۱۸ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۵:۵۵
کد خبر: ۱۵۹۵۳۷
خطیب جمعه رشت:

رباخواری و احتکار آفت جامعه اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت رشت رباخواری را آفت جامعه اسلامی دانست و با بیان این که نباید در معاملات تجاری و بازار شاهد دروغ باشیم، ادامه داد: نباید در بازار جامعه اسلامی شاهد احتکار و گران فروشی باشیم چون با احکام دینی ما در تضاد است.
حجت الاسلام صديق عرباني، امام جمعه موقت رشت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام یوسف صدیق عربانی، امام جمعه موقت رشت امروز در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه مرکز استان با اشاره به نقش مردم در اقتدار و عظمت نظام اسلامی، گفت: ملت ایران اسلامی همواره مدافع انقلاب و نظام بوده و هستند.

 

وی با بیان این که ملت با بصیرت نظام اسلامی در 34 اخیر نشان دادند که حافظ نظام و آرمان های انقلاب هستند، افزود: حضور بی نظیر ملت بصیر و ولایت مدار ایران اسلامی در راهپیمایی 22 بهمن بار دیگر پاسخ دندان شکنی به همه دشمنان نظام بود.

 

امام جمعه موقت رشت با بیان این که ملت ایران اسلامی با وجود مشکلات هیچ گاه از آرمان های انقلاب و امام راحل فاصله نگرفتند، تصریح کرد: مردم کشورمان ثابت کردند که همواره مدافع نظام اسلامی خواهند ماند.

 

حجت الاسلام صدیق عربانی با اشاره به این که امروز نظام اسلامی در سایه حضور ملت ایران در عرصه جهانی عزت مندانه حضور دارد، ادامه داد: دشمنان نظام به جایگاه نظام اسلامی در عرصه جهانی اذعان کرده اند.

 

وی با بیان این که ملت ایران اسلامی همواره در مسیری که ولایت و رهبری تعیین و ترسیم کرده اند حرکت می کنند، خاطرنشان کرد: این مردم آگاه و هوشیار هیچ وقت فریب توطئه های دشمنان نظام را نخواهند خورد.

 

حجت الاسلام صدیق عربانی به پیشرفت های نظام در عرصه های مختلف اشاره کرد و گفت: دنیا در عظمت ایران اسلامی مات و مبهوت مانده است.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با محکوم کردن کشتار مردم مسلمان در سوریه، عراق، افغانستان و پاکستان از سوی گروه های تروریستی اشاره کرد و افزود: متأسفانه این گروه های تروریستی با حمایت مستقیم آمریکا در منطقه مشغول خونریزی هستند.

 

امام جمعه موقت رشت با بیان این که متأسفانه سازمان بین المللی مدافع حقوق بشر در برابر این کشتار بی رحمانه سکوت می کند، ادامه داد: این سکوت نشان دهنده حمایت از این حملات غیر انسانی است.

 

حجت الاسلام صدیق عربانی همچنین به برپایی جشن نیکوکاری در آستانه سال جدید اشاره کرد و آن را فرصتی برای یاری نیازمندان و محرومان جامعه دانست و گفت: باید حس وظیفه شناسی در کمک به محرومان جامعه در کشور نهادینه شود.

 

امام جمعه موقت رشت در ادامه سخنان خود از وضعیت نابسامان بازار انتقاد کرد و گفت: مسؤولان باید برای ساماندهی و کنترل وضع موجود فکری بکنند.

 

وی رباخواری را آفت جامعه اسلامی دانست و با بیان این که نباید در معاملات تجاری و بازار شاهد دروغ باشیم، ادامه داد: نباید در بازار جامعه اسلامی شاهد احتکار و گران فروشی باشیم چون با احکام دینی ما در تضاد است./950/پ201/س

ارسال نظرات