۱۷ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۲:۳۴
کد خبر: ۱۵۹۳۸۲
استاد حوزه علمیه تبریز:

پیروزی امت اسلامی در گرو صبر و استقامت است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه تبریز گفت: درسی که امام راحل به امت اسلامی داد؛ این بود که اگر در مسیر الهی صبر و استقامت داشته باشیم پیروزی در نهایت از آن اسلام خواهد بود.
پیروزی امت اسلامی در گرو صبر و استقامت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام قربانی، استاد حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) تبریز امروز در جمع طلاب این مرکز علوم دینی با بیان روایتی از حضرت عیسی(ع) و حضرت محمد(ص) اظهار داشت: انسان در زندگی دو بار متولد می شود، اولین تولدش ورود از عالم ذر به هستی و دومی ورود از عالم ملک به ملکوت است.

 

وی با تأکید بر این‌که باید از فرصت های زندگی برای بندگی خالصانه و سعادت اخروی استفاده کرد، خاطرنشان کرد: باید از فرصت زندگی در عالم هستی تلاش کرد تا ضمن درک حقیقت انسانیت و عبودیت به مقام تقرب رسید تا روز قیامت با انبیاء و اولیای الهی محشور شد.

 

حجت الاسلام قربانی با اشاره به این‌که آموزه های دینی و قرآنی همواره انسان را به حرکت و تعالی دعوت کرده‌اند، گفت: این حرکت باید جهات دار باشد و البته جهت‌دهی به حرکت رو به رشد بشر بر عهده علمای دین است، در حقیقت حوزه های علمیه و روحانیت نقش اصلی در نشان دادن راه سعادت و تعالی به مردم ایفا می کنند.

 

این استاد حوزه علمیه تبریز افزود: در دوران رژیم ستمشاهی امام خمینی(ره) با وجود خفقان حاکم و همه مشکلات قیام کرد و فرمود؛ شاه باید از ایران برود، درحالی که برخی از علما و مردم؛ این سخن امام را با نگاه تردید ارزیابی می کردند و یا می گفتند شاید شاه از ایران برود اما سلطنتش باقی خواهد ماند، ولی همگان دیدند که با تدبیر آن رهبر فقید و فرزانه، هم شاه و هم سلطنتش برای همیشه از ایران رفتند.

 

وی خاطرنشان کرد: امام در مسیر حق و حقانیت قدم برداشته بود و با وجود آن همه اهانت ها، تبعیدها و سختی ها، به تکلیف خود عمل کرد، درسی که امام راحل به امت اسلامی داد؛ این بود که اگر در مسیر الهی صبر و استقامت داشته باشیم پیروزی در نهایت از آن اسلام خواهد بود.

 

حجت اسلام قربانی افزود: بعضی از طلاب و روحانیان بهانه هایی در مقابل تکلیفی که بر عهده دارند، می آورند. از جمله این بهانه ها این است که ادعا می کنند کاری که از دستمان بر نمی آید، این در حالیست که هم سواد و هم قدرت ادای آن تکلیف را دارند، در مقابل افرادی هم هستند که دین را به صورت عمیق درک نکرده، احساس تکلیف می کنند که هر دو اشتباه است.

 

استاد حوزه حضرت ولی‌عصر(عج) تبریز خطاب به طلاب علوم دینی تصریح کرد: حضرت علی(ع) می فرماید؛ کسانی می توانند در راه تکلیف دینی قدم بردارد که اهل بصیرت بوده، صبر و علم به مواضع حق داشته باشد، پس اگر کسی این شرایط را نداشته باشد، نباید وارد این راه خطیر و حساس شود.

 

گفتنی است، در پایان این مراسم سالگرد شهادت سه شهید طلبه حوزه علمیه حضرت ولی عصر(عج) تبریز، عبدالکریم مقدسیان، حمید محمدی طارم و رضا موسوی گرامی داشته شد./935/پ202/ب

 

ارسال نظرات