۱۷ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۳:۲۳
کد خبر: ۱۵۹۳۸۶
آیت‌الله علوی گرگانی:

نیت خالص مسؤولان به نظام اسلامی آبرو می‌دهد

خبرگزاری رسا ـ آیت‌الله علوی گرگانی با تأکید بر این‌که کارها باید برای رضای خدا و آسایش مردم انجام شود، گفت: اگر مسؤولان با این نیت‌ کار کنند نظام اسلامی آبرومند و به الگویی برای جهانیان تبدیل می‌شود.
آيت الله علوي گرگاني آيت الله علوي گرگاني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی استاد برجسته خارج حوزه علمیه قم پیش از ظهر امروز در دیدار رؤسای کمیسیون‌های فرهنگی اجتماعی شوراهای اسلامی شهر، گفت: ائمه اطهار(ع) هر کاری را که برای مردم می‌خواستند انجام دهند ابتدا از خدا استعانت می‌طلبیدند و پس از انجام کار نیز به پاس خدمت به مردم نماز شکر می‌خواندند.
وی مسؤولان را به پیروی از سیره اهل بیت(ع) در راه خدمت رسانی به مردم توصیه کرد و ابراز داشت: ائمه اطهار(ع) با وجود معصومیت در اداره کارهای مردم اضطراب داشتند، پس مسؤولان نیز به طریق اولی باید این‌گونه باشند.
این استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه با تأکید بر این‌که غرور، قدرت و مال انسان را از خدا و خدمت به مردم باز می‌دارد، اظهار کرد: بشر اگر خود را مستغنی ببیند طغیان می‌کند.
آیت‌الله علوی گرگانی ادامه داد: در طول تاریخ افراد فراوانی وجود داشته‌اند که به خاطر عدم تقوا و حب جاه و مقام دچار لغزش شده و نتوانسته‌اند مسؤولیت خود را به درستی انجام دهند.
این استاد برجسته درس خارج حوزه تصریح کرد: کشتارهای مردم بی گناه و مظلوم جهان به دست ابرقدرت‌ها و تروریست‌ها به خاطر طغیان نفس است.
وی با سنگین ارزیابی کردن مسؤولیت‌ پذیری، گفت: شیطان قسم یاد کرده که انسان را گمراه کند و یکی از مواردی که شیطان با آن انسان‌ها را گول می‌زند مسؤولیت است.
آیت‌الله علوی گرگانی با اشاره به آیات قرآن، مسؤولان را به صبر در برابر سختی‌های کار و رعایت تقوای الهی توصیه کرد و اظهار داشت: کسانی که به دستورات الهی در انجام امور توجه داشته باشند خداوند نیز عمران و آبادانی را به دست این عده قرار می‌دهد.
این استاد برجسته درس خارج حوزه با تأکید بر این‌که کارها باید برای رضای خدا و آسایش مردم انجام شود، گفت: اگر مسؤولان با این نیت‌ کار کنند نظام اسلامی آبرومند و به الگویی برای جهانیان تبدیل می‌شود.
آیت‌الله علوی گرگانی با اشاره به روایات بر ضرورت تعلیم و تربیت تأکید کرد و ابراز داشت: انسان باید در زندگی مطلب حقی را که فرا می‌گیرد به آن عمل کرده و به دیگران نیز یاد دهد./927/پ202/ج
ارسال نظرات