۱۶ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۸:۰۹
کد خبر: ۱۵۹۲۹۹
امام جمعه زنجان:

بی‌توجهی به سبک زندگی اسلامی عامل تزلزل بنیان خانواده است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین خاتمی گفت: بی توجهی به سبک زندگی اسلامی منشأ بسیاری از ناهنجاری های اجتماعی و عامل تزلزل در بنیان خانواده است.
حجت الاسلام والمسلمين علي خاتمي، نماينده ولي‌فقيه در استان زنجان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت الاسلام والمسلمین علی خاتمی، نماینده ولی فقیه در استان زنجان، امروز در جمع فعالان فرهنگی و عرصه خانواده با تأکید بر این‌که بی توجهی به سبک زندگی اسلامی منشأ بسیاری از ناهنجاری های اجتماعی و عامل تزلزل در بنیان خانواده است، اظهار داشت: سبک زندگی اسلامی سعادت دنیوی و اخروی بشر را تضمین کرده است.

 

وی با اشاره به این‌که بی توجهی به آموزه‌های دینی عامل اصلی در نفوذ ناهنجاری های اجتماعی و اخلاقی در فرهنگ عمومی جامعه است، خاطرنشان کرد: بسایری از مهارت های زندگی قبل از ازدواج مورد غفلت واقع می شود، متأسفانه برخی از زوج های جوان با مفاهیمی چون قناعت، دوری از مصرف‌گرایی و پرهیز از تجمل‌گرایی ناآشنا هستند.

 

امام جمعه زنجان آشنایی همسران جوان با مفاهیم عالی اسلام قبل از ازدواج را عمل اصلی در تربیت دینی فرزندان و زیبایی کانون گرم خانواده دانست و تصریح کرد: تربیت فرزندان خود را نباید به رسانه های غربی بسپاریم، والدین نقش بسزایی در شکل گیری شخصیت آینده سازان جامعه دارد.

 

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی با بیان این‌که برخی نگرش های به ظاهر مدرن آسیب جدی به شخصیت فرزندان وارد می کند، گفت: متاسفانه امروز والدین با هدف خدمت کردن به فرزندان زمینه ضعف شخصیتی، اعتماد به نفس کاذب و توقعات بالا را در آن ها فراهم می کنند.

 

وی فاصله گرفتن فرزندان از قبول نقش های اجتماعی، مسؤولیت پذیری و تعهد را منشأ بی تعهدی آنان در زندگی آینده دانست و افزود: بزرگ‌ترین اشکال والدین در تربیت فرزندان نیاموختن مهارت های زندگی به آنان است، برای تربیت و تعهد پذیری فرزندان باید اقدام جدی با الهام از آموزه های دینی و مهارت های زندگی داشت.

 

امام جمعه زنجان با اشاره به این‌که عدم تفاهم میان زوجین را نشأت گرفته از عدم آشنایی آنان با وظایف، حقوق و تکالیف یکدیگر دانست و افزود: بسیاری از افراد معنای تفاهم و دو سویه بودن درک متقابل را نمی دانند و تصور می کنند بله قربان گو بودن همسر به معنای تفاهم است.

 

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی در پایان با تأکید بر آموزش های قبل از ازدواج بر دختران و پسران آماده به زندگی مشترک خاطرنشان کرد: این آموزش ها ابتدا باید در نهاد خانواده و از سوی والدین ارایه شود و سپس با اجتماعی بودن فرزندان و قبول مسؤولیت از سوی ایشان تعالی خواهد یافت./9351/پ203/س

 

ارسال نظرات