۱۹ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۴:۵۹
کد خبر: ۱۵۹۶۵۰
نماینده خبرگان رهبری:

گروه‌های افراطی بازیگر اصلی طرح های آمریکا در منطقه هستند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مراغه با تأکید بر این‌که آمریکا همواره به دنبال تفرقه‌ میان شیعه و سنی بوده‌ است، گفت: گروه‌های افراطی بازیگر اصلی طرح های آمریکا در منطقه هستند.
حجت الاسلام و المسلمين پورمحمدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مراغه، طلاب، اساتید و روحانیان مدارس علمیه شهرستان مراغه امروز همزمان با سراسر کشور کلاس های درس خود را تعطیل کردند و با برپایی تجمعی اعتراض‌آمیز کشتار شیعیان پاکستان و سکوت مجامع بین‌المللی در مقابل این جنایات را محکوم کردند.

 

حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری امروز در این تجمع ضمن محکوم کردن کشتار بی‌رحمانه شیعیان پاکستان اظهار داشت: پیش از این نیز جهان اسلام شاهد فجایعی مشابه در دیگر نقاط جهان بوده است، اما بارها با سکوت مجامع بین المللی مواجه بوده ایم.

 

وی خاطرنشان کرد: سیاست دوگانه غرب و مدعیان حقوق بشر در قبال جنایت های ضدبشری نشان می دهد که سردمداران غربی خود عامل اصلی این جنایات هستند، چراکه هیچگاه نمی توانند اعمال خود را محکوم کنند، امروز گروه های افراطی ابزاری برای تحقق اهداف شوم غرب در منطقه و جهان اسلام هستند.

 

امام جمعه مراغه سکوت غرب در برابر کشتار شیعیان را با هدف تبلیغ علیه شیعیان و اختلاف افکنی میان شیعه و سنی دانست و افزود: تفرقه میان مسلمانان از ابزارهای مهم استکبار جهانی برای نسل‌کشی امت اسلامی بوده است، اما متأسفانه برخی از سران کشورهای مرتجع عرب منطقه ای با برخی گفتار و اعمال خود به چنین جنایاتی دامن می زنند.

 

نماینده خبرگان رهبری با اشاره به این‌که برخی از گروه‌های افراطی مدعی اسلام‌گرایی به عاملان سردمداران ضداسلامی غرب تبدیل شده‌اند، خاطرنشان کرد: سکوت در برابر کشتارهای جمعی شیعیان پاکستان، در حقیقت به معنای حمایت از تروریسم بوده و باید جلوی این اقدام ها گرفته شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی خواستار حفظ وحدت، هوشیاری و بصیرت امت اسلامی در قالب سیاست های خصمانه و تفرقه‌انگیز دشمنان شد و ادامه داد: چنین جنایاتی از دیرباز با هدف تفرقه ‌افکنی میان شیعیان و اهل سنت انجام شده و این پدیده شوم نه تنها در پاکستان بلکه در سایر کشورهای اسلامی نیز از سوی عاملان استکبار جهانی دنبال می‌شود.

 

وی با تأکید بر این‌که آمریکا همواره به دنبال تفرقه‌ میان شیعه و سنی بوده‌ است، گفت: گروه‌های افراطی بازیگر اصلی طرح های آمریکا در منطقه هستند، در این میان سکوت مدعیان حقوق بشر در قبال کشتار شیعیان پاکستان، نشان داد که غربی هیچگونه احساس مسؤولیتی نسبت به کرامت انسانی بشر ندارد.

 

بنا بر این گزارش، طلاب در این تجمع اعتراض‌آمیز با سردادن شعارهایی از جمله « به پاخیز مسلمان، در آتش است پاکستان »، « سکوت هر مسلمان خیانت است به قرآن » و « وای اگر خامنه ای حکم جهادم دهد ارتش دنیا نتواند که جوابم دهد » نفرت و انزجار خود را نسبت به کشتار وحشیانه و غیرانسانی شیعیان پاکستان اعلام کردند./935/پ202/ب

ارسال نظرات