۱۹ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۸
کد خبر: ۱۵۹۶۴۵
مدیر کل ارشاد خوزستان:

بیش از 238 کانون فرهنگی فعال در مساجد استان وجود دارد

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان تصریح کرد: گسترش فعالیت های کانون های مساجد به وجود آورنده مانعی بزرگ بر سر راه فرفه وهابیت خواهد بود.
حجت الاسلام سپهر ، مدير کل فرهنگ و ارشاد اسلامي خوزستان

حجت الاسلام سید لطف الله سپهر، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به سالروز تشکیل کانون های مساجد، اظهار داشت: خوشبختانه تاکنون کانون های مختلفی در مساجد و حسینیه های استان تشکیل شده است.

وی با بیان این که بیش از 238 کانون فعال در سراسر استان خوزستان مشغول به فعالیت ها هستند، تصریح کرد: استقبال بسیار خوبی از سوی نسل جوان برای شرکت در برنامه های کانون ها شده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با اشاره به تعداد کانون های تخصصی در استان، بیان داشت: تاکنون بیش از 26 کانون تخصصی در زمینه مهدویت، قرآن، معارف اسلامی و نماز در استان وجود دارد.

حجت الاسلام سپهر در ادامه به نقش کانون ها در تربیت نسل جوان اشاره کرد و افزود: کانون ها و هیئات مذهبی با تربیت و آموزش علوم اسلامی به نوجوانان و جوانان نقش ویژه ای در گسترش معارف اهل بیت(ع) را دارند.

وی با اشاره به فعالیت های قرآنی در استان خوزستان خاطرنشان کرد: خوشبختانه استان با بیش از 23 خانه نور که در زمینه آموزش تخصصی قرآن کریم به نسل جوان فعالیت می کنند، رتبه خوبی را در کشور به خود اختصاص داده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در ادامه سخنانش به یکی از مهمترین رسالت و وظایف کانون های مساجد اشاره و تصریح کرد: تحقق رهنمود های رهبر معظم انقلاب اسلامی در بخش های مختلف کشور از اولویت کاری کانون های مساجد است.

حجت الاسلام سپهر با بیان این که 7 هزار مسجد و حسنیه در سراسر خوزستان وجود دارد گفت: در سال جدید تلاش می شود که در مساجد و حسنیه استان کانون فرهنگی تشکیل شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان همچنین بیان داشت: دستگاه های اجرایی استان به ویژه ائمه جمعه و جماعات باید تلاش بسیاری را برای گسترش فعالیت های کانون ها انجام دهند.

حجت الاسلام سپهر با بیان این که متأسفانه فرقه وهابیت در خوزستان گسترش چشم گیری را داشته است، تأکید کرد: گسترش فعالیت های کانون های مساجد به یقین مانعی بر سر راه فرقه انحرافی وهابیت خواهد بود./9458/ت303/ب

ارسال نظرات