۱۸ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۶:۱۹
کد خبر: ۱۵۹۵۴۴
امام جمعه آمل:

احسان و نیکوکاری شاخصه نظام اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه آمل با تاکید بر این که انسان باید در اجرای احسان و نیکوکاری اهتمام شایسته ای ورزد، گفت: احسان و نیکوکاری از ثواب ارزنده ای در نزد خداوند برخوردار است که باید در تلاش باشیم این امر والا را به بهترین نحو ممکن در زندگی خود نهادینه کنیم.
حجت الاسلام رحماني، امام جمعه آمل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام محمدعلی رحمانی آملی، امام جمعه آمل امروز در خطبه های نماز جمعه این شهرستان با بیان این که تقوا امری ارزنده است که سبب نورانیت انسان می شود، گفت: تقوا سبب خواهد شد که انسان در سرای آخرت روسفید شده و به مراتب والا دست یابد.

 

وی با اشاره به این که انسان باید به دنبال اجرای واجبات بوده و از انجام محرمات دوری کند، بیان داشت: تقوا باید آن گونه در جان آدمی نقش ببندد که در سرای آخرت نجات بخش ما باشد.

 

استاد حوزه علمیه آمل با بیان این که انسان نباید دل به دنیا ببندد و تلاش او باید در راستای تقرب به حضرت حق باشد، خاطرنشان کرد: اگر به سیره ائمه معصومان(ع) مراجعه کنیم آن ها دل به دنیا نبستند و تنها خدا را می دیدند و عبادت می کردند.

 

امام جمعه آمل با تاکید بر این که انسان باید به دنبال اعمال نیکو باشد و  اعمال زشت و ناپسند را از خود دور کند، گفت: بعضی از مؤمنان به چنان جایگاهی می رسند که در جوار حضرت حق قرار دارند.

 

وی با بیان این که انسان باید در تلاش باشد تا از لحظه های زندگی به نحوی شایسته استفاده کند، خاطرنشان کرد: انسان باید همیشه به دنبال اجرای اعمال صالح و شایسته از خود بوده تا به جایگاهی ارزنده دست یابد.

 

حجت الاسلام رحمانی آملی با بیان این که خوردن مال یتیم همانند خوردن آتش است، بیان داشت: پاداش عین عمل است و هر حرکتی را که انجام دادیم در انسان ادراک ایجاد می کند که همان حرکت عمل انسان در آخرت است.

 

وی با اشاره به این که لباس آخرت لباسی است که هر انسانی با خود به سرای آخرت می برد، گفت: آرامگاه انسان جایی نیست که آدمی در آرامش بوده بلکه جای دلهره است که از اعمال خودش می ترسد.

 

استاد حوزه علمیه آمل با تاکید بر این که انسان باید همیشه به دنبال احسان و نیکوکاری بوده و در اجرای این امر نیکو اهتمام شایسته ای ورزد، خاطرنشان کرد: احسان و نیکوکاری از ثواب ارزنده ای در نزد خداوند منان برخوردار است که باید در تلاش باشیم این امر والا را به بهترین نحو ممکن در زندگی خود نهادینه کنیم.

 

امام جمعه آمل با اشاره به هفته منابع طبیعی، گفت: نباید برای حفظ و حراست از منابع طبیعی تنها به یک هفته بسنده کنیم بلکه باید همه روزه تلاش ما در راستای احیای درختکاری و حراست از منابع طبیعی باشد.

 

حجت الاسلام رحمانی آملی با بیان این که بنیاد شهید و امور ایثارگران کارش زیاد است و باید به نحوی ارزنده نسبت به امور خانواده شهدا رسیدگی داشته باشد، بیان داشت: تلاش همگان باید در راستای حل مشکلات خانواده معظم شهدا باشد./950/پ202/پ

ارسال نظرات