۱۷ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۱۵۹۳۸۰

مادورو از نگاه صدای آمریکا

خبرگزاری رسا _ صدای آمریکا : اولین واکنش رسمی مادورو پس از درخواست چاوز از ملت ونزوئلا، نشان داد که خط فکری، مدل رهبری و پرشعاری چاوز را ادامه خواهد داد.
مادورو

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، با توجه به درگذشت هوگو چاوز و به دست گرفتن قدرت در ونزوئلا توسط نیکلاس مادورو  معاون وی، شبکه دولتی صدای آمریکا به بررسی زندگی و خط فکری رهبر جدید و کاندیدای احتمالی حزب سوسیالیست ونزوئلا در انتخابات ریاست جمهوری این کشور پرداخت.


صدای آمریکا در این خصوص گفت: مادورو راننده اتوبوس بود، سپس به ترتیب رییس اتحادیه ، وزیر امور خارجه و بالاخره معاون رییس جمهور شد و حال در راس کشور عضو اوپک در آمریکای جنوبی قرار دارد.


این شبکه ادامه داد: در میان افراد نزدیک به چاوز، مادورو یکی از محبوب ترین هاست که بیشترین لیاقت جانشینی چاوز و رهبری ونزوئلایی ها را داراست. وی میانه رو محسوب می شود و در 6 سالی که وزیر امور خارجه بوده، رابطه خوبی با گرداگرد جهان برقرار کرده است. جای پای ونزوئلا در روسیه و چین را محکم کرده است و در عین حال شعارهای ضد آمریکایی چاوز را هم تکرار می کند.

 

چاوز پیش از چهارمین سفرش به کوبا برای عمل جراحی، از شهروندان خود خواسته بود در انتخابات به مادورو رای دهند.


صدای آمریکا همچنین افزود، اولین واکنش رسمی مادورو پس از درخواست چاوز از ملت ونزوئلا، نشان داد که خط فکری، مدل رهبری و پرشعاری چاوز را ادامه خواهد داد./9161/خ
 

ارسال نظرات