۱۶ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۶:۱۳
کد خبر: ۱۵۹۲۷۳

کاشت 3500 اصله نهال از سوی مؤسسه وسف

خبرگزاری رسا ـ مدیرعامل مؤسسه وسف از کاشت 2500 اصله نهال گیلاس، 500 اصله نهال سیب بذری و 500 اصله نهال غیر مثمر صنوبر در آستانه هفته منابع طبیعی و روز درختکاری خبر داد.
درختکاري
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی، سید علی حسینی با اعلام این خبر گفت: توسعه فضای سبز، احیای نیت نیک درختکاری و زیبا سازی منطقه وسف و معابر آن را لازم و در دستور کار همکاران خود قرار داده است.
وی افزود: اگرچه درخت سبز به خودی خود دارای فواید بسیاری است، اما بزرگان دین برای کاشت درخت دارای محصول تأکید بیشتری کرده‌اند و پیامبر (ص) نیز می‌فرمایند: اگر شخصی درختی بکارد یا مزرعه‌ای را به زیر کشت ببرد و انسان‌ها، حیوانات یا پرندگان از آن بخورند، این کار صدقه‌ای از طرف آن شخص شمرده می‌شود.
مدیرعامل موسسه وسف ادامه داد: همچنین امام صادق(ع) می‌فرمایند؛ درخت برای انسان آفریده شده است و او مکلف است که آن را در زمین بنشاند و آب دهد و به آن رسیدگی کند.
وی فضای سبز را یکی از نیازهای امروز بشر دانست و بیان داشت: کاشت درخت و توسعه فضای سبز علاوه بر زیباسازی فضا نقش مهمی در توسعه صنعت گردشگری دارد.
حسینی گفت: درخت موهبتی است که خدا آن را برای آسایش و آرامش بشر آفریده و فایده‌های فراوانی دارد و بسیاری از نیازهای انسان را برآورده می‌کند، دیدن مناظر زیبای درختان در طبیعت دل و جان انسان را صیقل کرده و آرامش خاص بر قلب او حاکم می‌کند.
وی ادامه داد: با توجه به وجود حدود 120 هکتار اراضی حاصل‌خیز کشاورزی و باغبانی و بالغ بر حدود 120 هکتار باغ میوه‌های معتدله، گل محمدی و وجود استخرهای ذخیره آب، چشمه‌های آب و موقعیت مناسب آب و هوایی و اقلیمی دهکده وسف، کاشت درخت و توسعه فضای سبز در سطح دهکده باید بیش از این‌ها باشد.
مدیرعامل موسسه وسف اضافه کرد: در همین راستا در آستانه هفته منابع طبیعی و روز درختکاری برای فصل درختکاری، این مؤسسه نیز اقدام به خرید و کاشت 2500 اصله نهال گیلاس، 500 اصله نهال سیب بذری و 500 اصله نهال غیر مثمر صنوبر کرد./9191/د102/پ
ارسال نظرات