۱۹ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۰:۴۷
کد خبر: ۱۵۹۵۹۶
آیت الله یزدی اعلام کرد؛

نارضایتی علما از مواضع احمدی نژاد/ رییس جمهور در مسائل اعتقادی اظهار نظر نکند

خبرگزاری رسا ـ رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اعلام نارضایتی علما و اعضای این تشکل برجسته حوزه از مواضع اخیر احمدی نژاد به وی توصیه کرد که در مسائل اعتقادی اظهار نظر نکند.
آيت الله محمد يزدي آيت الله محمد يزدي آيت الله محمد يزدي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمد یزدی، صبح امروز در گفت وگو با خبرنگاران به پیام تسلیت احمدی نژاد در پی فوت هوگو چاوز واکنش نشان داد.  
وی با بیان این که سخنانی که بنده در این نشست بیان می کنم موضع جامعه مدرسین است، افزود: در جلسه جامعه مدرسین اعضای این نهاد برجسته نسبت به مواضع آقای احمدی نژاد اعتراض داشتند.
رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تاکید بر این که رجعت از اعتقادات مسلم شیعه به حساب می آید به احمدی نژاد توصیه کرد با توجه به عدم تخصصش در مسائل اعتقادی اظهار نظر نکند.
 استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: بهتر است آقای احمدی نژاد در مدت باقی مانده از عمر دولت به گونه ای عمل کند که شاهد تنش و جنجال در کشور نباشیم.
وی با بیان این که سیاست باید در چارچوب دیانت باشد و اظهارات مسؤولان نیز باید در همین راستا باشد، یادآورشد: در مسائل دینی هر فردی نمی تواند اظهار نظر کند بلکه باید به کارشناسان فن آن مراجعه کرد و فلسفه حوزه های علمیه نیز بررسی همین منابع است تا تصمیم گیران بتوانند در این چارچوب عمل کنند.
 
آیت‌الله یزدی با تاکید بر این که همه کارها و اظهار نظرهای ما در امور سیاسی و اجتماعی کشور بایستی بر مبنای احکام اسلام باشد،‌ به پیام رییس جمهور درپی درگذشت چاوز اشاره و تصریح کرد: امام زمان(عج) که آقای رییس جمهور سخنان خود را با نام آن حضرت شروع و ختم می‌کند در این کشور یک نایب زنده، حاضر، مدیر و مدبر دارد که تصمیم‌گیرنده است؛ کسی نمی‌تواند بگوید تابع امام زمان(عج) هستم ولی از نظرات ولی فقیه بالفعل تبعیت نکند.
نایب رییس مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: شما که همیشه اسم امام زمان(عج) را می‌برید، مراجع تقلید نمایندگان امام زمان(عج) و ولی امر و فرمانده کل قوا نایب امام زمان(عج) هستند و تصمیم ایشان تصمیم امام زمان(عج) است.
رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نوشتن پیام تسلیت در پی درگذشت چاوز را امری طبیعی و عرفی دانست و در عین حال مطرح کردن بازگشت وی همراه حضرت عیسی(ع) و حضرت ولی عصر(عج) را جای تعجب و سؤال دانست و تاکید کرد: آقای چاوز هرچند ویژگی های مثبت و امتیازاتی داشته اما از نظر مذهب یک مسیحی کاتولیک بود و نظر آنها نیز این است که حضرت عیسی کشته شده و در دین مسیحیت نیز این مطلب وجود ندارد که رجعت صورت می‌گیرد؛ شما درباره رجعت که یکی از اصول مسلم شیعه است چقدر مطالعه کردید؟ بحث رجعت از نظر منابع و فروعات دارای حساسیت ویژه‌ای است.
وی بخش هایی از سخنان احمدی نژاد در پیام تسلیتش را اختلاف‌انگیز و مورد بحث و اظهار نظر در حوزه‌های علمیه دانست و با اشاره به نارضایتی و گلایه علما و حوزویان از اظهارنظرهای اخیر احمدی نژاد درباره مسائل مذهبی و دینی، به وی توصیه کرد در این گونه مسائل اظهار نظر نکند./924/پ202/ج
ارسال نظرات