۱۷ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۹:۵۰
کد خبر: ۱۵۹۴۷۰

اختتامیه دومین همایش آزادگان خیبری برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ اختتامیه دومین همایش فرهنگی آزادگان خیبری با حضور آزادگان سراسر کشور در اهواز برگزار شد.
همايش فرهنگي آزادگان خيبر همايش فرهنگي آزادگان خيبر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، اختتامیه دومین همایش فرهنگی آزادگان خیبری با حضور بیش از 1500 نفر از آزادگان سراسر کشور و مسؤولان استانی و لشکری عصر امروز در پادگان شهید مسعودیان اهواز برگزار شد.

در بخش نخست همایش آزادگان موصل 2 کاظم درویشی، دبیر اجرایی این همایش، به تشریح این همایش فرهنگی پرداخت و گفت: بازدید از قرارگاه عملیاتی جنوب کشور کربلا، نمایش رزمایش دوران دفاع مقدس، بازدید از مناطق عملیاتی جنوب و اجرای تله تئاتر با محوریت دفاع مقدس از مهم ترین برنامه های این همایش فرهنگی بود.

دبیر همایش آزادگان موصل 2 با بیان این بازدید از آزادگان از مناطق عملیاتی جنوب از دیگر برنامه های این همایش فرهنگی بود، اظهار داشت: آزادگان موصل 2 با حضور در مناطق عملیاتی طلائیه، یادمان شهدای هویزه و هور العظیم یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس را گرامی داشتند.

درویشی با بیان این که اجرای سخنرانی از سوی آزادگان از دیگر برنامه ها در مناطق عملیاتی جنوب بود، خاطرنشان کرد: سخنرانی از سوی حجج الاسلام و المسلمین جلال جابریان و علی موحدی از آزادگان و جانبازان اردوگاه موصل 2 در مناطق عملیاتی با استقبال بسیار خوب آزادگان همراه بود.

در بخش دیگر این همایش حجت الاسلام جلال جابریان، جانباز و آزاده اردوگاه موصل 2، با بیان این که حضور در کنار آزادگان موصل 2 تداعی روزهای زیبا و سختی بود که در عراق در کنار یکدیگر بودیم، خاطرنشان کرد: باید حضور در کنار یکدیگر و آن هم در مناطق عملیاتی جنوب را غنیمت بشماریم و بهترین استفاده را از آن بکنیم.

حجت الاسلام جابریان با تأکید بر این آزادگی درس عزت و سربلندی است، اظهار داشت: در زندان های رژیم بعث عراق آزادگان سرافراز ایرانی دوران سختی را زیر شکنجه های وحشیانه نیروهای بعثی منفور می گذراندند اما هیچ گاه از وطن و امام خود دست نکشیدند.

مسؤول دفتر نماینده ولی فقیه در خوزستان مقاومت آزادگان ایرانی در زندان های رژیم بعث را به مقاومت یاسر در برابر شکنجه های قریش تشبیه کرد و گفت: آزادگان ایرانی در زندان های عراق در برابر وحشیانه ترین شکنجه ها مقاومت می کردند و هرگز لب به سخن برای توهین به امام خود باز نمی کردند بلکه در زیر شکنجه ها همواره فریاد « لبیک یا خمینی » سر می دادند.

آزاده و جانباز روحانی با بیان این که حضور آزادگان عملیات خیبر در اردوگاه موصل 2 و در کنار حجت الاسلام و المسلمین مرحوم ابوترابی طلایی ترین دوران آزادگان بود، اظهار داشت: درس های بسیاری از مرد بزرگ و استاد سخن حجت الاسلام و المسلمین مرحوم ابوترابی فرا گرفتیم و حضور ایشان در اردوگاه موصل 2 تسلای خاطر آزادگان خیبری بود.

رزمنده هشت سال دفاع مقدس خاطرنشان کرد: برخی از نیروهای عراقی به اخلاق حسنه و اسلامی حاج آقای ابوترابی اعتراف می کردند و می گفتند که « ما پیامبر را ندیده ایم ولی رفتارهای ابوترابی مانند پیامبر است ».

حجت الاسلام و المسلمین جابریان بخش پایانی سخنانش را به ذکر چند خاطره از دوران دفاع مقدس اختصاص داد.

قابل ذکر است نوحه خوانی و مدیحه سرایی از سوی یادگار دوران دفاع مقدس صادق آهنگران و شعرخوانی توسط شاعر حماسی ابراهیم سنایی از دیگر برنامه های این همایش در اهواز بود.

گفتنی است، همایش آزادگان خیبری یا آزادگان موصل 2 با هدف دیدار مجدد آزادگان با یکدیگر و تداعی روزهای خاطره انگیز دوران دفاع مقدس به مدت سه روز در اهواز برگزار شد./9461/پ202/س

ارسال نظرات