۱۷ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۰:۴۱
کد خبر: ۱۵۹۳۷۰
نهادهای حوزوی:

عاملان حوادث تروریستی پاکستان محاکمه شوند/ اختلاف فرقه ای خواسته استکبار است

خبرگزاری رسا ـ جامعه مدرسین و نهادهای برجسته حوزوی در بیانیه ای مشترک با محکوم کردن کشتار شیعیان پاکستان تاکید کردند: اختلافات فرقه‌ای و غفلت از حقوق برادری اسلامی و تکفیر و تفسیق یکدیگر، همه و همه خواسته دشمنان اسلام است و چیزی است که آمریکا و انگلیس هزینه‌های فراوانی را صرف آن ساخته‌اند.
انفجار تروريستي در کراچي پاکستان انفجار تروريستي در کراچي پاکستان انفجار تروريستي در کراچي پاکستان

به گزارش خبرگزاری رسا، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در اطلاعیه مشترک با شورای عالی و مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه در پی کشتار مسلمانان در پاکستان، خواستار محاکمه و مجازات عاملان این جنایات شد.

متن این اطلاعیه به این شرح است:
بسمه تعالی


فجایع خونبار پاکستان و کشتار بی‌رحمانه شیعیان مظلوم این کشور، دل هر آزاده‌ای را به درد می‌آورد. گروه‌های سلفی و وهابی هر روز، مسلمانان بسیاری را به خاک و خون می‌کشند، فرزندان بسیاری هر روز یتیم می‌شوند و مادران و پدران بسیاری، داغدار فرزندان عزیز خود می‌گردند. صدای شیون خانواده‌های داغدار، ناخودآگاه اشک را برگونه‌های  انسان روان می‌سازد. این فجایع در برابر چشمان کسانی اتفاق می‌افتد که سال‌هاست بر طبل حقوق بشر می‌کوبند!

 

فراموش نکنیم که اختلافات فرقه‌ای و غفلت از حقوق برادری اسلامی و تکفیر و تفسیق یکدیگر، همه و همه خواسته دشمنان اسلام است و چیزی است که آمریکا و انگلیس هزینه‌های فراوانی را صرف آن ساخته‌اند. ابراز نگرانی مراجع معظم تقلید و علمای اعلام«دامت برکاتهم» و هشدار آنان نسبت به عواقب این فجایع نیز حکایت از حساسیت این موضوع و لزوم پی‌گیری جدّی آن دارد.

 

نهادهای حوزوی ضمن محکومیت حوادث خونبار پاکستان و تسلیّت به خانواده‌های داغدار و بازماندگان آن‌، خواستار پی‌گیری جدی این موضوع – بویژه از سوی دولت پاکستان – و محاکمه عاملان آن می‌باشد.

 

لذا به همین مناسبت کلیه دروس حوزه‌های علمیه روز شنبه مورخ 19/12/1391 تعطیل و تجمع اعتراض‌آمیزی نسبت به این فجایع خونبار راس ساعت 10 صبح در مسجد اعظم برگزار می‌گردد، از کلیه علمای اعلام اساتید فضلاء و طلاب جهت شرکت در تجمع دعوت بعمل می‌آید.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم
شورای عالی حوزه‌های علمیه
مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه 
/924/د102/ج 

ارسال نظرات