۲۰ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۳:۳۰
کد خبر: ۱۵۹۸۰۴
با فرارسیدن نوروز؛

طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه اجرا می‌شود

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه از برگزاری طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه با هدف تبدیل امامزادگان به قطب فرهنگی کشور خبر داد.
معاون فرهنگي سازمان اوقاف کشور
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام احمد شرفخانی، معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه در نشست خبری طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه که صبح امروز یکشنبه بیستم اسفندماه در سالن همایش‌های سازمان اوقاف برگزار شد، گفت: در رابطه با فرمایش رهبر اتقلاب مبنی بر این که باید امامزادگان به قطب فرهنگی کشور تبدیل شود و همچنین سند چشم‌انداز سال 1404 نیز بر این اساس است، ما تدابیر خود را در همین رابطه لحاظ و ابه اجراء درآورده‌ایم.
حجت الاسلام شرفخانی تصریح کرد: جلسات مستمری را با صاحب نظران امور اوقاف و فعالان فرهنگی داشته‌ایم و هدف خود را حول تبدیل امامزادگان به قطب فرهنگی کشور قرار دادیم که در این راستا تدابیر خوبی را صاحب نظران بیان کردند و در حال اجرایی کردن تدابیر لحاظ شده هستیم.
معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه بیان داشت: ما می‌توانیم از عید نوروز بهره‌برداری کرده و از ظرفیت‌های موجود در عید، برای پیشبرد جامعه استفاده بکنیم که استفاده از این ظرفیت‌ها می‌تواند سطح فکری و فرهنگی جامعه را نیز ارتقاء ببخشد.
مسؤول طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه به پیشینه این طرح مراجعه کرد و گفت: نزدیک به 2 سال است که این طرح را با امید خدا شروع کرده‌ایم، هدف از «طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه» این است که امامزادگان به قطب فرهنگی جامعه تبدیل شده و نیز بتوانیم فرهنگ اسلامی را در این راستا ترویج دهیم.
وی نقش رسانه را در امر فرهنگ‌سازی مهم دانست و گفت: این‌گونه نشست‌های خبری با خبرنگاران می‌تواند به احیا و ارزش‌های جامعه ما کمک بکند، خدمت رسانی و احیا فرهنگ اسلامی و همچنین ایجاد علاقه‌مندی مردم نسبت به بقاع متبرکه در هر رتبه سازمانی که باشیم یک امر مهم و الهی تلقی می‌شود.
حجت الاسلام شرفخانی اظهار کرد: خدمت رسانی سازمان اوقاف و امور خیریه و همچنین بقاع متبرکه را از 29 اسفند امسال شروع و تا 15 فروردین سال جاری نیز ادامه دارد، سعی شده است که در این مدت برنامه‌های دینی را در اولویت کاری خود قرار بدهیم.
معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه 2193 امامزاده را مجری طرح آرامش بهاری معرفی کرد و افزود: برای 1776 امامزاده برنامه نوروزی در نظر گرفته شده است و در آغاز سال و با توجه به حضور مردم در امامزاده‌ها تدابیر لازم برای تحویل سال اندیشیده شده است.
مسؤول طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه تصریح کرد: در مراسم تحویل سال شاهد قرائت قرآن کریم، اجرای سرود، قرائت زیارت آل یاسین و سخنرانی کوتاه روحانی امامزاده خواهیم بود همچنین در ادامه مراسم دعای تحویل سال تلاوت می‌شود و در ادامه نیز بیانات مقام معظم رهبری و شعار سال را به صورت زنده از زبان ایشان خواهیم شنید.
حجت الاسلام شرفخانی در خصوص برپایی خیمه معرفت در امامزادگان اظهار کرد: خیمه معرفت از چند بخش از جمله پاسخ‌گویی روحانیون به سولات شرعی مردم، تبلیغ چند رسانه‌ای و مسابقات قرآنی تشکیل شده است.
وی ادامه داد: غرفه وقف که با هدف ترویج فرهنگ وقف در جامعه پایه‌ریزی شده است در 1550 امامزاده به صورت نمایشگاهی طراحی شده است و در سال جاری نیز شاهد آن خواهیم بود.
معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه تاکید داشت: از حوزه‌های علمیه قم روحانیونی به امامزادگان اعزام می‌شوند که 659 نفر از این اعزامی‌ها به صورت تخصصی پاسخ‌گوی سولات خواهند بود و بیش از 300 نفر به صورت عمومی پاسخ‌گو هستند.
وی ادامه داد: 1590غرفه کتاب و نمایشگاه در امامزادگان محصولات فرهنگی خود را عرضه می‌کنند و همچنین غرفه عفاف و حجاب را نیز برپا خواهیم کرد که هدف از این اقدام ترویج فرهنگ حجاب در جامعه است که در 493 امامزاده این طرح اجراء خواهد شد./9599/پ202/ص 
ارسال نظرات