۲۱ اسفند ۱۳۹۱ - ۲۱:۵۶
کد خبر: ۱۶۰۰۱۲
تا پایان سال 91؛

مهلت ارسال آثار به کنگره ملی مهدویت در خوزستان تمدید شد

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی و اجتماعی اداره اوقاف و امور خیریه خوزستان از تمدید مهلت ارسال آثار به کنگره ملی مهدویت تا پایان سال 91 خبر داد.
مهلت ارسال آثار به کنگره ملی مهدویت در خوزستان تمدید شد

حجت الاسلام های شفیعی زاده، معاون فرهنگی و اجتماعی اداره اوقاف و امور خیریه استان خوزستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با بیان این که بنا به درخواست شرکت کنندگان و استقبال بی نظیر محققان و پژوهشگران کنگره ارسال آثار به کنگره ملی مهدویت تا پایان سال 91 تمدید شد، اظهار داشت: استقبال از کنگره مهدویت بسیار عالی و خوب بود که با موافقت مسؤولان برگزاری این کنگره و در راستای حضور بیشتر پژوهشگران تصمیم به تمدید آن گرفته شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره اوقاف و امور خیریه خوزستان با تأکید بر این که کنگره ملی مهدویت در فروردین سال 92 در شهرستان شوشتر برگزار می شود، اظهار داشت: کنگره ملی و بزرگ مهدویت با پیام حضرت آیت الله صافی گلپایگانی از مراجع تقلید در مقام صاحب الزمان(عج) شوشتر برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام شفیعی زاده به محورهای کنگره ملی مهدویت اشاره و خاطرنشان کرد: مهدویت و نقش آن در مبارزه با انحرافات دینی شامل حکومت ولایی و زمینه‌سازی ظهور، جایگاه آموزه‌های مهدویت در جهت‌دهی بیداری اسلامی و راهکارهای مهدویت جهت مقابله با انحرافات دینی، آثار معنوی و تربیتی انتظار، جایگاه و نقش جوانان در حکومت مهدوی از مهم ترین محورهای این کنگره هستند.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره اوقاف و امور خیریه خوزستان موضوعات جوانان و زندگی مهدوی‌پسند، مهدویت از دیدگاه قرآن کریم و روایات نیز شامل موضوعاتی همچون آینده جهان از منظر قرآن کریم، بایسته‌های جامعه منتظر از دیدگاه قرآن و روایات، بررسی مفاهیم سیاسی در دعاهای عهد، ندبه و افتتاح و کلام مهدوی در روایات را از دیگر محورهای این کنگره عنوان کرد.

دبیرکنگره ملی مهدویت خوزستان با اشاره به ارسال آثار به دبیرخانه این کنگره، تصریح کرد: تاکنون بیش از 80 مقاله به دبیرخانه کنگره ارسال شده است که پیش بینی می شود مقالات ارسالی تا مهلت اعلام شده بیشتر شوند.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره اوقاف و امور خیریه خوزستان به دیگر برنامه های فرهنگی اداره اوقاف خوزستان اشاره و خاطرنشان کرد: ویژه برنامه های طرح آرامش بهاری در امامزادگان شاخص استان خوزستان جهت استقبال از میهمانان نوروزی و فراهم سازی اسکان مهمانان در بقاع متبرکه برگزار می شود.

حجت الاسلام شفیعی زاده در ادامه سخنانش خاطرنشان کرد: برگزاری مراسم ویژه تحویل سال نو در امامزادگان شاخص خوزستان و  برپایی نماز جماعت در ایام تعطیلات نوروزی در بقاع متبرکه ای  که در مسیر مسافران نوروزی قرار دارند از دیگر برنامه های این اداره است.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره اوقاف و امور خیریه خوزستان در بخش پایانی سخنانش با اشاره به برگزاری تحویل سال نو در بقاع شاخص استان خوزستان، خاطرنشان کرد: تهیه و تدوین سفره هفت سین قرآنی و معنوی از جمله برنامه های اوقاف خوزستان در تحویل سال نو در بقاع استان است./9461/ت302/ب

ارسال نظرات