۱۷ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۴:۱۹
کد خبر: ۱۵۹۳۹۷
امام جمعه زنجان:

قصد آمریکا القای تأثیرگذاری تحریم ها در اقتصاد ایران است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین خاتمی گفت: قصد آمریکا از تلاش برای برقراری ارتباط با ایران القای میزان تأثیرگذاری تحریم ها در بهبود وضعیت اقتصادی ایران است.
حجت الاسلام والمسلمين علي خاتمي، نماينده ولي فقيه در استان زنجان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت الاسلام والمسلمین علی خاتمی، نماینده ولی فقیه در زنجان امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان، با اشاره به تحریم‌های اقتصادی غرب به بهانه فعالیت های صلح‌آمیز هسته ای ایران اظهار داشت: این تحریم ها به گفته خود غربی ها فلج‌کننده بود، اما نه تنها آنگونه نشد بلکه فرصتی برای رهایی از اقتصاد تک محصولی بود.

 

وی با بیان این‌که تهدید تحریم ها تبدیل به فرصتی برای خودکفایی کشور شد، تصریح کرد: مسؤولان نظام به ویژه رؤسای قوای سه گانه باید نهایت تلاش خود را در جهت تحقق توصیه های رهبر انقلاب داشته باشند، مسؤولان باید در تمام برنامه ریزی‌ها تبعیت از نقشه راه ترسیم شده از سوی ولایت فقیه را مدنظر قرار دهند.

 

امام جمعه زنجان با اشاره به این‌که شرایط حساسی بر اقتصاد کشور حاکم شده است، گفت: با توجه به شرایط خاص داخلی و خارجی در عرصه اقتصادی، حفظ و پاسداری از امنیت و‌ آرامش اقتصادی جامعه یکی از انتظارات مردم از دولتمردان است، مردم وفاداری خود به نظام و رهبری را ثابت کردند، امروز نوبت مسؤولان است که قدرشناس این ملت باشند.

 

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی ثمره استقامت و صبر ملت ایران در برابر تحریم های اقتصای دشمن را تلاش شبانه روزی آمریکا برای برقراری رابطه و مذاکره با ایران دانست و گفت: انتظار اقدامات منصفانه و دوستانه از دشمنان، کار عاقلانه ای نیست، آمریکا بیش از سه دهه همواره علیه ایران اسلامی فتنه‌انگیزی کرده، تغییر یک شبه سیاست این رژیم مستکبر غیرعقلایی است.

 

وی ادامه داد: امروز استکبار جهانی به ویژه سردمداران گروه 1+5 دریافته اند که تحریم های اقتصادی برای عقب نشینی ایران از مواضع به حق خود کارساز نیست، امروز قصد آمریکا از تلاش برای برقراری ارتباط با ایران القای میزان تأثیرگذاری تحریم ها در بهبود وضعیت اقتصادی ایران است.

 

امام جمعه زنجان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حساسیت انتخابات خرداد سال آینده اظهار داشت: از جمع تمام افراد صالحی که وارد عرصه انتخابات ریاست جمهوری می شوند، فقط یک نفر انتخاب خواهد شد، بار دیگر اراده مردم خواهد بود که با گزینش فرد اصلح آینده نظام اسلامی را رقم خواهند زد.

 

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی با بیان این‌که باید شاخص های ارایه شده از سوی رهبر انقلاب مورد توجه همگان باشد، گفت: این مردم هستند که سرنوشت کشور را رقم می زنند، مسؤولان تنها وظیفه تاثیرگذاری در مشارکت حداکثری را برعهده دارند، از هم اکنون باید با برنامه ریزی مناسب، فضای امن استان و کشور را تا پایان انتخابات و انتصاب رییس جمهوری جدید حفظ کرد./9351/پ202/ب

ارسال نظرات