۱۸ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۰
کد خبر: ۱۵۹۵۳۲
حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی:

پاکستان جلوی اقدامات تروریستی را بگیرد/ حرمت ایام فاطمیه باید حفظ شود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه قم با محکوم کردن جنایت‌ سلفی‌های تندرو علیه شیعیان تشدید جنایت در عراق و پاکستان را نشان از توطئه خطرناک علیه مسلمان و اسلام خواند و گفت: از علما و اندیشمندان شیعه و سنی می‌خواهیم بنشینند با هم بحث کنند و نگذارند کار دست افراطی‌ها بیفتد.
حجت الاسلام والمسلمين سيد محمد سعيدي امام جمعه قم حجت الاسلام و المسلمين سعيدي امام جمعه قم و توليت آستانه مقدسه حضرت فاطمه معصومه (س) حجت الاسلام و المسلمين سعيدي توليت حرم حضرت فاطمه معصومه (س)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی، امام جمعه قم در خطبه های نماز جمعه این هفته که در شبستان حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد، با دعوت مردم به دین‌دار و تقوا گفت: دینداری، رعایت حلال، حرام و حقوق مردم برای انسان محدودیت می‌آورد ولی اگر فرد تقوا الهی را رعایت کند هم در دنیا و هم در آخرت سود می‌کند.

وی با اشاره به آیه هفت سوره تغابن بیان داشت: خداوند در این‌ آیه می‌فرماید «کفار فکر می‌کردند هرگز برانگیخته نمی‌شوند و انسان‌ها بعد از مرگ در قیامت زنده نمی‌شوند»، کسی که چنین تفکری داشته باشد حساب و کتاب اعمال در روز قیامت را قبول نخواهد داشت و هر عملی را برای خود مجاز خواهد دانست، رسالت را منکر می‌شود چرا که رسالت آمده تا یاد قیامت را در دل افراد زنده کند.

تولیت آستانه مقدسه کریمه اهل‌بیت(ع) خاطرنشان کرد: افرادی که منکر معاد هستند می‌گویند «زندگی تنها در دنیا است هر چه هست در این دنیا است و ما پس از مرگ مبعوث نمی‌شویم و قیامتی در کار نیست».

ایمان به قیامت نقش مهمی در رفتار دارد

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی مهم‌ترین مشکل مشرکان را اعتقاد به خدایان متعدد و انکار معاد دانست و بیان داشت: کسانی که منکر معاد هستند هیچ مسؤولیتی را در برابر خدا احساس نمی‌کنند و شریعت، نبوت را نیز نمی‌پذیرند.

وی تصریح کرد: ایمان به خدا، معاد و روز قیامت نقش مهمی در اخلاق و رفتار دارد، کسی که به خدا و معاد ایمان داشته باشد به دنبال شهوت و ظلم نمی‌رود، البته ایمان به قیامت مهم است نه علم به آن‌، چرا که شیطان هم می‌دانست قیامتی در کار است و خداوند رب او است ولی آن‌‌چه شیطان نداشت ایمان بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی با بیان این‌که خدا دنیا را راه رسیدن به منزل پایانی قرار داده است، خاطرنشان کرد: باید به یاد قیامت باشیم و بدانیم که  خداوند متعال پیامبرانی را با نقشه راه برای رسیدن ما به خانه ابدی فرستاده است.

رفاه طلبی و دل بستن به دنیا موانع یاد کردن قیامت است

وی ادامه داد: موانع یاد قیامت به دو دسته اعتقادی و رفتاری تقسیم می‌شود، وجود شبهات و پندارهای نادرست در بحث اعتقادی مطرح است که باید این شبهات را برطرف کرد، در بعد رفتاری هم رفاه طلبی، اسراف، ثروت اندوزی، برتری جویی در زمین و دل بستن به عیش و نوش دنیا و شهوت موانع یاد کردن قیامت هستند.

امام جمعه قم در خطبه دوم با اشاره به مصادف بودن ایام فاطمیه با عید نوروز گفت: امسال ایام نوروز مصادف با شهادت حضرت زهرا(س) است و از مردم ولایت‌مدار ایران اسلامی تقاضا داریم حرمت این ایام را حفظ کنند و برای شهادت این بانوی بزرگوار مجالس عزا برپاکرده و در این مراسم‌ها نیز شرکت کنند تا دین خود را به خاندان رسالت ادا کنند.

صدا و سیما سیره و سبک زندگی حضرت زهرا را معرفی کند

وی همچنین با قدردانی از خدمات گذشته صدا و سیما به سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای خبرگان رهبری اشاره کرد و اظهار داشت: از مسؤولان درخواست می‌کنیم به سبب تقارن ایام فاطمیه با عید نوروز از هنرمندان و برنامه سازان بخواهند در این ایام به معرفی سیره و سبک زندگی این بانوی اسلام و الگویی انسانیت بپردازند.

امام جمعه قم تصریح کرد: همچنین در این ایام با توجه به گرانی‌های موجود مردم افزون‌بر خرید وسایل برای خود و خانواده، سهم محرومان و نیازمندان را فراموش نکنند، باید به افراد بی‌نیاز توجه داشته باشند که خداوند به آن‌ها لطف و عنایت کرده و امکانات در اختیارشان قرار داده است از این‌رو این افراد هم نباید فقرا را فراموش کنند و حقی را از اموال خود برای محرومان در نظر بگیرند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری نسبت به حل مشکل گرانی در دیدار با خبرگان ابراز داشت:کسبه و بازاری‌ها در این ایام انصاف را رعایت کنند و به سود متعارف قانع باشند چرا که در این صورت هم محبوب مردم می‌شوند و هم مورد عنایت خداوند متعال قرار می‌گیرند.

جوانان در چهارشنبه پایانی سال از اقدامات خرافی دوری کنند

تولیت آستانه مقدسه کریمه اهل‌بیت(ع) با توجه به فرارسیدن چهارشنبه پایانی سال گفت: به جوانان توصیه می‌کنیم در ایام پایانی سال از اقدامات خرافی و آزار دهنده که عده‌ای از خدا بی‌خبر بر آن دامن می‌زنند عمل نکنند، از خانواده هم درخواست‌ داریم در روز چهارشنبه پایانی سال بیشتر مراقب جوانان باشند تا خدای ناکرده جوانان دست به کارهای خطرناک نزنند که موجب آسیب و آزار خود و دیگران شوند.

امام جمعه قم در ادامه به سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با اعضا خبرگان رهبری درباره حرکت رو به جلو و پیشرفت کشور و نگاه بلند مدت در مسائل مدیریتی اشاره کرد و خاطرنشان کرد: بدون شک نظام ما همیشه با چالش‌های روبرو بوده و به لطف خدا این چالش‌ها نیز به زیان نظام نبوده بلکه به نفع آن بوده و از این پس هم خواهد بود.

وی ادامه داد: یکی از موضوعات کشور ما بحث هسته‌ای است، ما نسبت به مذاکرات با غربی‌ها همیشه با تردید نگاه می‌کنیم، البته چندی پیش غربی‌ها از سرناچار به بخشی از حقوق مسلم مردم ایران در قزاقستان اعتراف کوچکی کردند ولی باید بینیم به عهد خود عمل می‌کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی با اشاره به این‌که هدف از تحریم‌ها این است که مردم را خسته کرده و در مقام نظام قرا بدهند، اظهار د اشت: ملت ایران در سالروز پیروزی انقلاب اسلامی با حضور گسترده باردیگر دشمن را مأیوس و اعصبانی کردند.

تشدید جنایت در پاکستان نشان از توطئه‌های خطرناک علیه مسلمانان و اسلام

امام جمعه قم با محکوم کردن جنایت‌ سلفی‌های تندرو علیه شیعیان، تشدید جنایت در عراق و پاکستان را نشان از توطئه خطرناک علیه مسلمان و اسلام خواند و گفت: از علما و اندیشمندان شیعه و سنی می‌خواهیم بنشینند با هم بحث کنند و نگذارند کار دست افراطی‌ها بیفتد.

وی افزود: اگر کار به دست افراطی‌ها بیفتد نتیجه همین است که ملاحظه می‌کنید، همچنین مردم را دعوت می‌کنیم از شکیبایی و حفظ وحدت دست نکشند و از دولت پاکستان نیز قاطعانه می‌خواهیم برای پایان دادن این فجایع انسانی عزم جدی و راه‌حل صحیحی را اتخاذ کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی در پایان با  اشاره به درگذشت هوگوچاوز گفت: مرگ مشکوک رییس جمهور ونزوئلا ضایعه اسفناک بود، هوگو چاوز یک رییس ضد آمریکایی بود که با حضور چندساله در پست ریاست جمهوری نگاه جدیدی را در آمریکا لاتین که حیات خلوت آمریکایی‌ها است به وجود‌ آورد، همچنین از مردم این کشور می‌خواهیم راه‌ظلم ستیزی و مبارزه با مستکبر مغرور آمریکا جهان خوار را ادامه بدهند./993/پ201/ج

 

ارسال نظرات