۲۱ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۸:۰۷
کد خبر: ۱۵۹۹۸۶
بی بی سی:

خط لوله صلح، پیروزی ایران بر تحریم ها

خبرگزاری رسا _ شبکه بی بی سی در خصوص احداث خط لوله گاز ایران به پاکستان گفت: با توجه به تحریم های آمریکا علیه ایران، مسئولان ایران مراسم امروز را برای خود یک پیروزی می خوانند.
خط لوله صلح، پيروزي ايران بر تحريم ها

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، شبکه بی بی سی در خبری گفت: بعد از حدود 15 سال از امضاء این تفاهم نامه ، امروز مراسم آغاز احداث خط لوله گاز ایران به پاکستان برگزار شد.
بی بی سی در خصوص تأمین انرژی پاکستان گفت: گاز از منابع اصلی تأمین انرژی در این کشور است. آمریکا با این طرح مخالف است و می گوید ادامه این طرح ممکن است باعث اعمال تحریم ها علیه پاکستان شود.


گفتنی است پیش از این، مقامات آمریکا با نگرانی از اجرایی شدن این پروژه بارها مخالفت های شدید خود را به پاکستان اعلام کرده و در این راه سنگ اندازی هایی را نیز انجام داده‌اند. اما چون پاکستان منافع این خط لوله گاز را بیشتر از کمک هایی می‌داند که از سوی آمریکا به این کشور ارائه می‌شود، تصمیم گرفت به رغم مخالفت های آمریکا و امکان اعمال تحریم، با ادامه این طرح، کمبود سوخت و بحران انرژی کشورش را برطرف کند.


بی بی سی بخشی از سخنان، عاصم حسین، مشاور نخست وزیر پاکستان در امور انرژی را پخش کردکه وی هم همانند چین و هند، معتقد است پاکستان ملزم به پیروی از تحریم های یک جانبه دولت آمریکا نیست و تنها ملزم به تبعیت از تحریم هایی است که از جانب سازمان ملل متحد وضع شده است، همچنین گفت: وقتی که پروژه به بهره برداری برسد، آمریکایی ها احداث این خط لوله را درک می کنند، چراکه آنها برای برخی از کشورها معافیت صادر می کنند و من معتقدم که برای ما هم اعمال خواهد شد.
بی بی سی سپس گفت: با توجه به تحریم های آمریکا علیه ایران، مسئولان ایران مراسم امروز را برای خود یک پیروزی می خوانند./9161/خ
 

ارسال نظرات