۱۹ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۷
کد خبر: ۱۵۹۶۵۲
مدیر استانی حوزه علمیه زنجان:

حمایت از گروه‌های افراطی ارزان‌ترین راه تفرقه برای استکبار است

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام بیات تأکید کرد: دشمنان اسلام همواره به دنبال شیعه‌کشی و مسلمان کشی در ممالک اسلامی به دست گروه های افراطی و به ظاهر اسلامی هستند.
حجت الاسلام حسن بيات، مدير استاني حوزه هاي علميه زنجان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت‌الاسلام حسن بیات، مدیر استانی حوزه علمیه، زنجان امروز در حاشیه تجمع اعتراض‌آمیز طلاب زنجانی در محکومیت کشتار شیعیان پاکستان که در مدرسه امام صادق(ع) این شهر برگزار شد، اظهار داشت: دشمنان اسلام اهداف متعددی در حمایت از گروه‌های افراطی دنبال می‌کنند.

 

وی با بیان این‌که رژیم‌های جعلی و مستکبر غربی خود در بروز فرقه‌های ضاله و افراطی نقش مستقیم داشته اند، خاطرنشان کرد: حیات چنین فرقه هایی در راه اندازی چنین جنایات و بحران‌هایی تعریف شده است، از این رو نهایت تلاش را دارند تا رضایت اربابان غربی خود را با طراحی چنین فجایعی جلب کنند.

 

حجت‌الاسلام بیات ایجاد تفرقه میان مسلمانان را از مهم‌ترین اهداف دشمنان در حمایت از گروه های تکفیری و سلفی دانست و گفت: دشمنان اسلام همواره به دنبال شیعه‌کشی و مسلمان کشی در ممالک اسلامی به دست گروه های افراطی و به ظاهر اسلامی هستند. 

مدیر استانی حوزه علمیه زنجان با اشاره به این‌که استکبار جهانی سعی دارد بهترین و کم‌ هزینه‌ترین راه‌ برای مقابله با جهان اسلام و ایران شیعی را انتخاب کند، ایجاد تفرقه میان شیعیان و اهل سنت از دیرباز مورد توجه سردمداران غربی بوده است، که متأسفانه هر از گاهی در این زمینه اقداماتی را انجام داده اند.

 

گفتنی است، طلاب و اساتید حوزه های علمیه زنجان امروز با برگزاری تجمعی اعتراض آمیز که با حضور نماینده ولی فقیه در استان همراه بود، ضمن اعلام حمایت از شیعیان پاکستان، خشم انزجار خود انزجار از جنایات اخیر در بخش هایی از این کشورهای اسلامی را محکوم کردند.

 

تجمع اعتراض‌آمیز طلاب و روحانیان ابهری

 

حجت‌الاسلام جعفر رحیمی، امام جمعه ابهر امروز در این تجمع با بیان این‌که جنگ بین حق و باطل از آغاز خلقت بوده است، اظهار داشت: امروز مزدوران و سلفی‌های تکفیری و وهابیت برای از بین بردن شیعیان اقدام کرده و مزدور صهیونیست شدند.

 

گفتنی است، روز گذشته مردم شهرستان ابهر به صورت خودجوش و در اعتراض به کشتار شیعیان پاکستان پس از اقامه نماز وحدت‌بخش جمعه در خیابان‌های منتهی به مصلای این شهر حاضر شدند و با راهپیمایی خود حمایت از شیعیان پاکستان را اعلام کردند./9351/پ202/س

ارسال نظرات