۲۱ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۴:۵۹
کد خبر: ۱۵۹۹۴۰
مشاور استاندار در امور روحانیت:

سبک زندگی اهل بیت سر لوحه زندگی مسلمانان باشد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شهرستان هریس گفت: سبک زندگی پیامبر اسلام (ص) و ائمه معصومین (ع) باید سرلوحه زندگی مسلمانان باشد.
حجت‌الاسلام  قهرمان احمدي، مشاور استاندار آذربايجان‌شرقي در امور روحانيت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام قهرمان احمدی، مشاور استاندار آذربایجان‌شرقی در امور روحانیت در نشست شورای فرهنگ عمومی هریس با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری درخصوص سبک زندگی، ‌اظهار داشت: سبک زندگی صحیح در آموزه‌های نبوی و ائمه معصومین(ع) مشهود است و زندگی بر‌اساس آن انسان را به تعالی می‌رساند.

 

امام جمعه هریس ادامه داد: اصلاح شیوه زندگی و جلوگیری از اسراف لازمه گذر از پیچ تاریخی حساس انقلاب اسلامی ایران است، دشمنان به دنبال آن هستند که چنین القاء کنند، تحریم های اقتصادی اثرش را بر اقتصاد کشور گذاشته و اگر تحریم ها برداشته شود، وضعیت مطلوب و مورد خواست سردمداران غربی خواهد بود.

 

وی تصریح کرد: ماموریت ویژه‌ انقلاب اسلامی ایجاد تمدن مبتنی بر قرآن و سیره و سنت اهل بیت(ع) است و تک تک ما باید برای تحقق هرچه بیشتر این مؤموریت تلاش کنیم، در شرایطی که دشمن از هر فرصتی برای از بین بردن بنیان خانواده استفاده می کند، باید از مفاهیم انسان‌ساز و عالی اسلام بازشناسی هویت ایرانی اسلامی خود گام های جدی برداریم.

 

حجت الاسلام احمدی با اشاره به تحریم‌های اقتصادی و جنگ نرم دشمنان در برهه‌ کنونی گفت: باید با برنامه‌ریزی صحیح بیشترین استفاده را از حداقل امکانات داشته باشیم و از اسراف و تبذیر پرهیز کنیم و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص اقتصاد مقاومتی را سرلوحه‌ امور قرار دهیم.

 

وی رهایی از اقتصاد نفتی، جلوگیری از واردات لجام گسیخته، جهش در خودکفایی، تقویت بنیان تولید داخلی، ارتقای سطح تولید علم و فناوری، تقویت دیبپلماسی اقتصادی را مورد تأکید قرار داد و گفت: وابستگی به درآمدهای نفتی، آثار و تبعاتی دارد که نمونه بارز آن را می توان در گمنامی تولید و فراموش تولید کننده و صنعتگر دانست.

 

حجت الاسلام احمدی ادامه داد: تا زمانی که چشم ما به دلارهای نفتی دوخته شده، نمی توان انتظار داشت اقتصاد ایران از مصیبت هایی که دچار آن است رهایی پیدا کند، اما در دوره جدید که با عنوان اقتصاد مقاومتی شناخته می شود، باید شاهد شکفته شدن شکوفه هایی در عرصه اقتصاد باشیم که قهرمانان آن صنعتگران و تولید کنندگان داخلی هستند.

 

همچنین داریوش مرادی، فرماندار و نائب رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان هریس در این نشست با اشاره به لزوم بهره‌گیری از توصیه ها و نقطه‌ نظرات سازنده رهبر انقلاب، بر ساده زیستی در زندگی، مشارکت عموم مردم در عملی کردن اقتصاد مقاومتی و نهادینه کردن تولید ملی و استفاده از همه ظرفیت های کشور با اتکا به توانمندی‌های داخلی و در کنار آن استفاده از کالاهای داخلی تأکید کرد./935/د101/ب

ارسال نظرات