۲۰ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۹:۰۵
کد خبر: ۱۵۹۷۷۲
مدیرکل تبلیغات اسلامی قم مطرح کرد:

ضرورت حفظ وحدت و پیروی از ولی فقیه برای گذر از پیچ تاریخی

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی استان قم گفت: فردی که رییس جمهور می‎شود باید مطیع ولایت فقیه و مراجع تقلید باشد چون علما هستند که دین را برای ما تفسیر می‎کنند، نباید فردی که انتخاب می‎شود براساس برداشت‎های ذهنی دین را تفسیر کند.
حجت الاسلام اسکندري، مدير کل تبليغات اسلامي استان قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجتالاسلام عباس اسکندری، مدیر کل تبلیغات اسلامی قم شب گذشته در همایش ستاد آمران به معروف و ناهیان از منکر که در ساختمان این اداره کل برگزار شد با بیان این که در حال حاضر کشور در یک مرحله حساس و سرنوشت ساز است، گفت: انقلاب اسلامی ما موجب شد که جهان در یک پیچ تاریخی قرار بگیرد.

وی ادامه داد: نشانه و حقانیت این سخن که انقلاب سبب ایجاد یک پیچ تاریخی در جهان شد این است که تمام دشمنان و عناصر مخالف نظام اسلامی نسبت به حرکت انقلاب اسلامی در سراسر جهان واکنش نشان میدهند و در تلاش هستند که از پیشرفت این انقلاب جلوگیری کنند.

این استاد حوزه تصریح کرد: فتنههایی که دشمنان در حق نظام اسلامی ترتیب می‌دهند تازگی ندارد بلکه آنها از زمان پیروزی انقلاب اسلامی همواره به دنبال ایجاد مشکلات و فتنههای جدید برای نظام مقدس جمهوری اسلامی جهت نابودی آن بوده‌اند، البته خداوند متعال اراده کرده که این انقلاب سرفراز و مردم کشورمان سربلند باشند.

گوش دادن به سخنان رهبری وظیفه است

وی افزود: افزونبر این که کشور در این مقطع تاریخی در یک شرایط حساس قرار دارد نزدیک شدن به انتخابات سال آینده نیز بر حساسیت شرایط افزوده است و وظیفه تمام افراد در این شرایط حساس این است که با دقت به سخنان مقام معظم رهبری گوش فرا دهند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی قم با بیان این‎که گوش سپردن به سخنان مقام معظم رهبری در این شرایط حساس بهترین راه عبور از فتنهها و مشکلات است، اظهار داشت: نباید فکر کرد که ملاقات رهبری با مسؤولان کشور تنها یک دیدار معمولی است بلکه ایشان در این دیدارها نقشه راه را به ما نشان میدهند.

وی خاطرنشان کرد: اگر ما به سخنان مقام معظم رهبری توجه دقیق داشته باشیم میبینیم ایشان وظایف ما را به خوبی بیان میکنند، ایشان افرادی عاقل، باتقوا، رعایت کننده اصول و موازین اسلامی را لازم دارند و امیدواریم که ما نیز در این گروه و لشگر باشیم.

رفتار افراد باید هوشمندانه باشد

حجتالاسلام اسکندری با تأکید بر این که در این شرایط حساس رفتار ما باید هوشمندانه باشد، گفت: نباید سخنانی را بیان کنیم که به جای حمایت از رهبری خدای‎ناکرده سبب رنجش ایشان شود؛ گوش کردن به سخنان رهبری و عمل هوشمندانه وظیفه است.

وی تصریح کرد: امروز باید وحدت را حفظ کرد، نباید گرفتار مسائل حاشیهای و از مسائل اصلی غافل شد، دقت در سخنان مقام معظم رهبری در این برهه از زمان یکی از وظایف مهم نیروهای حزب اللهی است.

حادثه 22 بهمن تحت هیچ شرایطی در شأن قم نبود

مدیر کل تبلیغات اسلامی قم با بیان اینکه حادثه 22 بهمن در حرم مطهر حضرت معصومه(س) تحت هیچ شرایطی در شأن شهر قم نبود، ابراز داشت: رسانههای دشمن سعی کردن نشان بدهند مردم ایران به سبب گرانی از نظام و حاکمیت ولایت فقیه نا امید و دلسرد شدند ولی مردم با هوشمندی، ایمان و مدیریت بسیار خوب مقام معظم رهبری در راهپیمایی 22 بهمن ماه حضور فعالی داشتند.

وی ادامه داد: 22 بهمن ماه یوم الله بوده و از قداست برخوردار است نباید در این روز مهم، در شهر مقدس قم در حرم مطهر حضرت معصومه(س) نسبت به یک مقام برجسته نظام بیاحترامیشود.

حجتالاسلام اسکندری با اشاره به این که خدمت به مردم افتخار است، گفت: دشمنان از زمان پیروزی انقلاب اسلامی تمام تلاش خود را کردند تا یک ساز مخالف علیه نظام بشوند ولی خوشبختانه مردم با هوشمندی این حرکت دشمن را نیز خنثی کردند، باید وحدت میان خود و آرامش فضای جامعه را حفظ کنیم.

تضعیف نظام منکر بزرگی است

وی افزود: امروز مردم باید وحدت را حفظ کنند، در حال حاضر هیچ معروفی بالاتر از نظام جمهوری اسلامی نیست و هیچ منکری بالاتر از تضعیف این نظام نیست، مسؤولان باید در این شرایطی که در آستانه انتخابات هسیتم نخست خودآگاهی را افزایش داده و در قدم دوم نیز همه جا آهنگ شرکت در انتخابات را بنوازند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی قم با تأکید بر این که رییس جمهور آینده در مرحله نخست باید بنده و عبد مطیع خداوند متعال باشد، ابراز داشت: کسی که میخواهد انتخاب شود باید نسبت به اعتقادات دین محکم و اصیل باشد، پیرو کتاب خدا، سنت پیامبر(ص) و سیره اهلبیت(ع) باشد.

وی اظهار داشت: فردی که رییس جمهور میشود باید مطیع ولایت فقیه و مراجع تقلید باشد چون علما هستند که دین را برای ما تفسیر میکنند، نباید فردی که انتخاب میشود براساس برداشتهای ذهنی دین را تفسیر کند.

حجتالاسلام اسکندری در پایان با بیان این که انقلاب اسلامی ما یک انقلاب دینی و اسلامی است، اظهار داشت: مردم برای خوب شدن وضعیت مالی خود انقلاب نکردند هر چند که شرایط مالیشان نیز باید خوب باشد ولی آنها برای دین جوان دادند نه برای بهتر شدن شرایط زندگیشان./993/پ202/ع

ارسال نظرات