۱۹ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۳:۳۲
کد خبر: ۱۵۹۶۲۸
آیت‌الله حسینی بوشهری خواستار شد؛

دیپلماسی فعال برای حل مشکلات منطقه و مقابله با اقدامات تروریستی

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه‌های علمیه خواستار دیپلماسی فعال به منظور حل مشکلات منطقه و مقابله با اقدامات تروریستی شد و تاکید: مجمع تقریب مذاهب باید وارد عمل شود و در جهت وحدت مسلمانان اقدامات و گفت‌وگوهای جدی را پیش گیرد.
آيت الله حسيني بوشهري تجمع اعتراض آميز مراجع، علما و حوزويان در محکوميت کشتار شيعيان پاکستان - قم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری مدیر حوزه‌های علمیه پیش از ظهر امروز در تجمع بزرگ طلاب و روحانیان استان قم در اعتراض به کشتار شیعیان مظلوم پاکستان که با حضور مراجع تقلید، علما و شخصیت های برجسته حوزه در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به واکنش مراجع تقلید نسبت به کشتار شیعیان مظلوم پاکستان، گفت: مظلومیت پیروان مکتب اهل بیت(ع)  تا چه زمان باید ادامه داشته باشد و تا چه زمانی مدعیان حقوق بشر با بی تفاوتی تنها نظاره گر خواهند بود.
وی وظایف علما و حوزه‌های علمیه را در قبال این کشتارها که قلب هر انسانی را جریحه دار می‌کند سنگین ارزیابی کرد.
عاملان اقدامات تروریستی و تجهیز کنندگان آنها شناسایی شوند
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بر ضرورت شناسایی و مرتکبان اعمال تروریستی و کسانی که آنها را تجهیز می کنند، تأکید کرد و اظهار داشت: آنچه امروز در کشورهای مظلوم منطقه اتفاق می‌افتد قطعا عواملی آشکار دارد.
امام جمعه قم با اشاره به برخی از آیات سوره «بروج»، گفت: در این سوره آمده که برخی مستقیما عامل جنایت هستند و برخی دیگر عاملان اصلی و دستور دهندگان محسوب می‌شوند.
نماینده مردم بوشهر در مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که جرم شیعیان محبت به اهل بیت(ع) است، اظهار کرد: ایمان مردم به اسلام و پیروی از مکتب اهل بیت(ع) سبب انتقام گرفتن دشمنان می‌شود.
آیت‌الله حسینی بوشهری خطاب به تکفیری‌ها و کسانی که دستشان به خون شیعیان مظلوم منطقه آغشته شده است، گفت: آیا می دانید در معرض آزمون بزرگی قرار دارید که معلوم نیست عذاب الهی چه وقت به سراغتان خواهد آمد هرچند امروز به ظاهر از مجازات در امان هستید.
مدیر حوزه‌های علمیه تصریح کرد: شیعیان مظلوم پاکستان جزء شهدا محسوب شده و قطعا وعده الهی نصیب شان خواهد شد.
وی با اشاره به تجمع بزرگ طلاب و روحانیان حوزه علمیه قم، گفت: امروز مراجع تقلید و روحانیان آمده‌اند تا به همه بگویند شیعیان مظلوم جهان را تنها نگذاشته و با آنها احساس همدردی می‌کنند.
آمریکا و رژیم صهیونیستی عامل اصلی جنایات تروریستی در منطقه اند
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با استناد به روایات وظیفه مسلمانان در قبال مظلومان جهان را مورد توجه قرار داد و اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران و رهبر معظم انقلاب تلاش خود را برای نجات مظلومان منطقه و شیعیان به کار می‌بندند.
عده ای به نام اسلام در زمین دشمن بازی می کنند
نماینده مردم بوشهر در مجلس خبرگان رهبری آمریکا و اسرائیل غاصب را از عاملان اصلی جنایات در منطقه دانست و گفت: متأسفانه امروز کسانی که نام مسلمان را بر خود گذاشته‌اند در زمین دشمنان بازی می‌کنند.
آیت‌الله حسینی بوشهری با اشاره به تفرقه افکنی دشمنان علیه شیعه و سنی، ابراز کرد: شیعه هیچ دشمنی با اهل سنت ندارد و این القاء دشمنان اسلام است، ما دشمنان واقعی اسلام و کسانی که به ایجاد تفرقه می‌پردازند را می‌شناسیم.
وی وحدت مسلمانان را سبب پیروزی نهایی بیداری اسلامی در منطقه خواند و گفت: دشمنان در پی خدشه وارد کردن به وحدت مسلمانان هستند و متأسفانه عده‌ای که خود را پیرو پیامبر اسلام می دانند نقشه‌های دشمن را اجرا می‌کنند.
مدیر حوزه‌های علمیه با بیان این‌که تجمعات اعتراض آمیز این چنینی خوب است اما کافی نیست، خواستار دیپلماسی فعال در این زمینه شد و افزود: مجمع تقریب مذاهب باید وارد عمل شود و در جهت وحدت مسلمانان اقدامات و گفت‌وگوهای جدی را پیش گیرد.
سران اسلامی دست از حمایت یهود بردارند
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ادامه تصریح کرد: سران برخی از کشورهای اسلامی دست از حمایت یهود و نصارا بردارند و به فکر مسلمانان باشند و جنایات و اقدامات تروریستی را محکوم کنند.  
آیت‌الله حسینی بوشهری تأکید کرد: تفرقه افکنان میان مسلمانان با تأسی از پیامبر اکرم(ص) که همواره به وحدت توصیه می‌کردند باز گردند.
نماینده مردم بوشهر در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر این‌که هیچ گاه شیعیان به دنبال تفرقه میان امت اسلامی کمک نکرده‌اند، گفت: دشمنان بدانند که پیروان مکتب اهل بیت(ع) هیچ گاه از مقابله به مثل ناتوان نیستند و همیشه مراقب هستند که در زمین دشمن بازی نکنند.
آیت‌الله حسینی بوشهری با بیان این‌که حساب اهل سنت از تکفیری‌ها جدا است، خاطرنشان کرد: دشمنان تنها شیعیان را مورد هدف قرار نمی‌دهند بلکه در کشورهای منطقه به اهل سنت نیز حمله می‌کنند؛ دشمنان با همه کسانی که در برابر آنها ایستادگی می‌کنند، برخورد می‌کنند و برایشان شیعه و سنی فرقی ندارد./927/پ201/ج  
ارسال نظرات