۱۸ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۹
کد خبر: ۱۵۹۵۲۷
امام جمعه موقت مشهد:

ابهام در توانمندی نظامی ایران، استکبار را کلافه کرده است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام فرزانه با اشاره به ناکارآمدی تحریم ها و نیز حمله نظامی در شکست انقلاب اسلامی تأکید کرد: تنها گزینه ای که دشمن در دست دارد، دخالت در انتخابات برای روی کار آوردن رییس جمهوری همچون بنی صدر است.
حجت الاسلام محمد باقر فرزانه، امام جمعه موقت مشهد،

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام محمدباقر فرزانه، امام جمعه موقت مشهد در خطبه های نماز جمعه این هفته در حرم مطهر رضوی گفت: امروز اگر می بینیم در مذاکرات 1+5 ، دنیا با نگاه واقع بینانه تر با ما سخن می گوید، نشان می دهد دشمن به بن بست و بحران رسیده است نه این که ما شکست خورده باشیم.

 

 

وی افزود: از زمان پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون دشمن هر اقدامی از جمله تحریم علیه ما را با بررسی زمینه های داخلی و خارجی آن انجام داده است.

 

حجت الاسلام فرزانه با بیان این که تحریم اقتصادی کنونی، آخرین برگ تحریم ها است، ادامه داد: مواردی از این دست، در پی وجود یک زمینه داخلی مانند اقتصاد وابسته اعمال شده است.  

 

ابهام در توانمندی نظامی ایران، استکبار را کلافه کرده است

وی با اشاره به تعبیر تکراری «همه گزینه ها روی میز است» در مذاکرات1+5، ابراز داشت: یکی از این گزینه ها، گزینه نظامی است که بنده به عنوان یک طلبه اطمینان دارم زمینه حمله نظامی ندارند چرا که قدرت نظامی ایران برای دنیا مبهم است و اطلاع دقیقی از آن ندارند، این ابهام، استکبار را کلافه کرده است بنابراین جرأت چنین کاری را ندارند.

 

امام جمعه موقت مشهد اضافه کرد: همچنین دشمن و در رأس آن آمریکا و اسرائیل غاصب هیچ گاه در تحرکات نظامی خود موفق نبوده اند، در عراق، افغانستان، لبنان و غزه همواره متحمل شکست شده اند.

 

وی با اشاره به سخن کسینجر که در کتاب خود آورده است «میزان افزایش آگاهی سیاسی مردم در دنیای امروز اصلا نظیر ندارد... قدرت از غرب به سوی شرق در حال عزیمت است... هرچه مصر و ایران قوی تر شوند، افول امریکا دامن زده می شود.»، تصریح کرد: از سوی دیگر جمهوری اسلامی ایران امروز در دنیا افزون بر قدرت نظامی، یک جبهه مقاومت قوی در برابر استکبار ایجاد کرده که می دانند در صورت حمله به ایران، تنها از ایران پاسخ نمی شنوند و این جبهه نیز در مقابل آن ها می ایستد.

 

حجت الاسلام فرزانه خاطرنشان کرد: گزینه ای که دشمن در دست دارد، دخالت در انتخابات است که در آن نیز نمی تواند برای عدم برگزاری انتخابات و یا کاهش حضور مردم کاری انجام دهد. تنها جایی که می تواند اثرگذار باشد این است که همه تلاش خود را برای سرکار آوردن رییس جمهوری انجام دهد که به تعبیر امام خمینی(ره) همچون بنی صدر، نهادهای برآمده از انقلاب را تضعیف کند، روحانیت را از سیاست جدا کند و اسلامی را که انقلاب کرده و وارد صحنه اجتماعی زندگی مردم شده را دوباره به مساجد منحصر کند.

 

امام جمعه موقت مشهد یاداور شد: باید نسبت به این توطئه نیز همچون گذشته هوشیار بود و آن را نقش بر آب کرد.

 

اخلاق اجتماعی از مهم‌ترین شاخصه های اقتدار یک ملت است

وی در خطبه نخست نماز جمعه نیز،  اخلاق اجتماعی را، شریف ترین و بزرگ ترین اخلاق ها و از شاخصه های اقتدار یک ملت دانست و اظهار داشت: یک ملت با اخلاق، غیر از اخلاق داشتن در فضای فردی و یا خانوادگی است.

 

حجت الاسلام فرزانه با اشاره به روایتی از امیرمؤمنان علی(ع)، اتحاد و انسجام، همدلی، اعتدال در گرایش ها، قدرت پیوسته و منسجم، بصیرت بالا، تصمیم گیری واحد در تصمیم های کلان، پشتیبانی از هم و ایستادگی در برابر دشمن را از ویژگی های یک ملت با اخلاق برشمرد و گفت: به فرموده مولای متقیان، چنین ملتی تعیین کننده سرنوشت دنیا می شود و به هر چه بخواهد می رسد و شکست ناپذیر خواهد بود./930/پ201/س

ارسال نظرات