۲۰ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۷:۰۲
کد خبر: ۱۵۹۸۳۶

چند خبر کوتاه از سازمان تبلیغات اسلامی قم

خبرگزاری رسا ـ توزیع نشریه فرهنگی در بین فعالان فرهنگی بخش مرکزی قم، جشن تکلیف فرزندان کارکنان ادارات بخش جعفرآباد و مشارکت روحانیان مستقر بخش خلجستان قم در طرح صحت قرائت نماز برخی از اخبار سازمان تبلیغات اسلامی قم است.
سازمان تبليغات
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم، حجت‌الاسلام عباس اسکندری، مدیر کل تبلیغات اسلامی استان قم در دیدار با حجت‌الاسلام دهقانی، امام جمعه جعفریه، با تشریح سیاست‌ها و برنامه‌های راهبردی این اداره کل در سال آینده، از همراهی امام جمعه قم با اداره تبلیغات اسلامی قنوات در راستای اجرای هر چه بهتر طرح‌های فرهنگی و تبلیغی قدردانی کرد.
حجت‌الاسلام اسکندری تأکید کرد: فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی بخش‌ها باید با محوریت امام جمعه انجام شود و مردم وقتی شاهد انسجام و همبستگی بین روحانیان باشند، این خود بزرگ‌ترین دستاورد است.
وی ادامه داد: با وجود این‌که در سال 91 با محدودیت‌های مالی مواجه بودیم ولی شاخص‌ها نشان‌دهنده رشد برنامه‌های فرهنگی و تبلیغی در این سال است.
حجت‌الاسلام دهقانی امام جمعه جعفریه نیز در این دیدار از تلاش‌های مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم برای تقویت برنامه‌های فرهنگی و تبلیغی در بخش جعفرآباد قدردانی کرد.
تقدیر امام جمعه قم از کارشناس فرهنگی تبلیغات اسلامی قم
امام جمعه قم و رییس ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان از کارشناس فرهنگی امور بانوان اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم قدردانی کرد.
این تقدیر به دلیل همکاری اشرف یوسفی در مدیریت امور بانوان معاونت فرهنگی ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان قم انجام شده است.
در متن لوح حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی خطاب به اشرف یوسفی آمده است: با صلوات بر محمد و آل محمد و با احترام، ضمن تقدیر و تشکر از زحمات خالصانه و بی‌شائبه آن جناب، حلول سال نو و تجدید طبیعت را که نشانه قدرت لایزال الهی است، پیشاپیش به حضرتعالی تبریک و تهنیت عرض کرده و برای شما سالی سرشار از برکت و معنویت توأم با توفیق روزافزون احیای فرائض به ویژه فریضتین امر به معروف و نهی از منکر تحت عنایت خاصه ربیع الانام امام زمان(عج) و رهنمودهای مقام عظمای ولایت را از درگاه خداوند متعال خواهانیم.
توزیع نشریه فرهنگی در بین فعالان فرهنگی بخش مرکزی قم
اداره تبلیغات اسلامی قنوات اقدام به توزیع مجله خیمه در بین فعالان فرهنگی بخش مرکزی قم کرده است.
حجت‌الاسلام سید حسین سجادی‌تبار اظهار داشت: به منظور تغذیه فکری و فرهنگی افراد فرهنگی بخش مرکزی تعداد 100 جلد ماهنامه فرهنگی خیمه و همچنین هفته نامه تحلیلی پنجره در بین هیئات مذهبی و روحانیان مستقر و فعالان فرهنگی شهر قنوات و روستاهای تابعه توزیع شده است.
به گفته وی این اقدام با رویکرد تقویت فرهنگ دینی و ترویج ارزش‌های اسلامی انجام شده است.
جلسه هم‌اندیشی فرهنگی بخش جعفرآباد با حضور مدیرکل تبلیغات اسلامی قم
جلسه هم‌اندیشی فرهنگی بخش جعفرآباد با حضور مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم برگزار شد.
جلسه هم‌اندیشی فرهنگی منطقه جعفرآباد با حضور حجت‌الاسلام اسکندری، مدیر کل تبلیغات اسلامی استان، حجت‌الاسلام دهقانی امام جمعه جعفریه، روحانیان و فرهیختگان منطقه جعفرآباد در محل اداره تبلیغات اسلامی جعفریه برگزار شد.
حجت‌الاسلام حسینی المدنی، رییس اداره تبلیغات اسلامی جعفریه در ابتدای جلسه با خیر مقدم به اعضای هم اندیشی، گزارشی از فعالیت‌های فرهنگی سال 1391 این اداره ارائه کرد.
وی از همکاری امام جمعه و روحانیان مستقر منطقه در اجرای برنامه‌های فرهنگی و تبلیغی تقدیر کرد.
در ادامه، حجت‌الاسلام اسکندری، مدیر کل تبلیغات اسلامی استان قم پیرامون وظایف روحانیان به عنوان شبکه تبلیغی مطالبی بیان کرد.
رییس اداره تبلیغات اسلامی قنوات از روحانیان منطقه جعفرآباد خواست تا همچون بزرگان دینی، ساده زیستی و ذی طلبگی را فراموش نکنند و با دلسوزی به مردم شریف منطقه خدمت کرده و با اعمال خود مردم را با معارف دین اسلام آشنا کنند.
وی همچنین گفت: روحانیان همواره باید سعی کنند مردم را بیشتر از آنچه در دین گفته به زحمت نیندازند که این امر خود سبب دین‌گریزی می‌شود.
حجت‌الاسلام دهقانی، امام جمعه جعفریه نیز در این هم اندیشی به ذکر نکاتی پیرامون اثربخشی تبلیغ و ارتباط با حوزه علمیه جعفریه مطرح کرد.
در پایان این هم اندیشی از تلاش‌های روحانیان مستقر بخش جعفرآباد قدردانی شد.
جشن تکلیف فرزندان کارکنان ادارات بخش جعفرآباد از سوی اداره تبلیغات اسلامی
مراسم جشن تکلیف فرزندان کارکنان ادارات بخش جعفرآباد قم از سوی اداره تبلیغات اسلامی جعفریه برگزار شد.
وحید اکبری، کارشناس اداره تبلیغات اسلامی جعفریه با اعلام این خبر گفت:جشن تکلیف جشن پیوند و عهد با خداوند است که در دین مقدس اسلام دختران مسلمان از سن 9 سالگی و پسران 15 سالگی مکلف شده و باید به انجام عبادات در برابر خداوند متعال بپردازند.
وی همچنین گفت: مراسم جشن تکلیف ویژه فرزندان کارکنان ادارت بخش جعفرآباد امسال برای اولین بار از سوی اداره تبلیغات اسلامی جعفریه در محل دارالقرآن الکریم مسجد جامع علی بن ابیطالب(ع) برگزار شد.
کارشناس اداره تبلیغات اسلامی جعفریه اظهار کرد: در این مراسم حجت‌الاسلام ملکی برنامه‌های متنوعی با موضوع نماز اجرا کرد و در پایان به مکلفین هدایایی به رسم یادبود اهدا شد.
جشن تکلیف فرزندان کارکنان تبلیغات اسلامی قم برگزار شد
جشن تکلیف فرزندان کارکنان و تقدیر از فعالان نماز اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم در این اداره کل برگزار شد.
حجت‌الاسلام عباس اسکندری در این مراسم اظهار کرد: اگر کسی بخواهد در زندگی مادی و معنوی خویش به توفیقاتی دست یابد باید به انس با قرآن کریم، توسل به اهل بیت(ع) و برپایی نماز اول وقت اهتمام ویژه‌ای داشته باشد.
وی در تشریح این سه مقوله مهم اظهار کرد: انس با قرآن کریم با تلاوت قرآن و تفکر و تدبر در آیات این کلام الهی محقق می‌شود و وقتی انسان خود را در معرض آیات این گنجینه بی‌انتهای الهی قرار دهد این آیات و معنای آنها در وجود انسان رسوخ پیدا می‌کند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم با بیان این‌که قرآن و اهل بیت(ع) تا قیامت از هم جداشدنی نیستند،‌ اظهار کرد: در توسل به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) نباید افراط و تفریط کرد.
حجت‌الاسلام اسکندری در توصیه‌ای به نوجوانانی که به سن تکلیف رسیده‌اند گفت: اگرچه نماز در تعالی انسان نقش بسزایی دارد ولی نماز اول وقت به جماعت در مسجد از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
وی بر لزوم توجه جدی به احکام شرعی و تقلید از مجتمع جامع الشرایط تأکید کرد و خواستار ترویج فرهنگ توجه به تکلیف شد.
در پایان این مراسم از زهرا یاری، محمدامین یاری، جواد رستمی، محمدعلی غلامی و حسن نجفی که به سن تکلیف رسیده‌اند با اهدای جوایزی قدردانی شد.
همچنین از حجت‌الاسلام سید جواد عظیمی، حکم‌علی یعقوبی‌نژاد، مهدی سالار سروی، سید سعدی موسوی کیا، غلامعلی رضابنده لو، اسلام حاجیلو، علی فضلی و اشرف یوسفی به عنوان فعالان نماز قدردانی شد.
مشارکت روحانیان مستقر بخش خلجستان قم در طرح صحت قرائت نماز
طرح صحت قرائت نماز ویژه روحانیان مستقر بخش خلجستان در اداره تبلیغات اسلامی دستجرد برگزار شد.
حجت‌الاسلام عباس ابراهیمی، کارشناس فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی دستجرد در تشریح این طرح گفت: با برنامه‌ریزی انجام شده، طرح صحت قرائت نماز ویژه روحانیان مستقر و ائمه جماعات بخش خلجستان با حضور حجت‌الاسلام عظیمی کارشناس دارالقرآن الکریم، حجت‌الاسلام سبحانی‌فر، دبیر کمیته نماز اداره کل و حجت‌الاسلام گل محمدی، کارشناس روحانیان مستقر اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم برگزار شد.
وی ادامه داد: در این طرح حجت‌الاسلام رفیعی‌پور علویجه، رییس اداره تبلیغات اسلامی دستجرد پیرامون اهمیت اجرای این طرح مطالبی را بیان کرد و سپس روحانیان مستقر منطقه با قرائت نماز از نکات و مطالبی که حجت‌الاسلام عظیمی پیرامون صحت اقامه نماز و زیباخوانی نماز اشاره داشت استفاده کردند.
وی اظهار امیدواری کرد که با توسعه این طرح در مساجد روستایی و شهری می‌توان نحوه قرائت نماز را تصحیح کرد.
مشارکت روحانیان مستقر بخش خلجستان قم در طرح صحت قرائت نماز
طرح صحت قرائت نماز ویژه روحانیان مستقر بخش خلجستان در اداره تبلیغات اسلامی دستجرد برگزار شد.
حجت‌الاسلام عباس ابراهیمی، کارشناس فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی دستجرد در تشریح این طرح گفت: با برنامه‌ریزی انجام شده، طرح صحت قرائت نماز ویژه روحانیان مستقر و ائمه جماعات بخش خلجستان با حضور حجت‌الاسلام عظیمی، کارشناس دارالقرآن الکریم، حجت‌الاسلام سبحانی‌فر، دبیر کمیته نماز اداره کل و حجت‌الاسلام گل محمدی، کارشناس روحانیان مستقر اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم برگزار شد.
وی ادامه داد: در این طرح حجت‌الاسلام رفیعی‌پور علویجه، رییس اداره تبلیغات اسلامی دستجرد پیرامون اهمیت اجرای این طرح مطالبی را بیان کرد و سپس روحانیان مستقر منطقه با قرائت نماز از نکات و مطالبی که حجت‌الاسلام عظیمی پیرامون صحت اقامه نماز و زیباخوانی نماز اشاره داشت استفاده کردند.
وی اظهار امیدواری کرد که با توسعه این طرح در مساجد روستایی و شهری می‌توان نحوه قرائت نماز را تصحیح کرد.
لزوم رفع مشکلات مساجد بین‌راهی بخش خلجستان قم
کارشناس فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی دستجرد بر لزوم رفع مشکلات مساجد بین‌راهی بخش خلجستان و اختصاص امکانات لازم به این مراکز تأکید کرد.
حجت‌الاسلام عباس ابراهیمی در آستانه فرارسیدن سال جدید از مساجد بین راهی بخش خلجستان که در مسیر تردد مسافران نوروزی قرار دارد بازدید کرد.
وی در حاشیه این بازدید گفت: متأسفانه این اماکن متولی خاصی ندارند و هیچ کسی جواب‌گوی رفع نواقص آنها نیست و به امور فیزیکی آنها رسیدگی نمی‌شود.
حجت‌الاسلام ابراهیمی قطع سیستم برق مساجد، کمبود جامهری دیواری، نبود قفسه کتاب و قرآن و ادعیه، سجاده و مهر را از جمله نیازمندی‌های این مساجد عنوان کرد و از مسوولان مربوطه خواست که نسبت به تأمین این امکانات اقدام کنند./907/پ202/پ
ارسال نظرات