاضل لنکرانی

خبرگزاری رسا ـ مسؤول ستاد سالگرد حضرت آیت‌الله فاضل لنکرانی از برگزاری مراسم ششمین سالگرد ارتحال حضرت آیت‌الله فاضل لنکرانی در 22 فروردین ماه سال 92 در مسجد اعظم قم خبر داد.
مرحوم آيت الله فاضل لنکراني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سید جواد نورموسوی مسؤول ستاد سالگرد حضرت آیت‌الله فاضل لنکرانی در نشست خبری که پیش از ظهر امروز در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد، گفت: بیش از 3 هزار مراسم بزرگداشت در پنجمین سالگرد حضرت آیت‌الله فاضل لنکرانی در سراسر کشور برگزار شد.
وی ادامه داد: ششمین سالگرد حضرت آیت‌الله فاضل لنکرانی پنج شنبه 22 فروردین ماه 92 با حضور مراجع تقلید، علما، مسؤولان و اقشار مختلف مردم با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد اعظم قم برگزار می‌شود.
مسؤول ستاد سالگرد حضرت آیت‌الله فاضل لنکرانی با بیان این‌که این مراسم رنگ و بوی فاطمی دارد، گفت: حضرت آیت‌الله فاضل لنکرانی اراده ویژه‌ای به حضرت زهرا(س) داشت و حتی در دورانی که در لندن بستری بود اصرار داشت برای حضور در مراسم فاطمیه خود را به ایران برساند.
حجت‌الاسلام نورموسوی ادامه داد: مراسم ششمین سالگرد حضرت آیت‌الله فاضل لنکرانی از 22 فروردین ماه تا 26 خرداد ماه در سراسر کشور برگزار می‌شود.
وی مرکز مدیریت حوزه علمیه قم، نهاد نمایندگی ولی فقیه در استان‌ها، ائمه جمعه استان‌ها، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، صدا و سیما، ستاد عالی مساجد، آموزش و پرورش استانداری و شهرداری قم در برگزاری ششمین سالگرد حضرت آیت‌الله فاضل لنکرانی مشارکت خواهند داشت.
حجت‌الاسلام نورموسوی بیان داشت: برنامه معنوی طرح تلاوت نور و ختم قرآن شب جمعه 22 فروردین ماه بعد از نماز مغرب و عشاء 20 هزار مشجد کشور و تبیین آثار و اندیشه‌های آن عالم بزرگ در مدارس علمیه سراسر کشور از دیگر برنامه‌های ششمین سالگرد حضرت آیت‌الله فاضل لنکرانی است.
وی از دیگر برنامه‌های سالگرد ارتحال حضرت آیت‌الله فاضل لنکرانی را تجلیل از مقام علمی، انقلابی و اخلاقی آن عالم بزرگ در نماز جمعه‌های سراسر کشور در 23 فروردین ماه عنوان کرد.
حجت‌الاسلام نورموسوی با بیان این‌که مراسم سالگرد حضرت آیت‌الله فاضل لنکرانی همزمان با کشور اسلامی ایران در کشورهای دیگر جهان نیز برگزار می‌شود، ابراز کرد: کشورهای اسپانیا، هلند، انگلیس، سوئد، آذربایجان، روسیه، پاکستان، افغانستان، بحرین، عربستان، کویت، هندوستان و عمان از جمله این کشورها هستند.
وی در ادامه با بیان این‌که حضرت ایت‌الله فاضل لنکرانی عمر خود را صرف خدمت به دین و ترویج علوم اهل بیت(ع) کرد، ابراز داشت: آن عالم بزرگ از نوجوانی به تحقیق و پژوهش علاقه‌مند بود و بیش از صد اثر علمی از خود به یادگار گذاشت.
مسؤول ستاد سالگرد حضرت آیت‌الله فاضل لنکرانی پشتیبانی علمی، سیاسی و اخلاقی حضرت آیت‌الله فاضل لنکرانی را ضمانتی برای انقلاب خواند و اظهار داشت: آن عالم بزرگ محور اتحاد نیروهای انقلابی و وحدت دینی بود.
حجت‌الاسلام نورموسوی با اشاره به شاگرد پروری حضرت آیت‌الله فاضل لنکرانی، بیان کرد: درس آن مرجع بزرگ جهان تشیع کانون تربیت مجتهدان بود و علما و فضلای فراوانی را تربیت و به حوزه‌های علمیه تحویل داد.
وی با اشاره به دفاع حضرت آیت‌الله فاضل لنکرانی از ارزش‌های انقلاب، گفت: آن عالم بزرگ بر سر ارزش‌های انقلاب اسلامی با هیچ کس معامله نمی‌کرد و هرجا احساس وظیفه می‌کرد با شجاعت وارد عمل می‌شد.
حجت‌الاسلام نورموسوی خاطرنشان کرد: حضرت آیت‌الله فاضل لنکرانی شخصیتی بزرگ داشت و با اندیشه‌ای جهانی در حوادث جهان اسلام اثرگذار بود./927/پ202/پ
ارسال نظرات