۱۸ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۵:۵۳
کد خبر: ۱۵۹۵۳۶
امام جمعه زنجان:

مسؤولان راهکارهای رهبری را اجرایی و رضایت مردم را جلب کنند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین خاتمی گفت: توصیه مهم و راهبردی رهبر معظم انقلاب اسلامی باید در هر حال نصب العین و فصل الخطاب مسؤولان باشد.
حجت الاسلام والمسلمين علي خاتمي، نماينده ولي‌فقيه در استان زنجان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت الاسلام والمسلمین علی خاتمی، نماینده ولی فقیه در استان زنجان امروز در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به توصیه های رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع اعضای مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: سخنان رهبری در محورهای مختلف هر یک قابل تعمق و بررسی تحلیلی است که بایستی مورد عنایت مسؤولان قرار گیرد.

 

وی با تأکید بر این‌که توصیه مهم و راهبردی رهبر معظم انقلاب اسلامی باید در هر حال نصب العین و فصل الخطاب مسؤولان باشد، تصریح کرد: رهبر انقلاب فرمودند که با وجود تحریم‌ها و مشکلات موجود اقتصادی، همه مسائل قابل حل است، از این رو انتظار داریم مسؤولان امر راهکارهای رهبری را اجرایی و رضایت مردم را جلب کنند.

 

امام جمعه زنجان با اشاره به این‌که تحریم‌های اقتصادی دشمن موجب خودکفایی کشور در بخش های مختلف شده است، ادامه داد: رهبری به صراحت فرمودند که کشورهای تحریم کننده ایران خود گرفتار مشکلات بسیاری هستند، کشورهایی که امروز ملت ایران را تحت تحریم قرار داده اند، خودشان گرفتار مشکلات اقتصادی به مراتب سخت تر، سنگین تر و غیرقابل حل هستند.

 

وی تصریح کرد: غرب برای مشکلات خود راه حل ندارند، اما ایران برای مشکلات اقتصادی خود راه حل دارد، در چنین شرایطی کاملا آشکار است که تحریم های اقتصادی غرب بیش از آن که به ضرر ایران باشد، ضربات مهلکی بر اقتصاد غرب وارد کرده است که از بیان آن عاجز هستند، چراکه رسوایی‌شان را به دنبال دارد.

 

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت 18 اسفند سالروز شهادت عالم مجاهد سیدجمال الدین اسد آبادی اظهار داشت: این مصلح بزرگ شرق همواره دغدغه امت اسلامی را داشت و به دنبال اتحاد و یکپارچگی مسلمانان علیه استکبار غرب بود.

 

وی با بیان این‌که این عالم بزرگ و روشنفکر برای معرفی اسلام خدمات ارزشمندی را ارائه کرده است، افزود: ایجاد الفت و وحدت در بین جامعه از فعالیت‌های این مصلح محسوب می‌شود، امروز نیز نیازمند افکار و اندیشه های سیدجمال الدین اسد آبادی برای همگرایی امت اسلامی در جهت مقابله با یوغ استکبار هستیم.

 

امام جمعه زنجان در ادامه با گرامیداشت 22 اسفند روز بزرگداشت شهدا اظهار داشت: این روز به فرمان معمار کبیر انقلاب اسلامی در سال 1358 و برای بزرگداشت شهدا و تکریم شهدا بنیاد شهید و امور ایثارگران تشکیل شد، به همین جهت بایستی فرهنگ ایثار و شهادت که رمز سعادت نظام اسلامی است، در همه شئون فردی و اجتماعی جاری شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی خون شهدا را موجب ماندگاری نظام اسلامی دانست، گفت: تجلیل از خانواده‌های شهدا ضرورتی است که هیچگاه نباید غبار فراموشی بر آن بنشیند، چراکه خانواده شهدا نخستین سنگر پاسداری از انقلاب اسلامی و علمی برای پاسداری از انقلاب اسلامی و تیری در مقابل یاوه‌گویی‌هایی دشمنان انقلاب محسوب می‌شوند.

 

وی در پایان خطبه های نماز جمعه زنجان با تأکید بر ضرورت حفظ و حراست از منابع طبیعی اظهار داشت: تخریب منابع طبیعی موجب بروز مشکلات عدیده در جامعه می‌شود، ‌باید فرهنگ حفظ و حراست از منابع طبیعی در جامعه گسترش یابد، افزون بر این‌که گله‌مندی‌ رهبر انقلاب برای حفاظت از منابع طبیعی نیز قابل توجه متولیان امر است./9351/پ202/ج

 

ارسال نظرات