۱۸ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۸
کد خبر: ۱۵۹۵۲۶
نماینده مردم قم در مجلس:

نمایندگان مجلس برای بررسی بودجه از تعطیلات خود بکاهند/ افزایش وابستگی بودجه 92 به مالیات

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان باید وضعیت فعلی را ویژه دانسته و برای رسیدگی به بودجه از تعطیلات خود کم کنند.
احمد اميرآبادي نماينده منتخب مردم قم
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، احمد امیرآبادی در خصوص ارزیابی لایحه بودجه 92 با توجه به مقتضیات فعلی کشور و اینکه توقعات را برآورده کرده است یا خیر گفت: به نوعی لایحه بودجه 92 باید به صورت انقباضی بسته می‌شد ولی بیشترین اعتبارات برای مسأله هدفمندی یارانه‌ها اختصاص داده شده است که انتظار می‌رود در صورت اجرای آن در ادامه یک سری آثار تورمی متأثر از زیاد شدن نقدینگی در سطح جامعه ایجاد شود که مجلس باید به این موضوع بیشتر دقت کند.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه با اشاره به افزایش مالیات‌ها در این لایحه افزود: مالیات در این لایحه به صورت چشمگیری افزایش پیدا کرده است که وابستگی بودجه نسبت به سال گذشته نسبت به مالیات بیشتر و در مقابل اتکاء آن به نفت کم شده است. این مسئله می تواند اتفاق خوبی برای لایحه بودجه باشد البته مشروط بر اینکه جلوی فرارهای مالیاتی گرفته شود و اینکه فقط تعداد خاصی از اقشار مردم مثل کارگران و کارمندان زیر فشار مالیاتی قرار نگیرند.
وی ادامه داد: باید برای کسانی که درآمدهای بالایی دارند ولی این درآمدها در جایی ثبت و ضبط نمی‌شود و از طریق دلالی به دست می‌آید باید فکر اساسی کرد و از این دسته مالیات بیشتری اخذ کرد.
امیر آبادی با اشاره به عدم توافق مجلس و دولت بر اجرای فاز دوم هدفمندی و تغییر کیفیت اجرای آن و از طرفی شناور بودن نرخ ارز اظهارداشت: مجلس با قیمت شناور مدیریت شده قطعا موافقت می‌کند زیرا خود مجلس در برنامه پنجم این مسئله را به تصویب رسانده که قیمت ارز به صورت شناور مدیریت شده باشد و با این بخش به احتمال زیاد موافقت خواهد کرد.
وی در خصوص نحوه رسیدگی به لایحه بودجه گفت: آن طور که من پیش بینی می‌کنم مجلس با لایحه سه دوازدهم دولت موافقت نمی‌کند و احتمال ارائه تن‌خواه به دولت وجود خواهد داشت، اگر مجلس احیانا به تصویب لایحه سه دوازدهم رأی بدهد قطعا عملکرد سال 90 مورد توجه بیشتری قرار خواهد گرفت.
نمایندگان مردم در مجلس در پاسخ به این سوال که کوتاهی مجلس نیز تأخیر دولت در ارائه بودجه را تکمیل می‌کند و در این صورت ضرر کنندگان واقعی مردم هستند گفت: نظر من این است که مجلس باید وقت بیشتری بگذارد، ما در حال حاضر در وضعیت ویژه‌ای هستیم و کشور ما در یک جنگ تمام عیار اقتصادی است و در جنگ استراحت و تعطیلات معنا و مفهومی ندارد./927/د101/پ
ارسال نظرات