۱۸ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۶:۲۴
کد خبر: ۱۵۹۵۴۵
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

حفظ و استمرار اقتدار ملی در گرو ولایت‌مداری است

خبرگزاری رسا ـ قائم مقام موسسه امام خمینی(ره) قم گفت: راهبردهای ارایه شده از سوی رهبر انقلاب تنها راه رسیدن به عزت و تعالی حقیقی است و حفظ و استمرار اقتدار ملی نیازمند ولایت‌مداری است.
حجت الاسلام والمسلمين رجبي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت الاسلام والمسلمین محمود رجبی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم امروز در همایش «اقتدار ملی در پرتو ولایت» در زنجان،‌ با تشریح شأن ولایت فقیه در اقتدار نظام اسلامی ایران اظهار داشت: راهبردهای ارایه شده از سوی رهبر انقلاب تنها راه رسیدن به عزت و تعالی حقیقی است، به عبارت بهتر حفظ و استمرار اقتدار ملی نیازمند ولایت‌مداری است.

 

وی با تأکید بر این‌که حرکت در مسیر ولایت لازمه اقتدار ملی است، خاطرنشان کرد: اقتدار ملی به اصل تلاش در راه خداوند متعال و بهره گیری از علم و اخلاق وابسته است، مردم باید هدف تمام تلاش خود را کسب رضایت خداوند قرار دهند و اغراض شخصی را هرگز مورد نظر نداشته باشند، در حقیقت اهداف شخصی بایستی در مسیر اقتدار ملی نادیده گرفته شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین رجبی با بیان این‌که اقتدار ملی با اتکای به علم و اخلاق محقق می شود، تصریح کرد: حرکت افراد در خارج از این مسیر موجب آسیب به اقتدار ملی می شود، چراکه اقتدار ملی مد نظر رهبری مبتنی بر ایمان، خداباوری، اخلاق و معنویت است.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: اقتدار ملی مبتنی بر ارزش های الهی منجر به خیزش ملت ها در برابر ظلم و استبداد می شود، در حقیقت این نوع اقتدار ملی متکی به ایمان، علم و با هدف تداوم حیات طیبه و متکی به ایمان و عزم مؤمنان در جاری کردن احکام اسلامی است.

 

وی با تشریح تفاوت های اقتدار ملی از دیدگاه اسلام و مکاتب غربی گفت: اقتدار ملی کفر هیچ توان و بقایی در مواجهه با حوادث و رویدادها ندارد، این در حالی است که اقتدار ملی مبتنی بر ارزش های الهی حماسه‌ای همچون جنگ تحمیلی را رقم می زند، چراکه بزرگترین پشتوانه رزمندگان اسلام در مقابل ارتش جهانی استکبار ایمان و تبعیت از رهبری بود.

 

قائم مقام موسسه امام خمینی(ره) قم اقتدار ملی نشأت گرفته از آموزه های اسلامی و ولایی را عامل اصلی شکست‌ناپذیری انقلاب اسلامی دانست و اظهار داشت: وحدت بر محور ولایت مهمترین اصل رسیدن در تداوم اقتدار ملی مبتنی بر اسلام است، هر ملتی که بر محور ولایت عمل نکند، نمی تواند در اقامه دین نیز موفق باشد.

 

حجت الاسلام والمسلمین رجبی در ادامه اقتدار ملی ایران را در سه محور داخلی، منطقه ای و جهانی دانست و گفت: اقتدار ملی در سطح کشوری موجب بی اثر شدن تحریم ها می شود، اقتدار ملی در سطح منطقه ای نیز موجب تاثیرگذاری بر خیزش و حرکت ملت های مسلمان منطقه علیه دیکتاتورها شده است.

 

وی افزود: اقتدار ملی ایران در سطح جهانی موجب شده که انقلاب اسلامی به الگوی تمام عیار به ملت های آزادیخواه جهان تبدیل شود، چنانکه تا 15 سال پیش آمریکا طرح خاورمیانه نوین و دهکده جهانی را مطرح می کرد، اما امروز معادلات بین المللی به تأسی از نهضت ملت ایران بر هم خورده و شاهد تحقق وعده های الهی در جهان هستیم./9351/پ202/پ

 

ارسال نظرات