۲۱ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۲:۵۵
کد خبر: ۱۵۹۹۰۵
معاون رییس‌جمهور:

تفکر انقلاب اسلامی به حیات خلوت آمریکا راه یافته است

خبرگزاری رسا ـ معاون رییس‌جمهور گفت: در آمریکای لاتین با این‌که بیشتر آنان مسیحی هستند، هم در میان رهبران انقلابی آمریکای لاتین و هم در میان مردم آمریکا لاتین انقلاب اسلامی با قدرت نرم رخنه کرده است.
حجت الاسلام ميرتاج الديني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی، معاون رییس‌جمهور در اجرای قانون اساسی، سه‌شنبه صبح در همایش تجلیل از نیم قرن مجاهدت تبلیغی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جواد بنابی که به همت گروه فرهنگی، تبلیغی بعثت و با همکاری خبرگزاری رسا  در سالن همایش‌های دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد، گفت: برگزاری این همایش کار بزرگی است که به صورت خودجوش و ابتکاری انجام شد و باید مانند این فعالیت‌ها نسبت به همه علمای بلاد و مبلغان انجام شود.
وی افزود: متولیان امور تبلیغی حوزه علمیه و مسؤولان حوزه علمیه در دفتر تبلیغات، سازمان تبلیغات و مدیریت حوزه علمیه و نهادهای حوزوی از این فعالیت‌های حوزوی حمایت لازم را انجام دهند.
معاون رییس‌جمهور خاطرنشان کرد: تبلیغ و مسؤولیت علوم دینی و مبلغ بودن یکی از ارجمندترین‌ کارهایی است که یک فرد در زندگی می‌تواند انتخاب کند، چراکه این راه، راه انبیا است.
وی با بیان این‌که در دعای افتتاح در عصر ظهور نیز به موضوع تبلیغ اشاره شده است، ادامه داد: ارادت بنده به خاندان بنابی و به ویژه حجت‌‌الاسلام مجید بنابی و استاد آقا شیخ جواد بنابی به بیش از چهل سال می‌رسد، قبل از آغاز طلبگی و بعد از آن نزد این دو درس خواندم.
میرتاج‌الدینی گفت: زمانی که در مدرسه راهنمایی درس خواندم در جلسات آقای بنابی شرکت می‌کردم و یکی از عوامل جذب من به حوزه علمیه جلسات و منبرهای ایشان بود.
وی ابراز داشت: منبر ایشان در دهه پنجاه عالمانه و بسیار جذاب برگزار می‌شد، در این جلسات جوانان بسیاری حضور می‌یافتند و به قدر ارائه مباحث از سوی ایشان جذاب بود که هیچ کس دوست نداشت، این جلسات را از دست بدهد.
معاون رییس‌جمهور بیان داشت: ایشان آخر منبر چند دقیقه تلاوت قرآن با صوت انجام می‌دادند، که این کار جدیدی بود، همچنین در بیان مباحث توحیدی مثال‌هایی از نظم آفرینش می‌زدند.
وی ادامه داد:‌شیخ عبدالحمید بنابی، آقا شیخ جواد فاضل، آقا شیخ جواد بنابی و چند تن دیگر از علمای تبریز مجموعه‌ای دارای روحیه انقلابی را تشکیل دادند که حرکت آنان همراه و هم‌جهت با حرکت انقلابی ملت ایران بود و نقش‌آفرینی بسیاری در دوران انقلاب داشت.
میرتاج‌الدینی با بیان این‌که در دوران هشت سال دفاع مقدس حوزه علمیه تبریز و تهران به دلیل تأثیر شیخ جواد بنابی از پایگاه‌هایی بود که حضور مستمر در جبهه داشتند، خاطرنشان کرد: تقدیر از ایشان امری لازم است، پیام حضرت آیت‌الله جوادی نیز در این زمینه بسیار مستوفا بود و قدرشناسی ایشان را از علما نشان می‌دهد.
وی در ادامه با بیان این که الان جهان تشنه اسلام واقعی است، تصریح کرد: آمریکا نیز نسخه‌های بدلی مانند طالبان، القاعده و سلفی‌گری ایجاد کرده است، باید توجه داشت که این اسلام از قم و از ایران باید در دنیا نشر یابد.
مسؤول امور روحانیت رییس جمهور ابراز کرد: در آمریکای لاتین با این‌که بیشتر آنان مسیحی هستند، تمایل و گرایش به انقلاب اسلامی پیدا کردند، اکنون قدرت نرم انقلاب اسلامی به حیات خلوت آمریکا رفته است.
وی گفت: هم در میان رهبران انقلابی آمریکای لاتین و هم در میان مردم آمریکا لاتین انقلاب اسلامی با قدرت نرم رخنه کرده است./914/پ202/ج
ارسال نظرات