۱۸ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۰
کد خبر: ۱۵۹۵۳۸
امام جمعه بوشهر:

با اخلال گران و مفسدان اقتصادی قاطعانه برخورد شود

خبرگزاری رساـ آیت الله صفایی بوشهری خواستار برخورد قاطعانه با اخلال گران و مفسدان اقتصادی شد و گفت: هرچند عوامل برخی از این گرانی‌ها تحریم ها است اما بخش عمده‌ای از آن به لحاظ سوء مدیریت و عدم برنامه‌ریزی مناسب است.
آيت الله صفايي بوشهري-نماينده ولي فقيه در استان بوشهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری، امام جمعه بوشهر در خطبه های این هفته، با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در جمع نمایندگان مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت:رهبر معظم انقلاب در این دیدار لزوم برنامه ریزی، ایمان به اسلام، تکیه به مردم، حفظ و تقویت روحیه امید و ایجاد موقعیت هایی برای عبور از موانع و سختی های مقطعی را به مسؤولان یادآور شدند.

امام جمعه بوشهر با بیان این که در آستانه انتخابات مهم و سرنوشت ساز هستیم، افزود:انتخابات در ایران در همه دوره‌ها یکی از بهترین و آزادترین انتخابات در دنیا، و بررسی صلاحیت کاندیدا اقدامی، صحیح و رسم در جهان است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر ابراز داشت:باید در این شرایط سخت فضا را برای رسیدن ایران اسلامی به جایگاه شایسته خود در جغرافیای بین المللی هموار کرد.

رییس شورای فرهنگ عمومی بوشهر سخنان رهبری را نشان از لزوم برنامه ریزی و تلاش نخبگان جهت رساندن ایران اسلامی به افق 1404با نگاه ولی امر مسلمین دانست.

استاد عالی حوزه علمیه بوشهر در ادامه با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در جلسه الگوی اسلامی و ایرانی پیشرفته، خاطرنشان کرد:طراحی پیشرفت ایران اسلامی بر اساس سه رکن برنامه ریزی، تعقل و اندیشه ممکن است.

وی همچنین جنایات مزدوران چهان سلطه در پاکستان و برخی از کشورهای اسلامی را محکوم کرد و گفت:جهان استکبار هرگاه در مقابل مسائل علمی، اعتقادی و منطقی شکست می خورد دست به جنایت می زند.

آیت الله صفایی بوشهری ابراز امیدواری کرد:بیداری و حرکت های اسلامی شرایطی را فراهم آورد تا مسلمانان هر روز امیدوارانه تر به دنبال ایجاد فضایی سرشار از اسلام و عدالت باشند.

خطیب جمعه بوشهر در بخش دیگری از بیانات خود با اشاره به نزدیک بودن ایام عید نوروز و تشکر از مسؤولان و برگزار کنندگان جشن نیکو کاری بیان داشت:نیاز است که مردم و مسؤولان در این ایام به خانواده های بی بضاعت توجه ویژه ای داشته باشند.

مسؤولان باید با اخلال گران و مفسدان اقتصادی قاطعانه برخورد کنند

نماینده ولی فقیه در بوشهر با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر برخورد با مفسدان اقتصادی اظهار داشت:مسؤولان ذیربط با هر کس و در هر مقامی که بخواهد از اقتصاد کشور و مردم سوء استفاده کند قانون مدار و بدون هیچگونه گذشتی باید برخورد کنند.

رییس شورای فرهنگ عمومی بوشهر افزود:رهبر فرزانه انقلاب اسلامی بارها بر برخورد قانونی با سوء استفاده کنندگان اقتصادی تاکید داشته‌اند؛ از این رو مسؤولان ذیربط با کسانی که رشد و توسعه اقتصادی انقلاب و نظام را نامطلوب و سوء استفاده می‌کنند و به‌دنبال چپاول از نظام هستند باید برخورد قاطع و قانونی کنند.

بخش عمده ای از گرانی ها ناشی از سوء مدیریت است

استاد عالی حوزه علمیه همچنین تصریح کرد:هرچند عوامل برخی از این گرانی‌ها تحریم ها است اما بخش عمده‌ای از آن به لحاظ سوء مدیریت و عدم برنامه‌ریزی مناسب است که باید با تدبیر این گرانی‌ها کنترل و مشکلات پیش پای مردم برداشته شود.

وی از کسانی که در عرصه تجارت و بازار فعالیت می‌کنند خواست با برخورد مناسب اقتصادی به اقتصاد خانوارها کمک کنند تا مردم در این برهه از زمان بتوانند بر مشکلاتشان چیره شوند.

آیت الله صفایی بوشهری تأکید کرد:مسؤولان نخستین فردی هستند که در این عرصه باید جهت کنترل گرانی ها تلاش کنند تا از این عقبه اقتصادی عبور کنیم.

امام جمعه بوشهر با بیان این که دشمن تهاجم اقتصادی خود را آغاز و فضای بین المللی سختی درست کرده است، افزود:مسؤولان باید بکوشند حسب فرمان رهبر عزیز انقلاب اسلامی این مشکلات را برطرف کنند که همکاری مردم نیز در این عرصه بسیار مهم و با اهمیت است.

نماینده ولی فقیه در بوشهر با بیان این که مردم ولایتمدار ایران اسلامی که در عرصه‌های گوناگون حماسه آفریدند و به‌عنوان سرمایه اصلی انقلاب هستند، گفت: دشمن می‌خواهد با فشار اقتصادی آنان را از انقلاب خارج کند اما دشمن باید بداند مردم یک لحظه انقلاب، ولی امر مسلمین، آرمان‌های شهدا و مسؤولان نظام را رها نخواهند کرد.

استاد عالی حوزه علمیه بوشهر با اشاره به سالروز تأسیس بنیاد شهید به فرمان امام راحل و گرامیداشت آن خاطرنشان کرد:مسؤولان به خانواده‌های شهدا و ایثارگران به ویژه در خصوص استخدام فرزندان و سایر اعضا خانواده آنان رسیدگی بیشتری داشته باشند

رییس شورای فرهنگ عمومی بوشهر ازبرگزاری کنفرانس دانش بنیان مراکز دانشگاه های حوزه خلیج فارس با مرکزیت بوشهر در هفته آینده خبر داد و افزود:وجود مرکزیت دانشگاه های خلیج فارس در بوشهر برای ایران اسلامی افتخار آفرین است./9454/د101/ج

ارسال نظرات